Ga naar inhoud

2016 Chevrolet Camaro


Bralo20

Aanbevolen berichten

Op 2015-5-19 om 21:37 zei msxx:

 

Kijk eens naar dat koppel? Dat is dus zonder turbo even 610nm ... 100nm per liter. Dat is echt wel de moeite. Als dat communicatief is en overstuur georiënteerd dan zou ik mij daar wel mee vermaken. Dat het dan niet de snelste is op circuit is niet relevant, het gaat om de 'glimlach per kilometer' :)

 

Op 2015-5-19 om 21:48 zei dragonfly:

 

Koppel is inderdaad enorm :)

 

HUH??? ik weet niet wat jullie gewend zijn, maar 100Nm per liter is toch niet abnormaal hoog? 
mijn oude 1970 cadillac had een 7,7L V8 met 375pk en 712Nm koppel. voor een bak van bijna 50jaar oud had die toch al 92Nm per liter.

zelf een doodnormale 40jaar oude capri 3.0V6 heeft al 268Nm of een goeie 89Nm/liter. 

2010 porsche 911 GTS met een 3.8liter ATMO motor heeft 408pk en 420Nm koppel. dat is even 110Nm/liter 7jaar geleden al.
Audi R8 V10 uit 2008 haalde 530Nm uit een 5.2liter motor
Nissan infiniti SUV!!! uit 2011 had een 5.0 atmo motor met 390pk en 500Nm

als de amerikanen met een 'muscle' car willen uitkomen gaan ze toch beter moeten doen. verder is ook bepalend WAAR dat koppel zich bevind. een motor die maximum koppel boven de 4000Nm levert is ook gene vette om daarmee te cruizen. dan heb ik liever een pickup die zijn maximum koppel al voor 2000rpm levert. veel meer drift fun 
 

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

80-100Nm per liter is inderdaad redelijk normaal voor een atmosferisch blok. Zelfs het gemiddelde stadswagentje heeft dat.

100pk per liter is al wat moeilijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook dat is makkelijk te halen, dan bouw je gewoon een hoogtoerig blok.

de 2 samen krijgen, dat is de kunst. voldoende koppel om te acceleren en voldoende pk's om te blijven gaan. en daar zal een turbo dan net het voordeel halen. waar de motor tekort komt, zal de turbo dan een boost bijgeven. het zijn leuke getallen voor die camaro, maar de top is het toch niet. bijkomende dan de invoertaksen en wegenbelasting op die dingen, zullen ze altijd een zeldzaamheid blijven hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet. Het moeilijke is een betrouwbare (atmosferische) motor die 100 nominale pk's heeft (pk/liter), da's absoluut niet zo evident. Maar er zijn er wel en ook die motoren hebben quasi altijd 100 nominale Nm. Dat laatste is niet zo bijzonder, eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid