William Blake 2.844 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 die nieren zijn echt TE groot, bijna even groot als een wiel Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Achteraan is het geen verbetering, maar 't is ook niet slechter. Opzij is die gegroeide en rechtop staande hockey-stick wel een stap achteruit, imo. Wil men de verticale stijl van de Rolls' achterna? Enfin, 't kalf verdrinkt compleet als je dat front ziet. Maar jongens toch. En de pre-lci '7 was zo'n verdomd knappe auto... Die kar schreeuwt wel China, vind ik Daar smaken ze zo'n opzichtige dingen. En als ook Audi dat doet (Benz in mindere mate) en als je leest dat luxe-auto's vnl. daar verkocht worden (en niet hier), dan weet je 't wel. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 5 uren geleden, Audi S8 zei: Die accentjes, logootjes, blauwe klauwen, velgen,.. waar is de klasse naar toe? 4 Quote
Matthi 3.562 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 2 uren geleden, William Blake zei: Die accentjes, logootjes, blauwe klauwen, velgen,.. waar is de klasse naar toe? Ik zeg het niet graag, Bleken. Je hebt gelijk. Geef mij maar een S. 2 Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Idem, waar ik bij de facelift twijfelde en alle twee even hard kon apprecieren, is het hier overduidelijk de S die mijn voorkeur draagt. Quote
Matthi 3.562 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 3 minuten geleden, PJH zei: S Coupé Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 8 hours ago, Tommie said: Whut?i Zijn er cijfers van de afgelopen 20 jaar, dat segment is toch dalende (kijkende naar Europa en niet Azië)? Ik zag 10 jaar terug meer 7s dan nu. Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 3 uren geleden, TomT zei: Idem, waar ik bij de facelift twijfelde en alle twee even hard kon apprecieren, is het hier overduidelijk de S die mijn voorkeur draagt. Duidelijk te rap geweest, ik bedoel dus bij de pré-facelift ipv bij de facelift. Daarnet reed ik toevallig achter een E38 met een oude nummerplaat met 6 tekens, hoeveel stijl heeft zoiets... In dit segment momenteel S > A8 > 7 voor mij. 1 Quote
Audi S8 1.734 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 11 uren geleden, gTa zei: Die kar schreeuwt wel China, vind ik Daar smaken ze zo'n opzichtige dingen. En als ook Audi dat doet (Benz in mindere mate) en als je leest dat luxe-auto's vnl. daar verkocht worden (en niet hier), dan weet je 't wel. Ik vind het altijd spijtig om zaken te lezen over China die niet helemaal stroken met de realiteit. Het klopt dat hoe opzichtiger hoe beter soms van toepassing is in China, maar dan spreken we over een eerder klein aandeel van de Chinese klanten die een zeer uitgesproken smaak hebben. Shanghai is een metropool en die extreme gevallen zie ik hier zeker niet op dagelijkse basis. Het is wel zo dat Chinese klanten graag laten zien aan familie, vrienen of business partners dat ze een nieuwe wagen gekocht hebben. Milde facelift modellen doen het bijgevolg niet langer goed in de markt, waardoor veel klanten ofwel de aankoop van een nieuw model uitstellen, ofwel gaan shoppen bij de concurrentie. Wil je als OEM blijven groeien of op z’n minst je positie in de snelst groeiende automarkt behouden dan moet je dus wel met vernieuwende designs komen om te voldoen aan de verwachtingen van je klanten. Dat hoeft in mijn ogen niet resulteren in opzichtige design taal. De G12 generatie van de 7 reeks was voor de Chinese markt te weinig vernieuwend tav de F02. Resultaat: enorme discounts al van bij het begin van de model life cycle om toch de beoogde sales target te behalen. Ook wij hebben last van deze trend. Het valt niet te ontkennen dat het exterieur van de Cayenne E3, en met name het front, niet zo veel verschilt van de E2 en dat vertaald zich in een meer moeizame verkoopssituatie voor het nieuwe model dan aanvankelijk geanticipeerd. 5 1 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 14 uren geleden, Matthi zei: Ik zeg het niet graag, Bleken. Je hebt gelijk. Geef mij maar een S. Schlampfe Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 In het zelfde bedje ziek als de X7. Verschrikkelijk lelijke front. 1 Quote
Jenkins 2.094 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 40 minuten geleden, wabe zei: Als dit de weg van BMW is.... ... dan zitten ze los van ‘t padje. 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 10 januari 2019 Geplaatst: 10 januari 2019 11 uren geleden, Audi S8 zei: Ik vind het altijd spijtig om zaken te lezen over China die niet helemaal stroken met de realiteit. Het klopt dat hoe opzichtiger hoe beter soms van toepassing is in China, maar dan spreken we over een eerder klein aandeel van de Chinese klanten die een zeer uitgesproken smaak hebben. Shanghai is een metropool en die extreme gevallen zie ik hier zeker niet op dagelijkse basis. Het is wel zo dat Chinese klanten graag laten zien aan familie, vrienen of business partners dat ze een nieuwe wagen gekocht hebben. Milde facelift modellen doen het bijgevolg niet langer goed in de markt, waardoor veel klanten ofwel de aankoop van een nieuw model uitstellen, ofwel gaan shoppen bij de concurrentie. Wil je als OEM blijven groeien of op z’n minst je positie in de snelst groeiende automarkt behouden dan moet je dus wel met vernieuwende designs komen om te voldoen aan de verwachtingen van je klanten. Dat hoeft in mijn ogen niet resulteren in opzichtige design taal. De G12 generatie van de 7 reeks was voor de Chinese markt te weinig vernieuwend tav de F02. Resultaat: enorme discounts al van bij het begin van de model life cycle om toch de beoogde sales target te behalen. Ook wij hebben last van deze trend. Het valt niet te ontkennen dat het exterieur van de Cayenne E3, en met name het front, niet zo veel verschilt van de E2 en dat vertaald zich in een meer moeizame verkoopssituatie voor het nieuwe model dan aanvankelijk geanticipeerd. Velly solly. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 Het is helaas officieel. https://autofans.be/nieuws/officieel/43280-officieel-bmw-7-reeks-facelift-2019 "Gespierd. Zo noemen ze hem bij BMW. En ondertussen zijn er twee mensen die zich vanmorgen waarschijnlijk afvroegen wie het rooster uit hun berbecuetoestel in het berghok gestolen heeft. Ziehier de nieuwe 7 Reeks." Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0289615EN/422356 Technisch gezien wel leuke evoluties: 750i (V8) naar 530pk en 750Nm M760Li (V12) blijft op 585pk en 850Nm 745e (R6): ICE met 286pk/450Nm en EV met 113pk/265Nm, systeem 394pk/600Nm 730d onveranderd 265pk/620Nm 740d onveranderd 320pk/680Nm 750d onveranderd 400pk/760Nm Geen 40i meer, dus? (Of nog niet?) Quote
Tommie 10.472 Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 40i in G11/12 moet nog geWLTP'd worden. 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 Wat marketing-prietpraat in een PDF'je: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0289615EN/422357 "increased presence" ... nou, ja zeker? "refined elegance" ... 'k weet 't zo nog niet, vriend Tjah ze kunnen er toch niet om geen om helemaal niks te zeggen over die afzichtelijke nieren daar vooraan. "50mm taller" --> pedestrian impact safety zal wel de reden zijn + het feit dat misschien Amerikanen maar vooral Russen en Chinezen dit ongetwijfeld bijzonder prachtig zullen vinden Je las dat het punt van de geluidsisolatie (in vergelijking met de concurrentie) wel voor beterschap vatbaar was, ze pakken 't nu aan: Voor de rest (naast dus de 2 nieuwe motoren 50i en 45e, en uiteraard de looks) weinig zware veranderingen, veel blijft bij hetzelfde. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 6 minuten geleden, Tommie zei: 40i in G11/12 moet nog geWLTP'd worden. In de tekst staat er ook geen vermelding meer dat de M760Li in de "normale" (M-) versie een top van 300 heeft. Was vroeger standaard, dacht ik? Enkel de V12 Excellence werd teruggebracht naar 250. Ook WLTP-gevolg? (Al snap ik niet goed hoé, want de WLTP-cycle doet toch geen top speed?) Quote
bt. 7.634 Geplaatst: 16 januari 2019 Geplaatst: 16 januari 2019 40% larger kidney grille 40%! 40! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.