Ga naar inhoud

BMW G11/G12 7 Reeks


Dimitri

Aanbevolen berichten

Er was een test, niet zo heel lang geleden, met dat laserlicht (niet enkel van BMW, ook andere merken) en met het ondertussen al redelijk goed verspreide LED-licht. Bleek dat weinig systemen qua lichtopbrengst beter deden dan een goede xenon-kit. De adaptieve systemen (bochtverlichting) waren doorgaans goed, de nieuwste (LED, laser) systemen waren qua lichtopbrengst nauwelijks beter dan hun voorgangers en (zeer) duur. Wat ze wel voor hebben, is de mogelijkheid om gericht bepaalde delen van de weg voor je (niet) te verlichten, maar de efficiëntie van zo'n systemen is zeer afhankelijk van de omstandigheden. Op typische Duitse wegen (zonder straatverlichting) werkt dat zeer goed, op verlichte wegen of autostrades en als het druk is: véél minder...

Tenzij je dus maar stapeltjes biljetten uit de schuif te nemen hebt, zou ik ook adviseren van goed na te denken of nógmaals dik 2.000 euro voor optionele koplampen wel écht nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei RRD:

Laser light kost, als ik me niet vergis, rond de 6k. 

1.200 EUR op de '7, dus 1.200 EUR duurder dan de adaptieve LED-koplampen en die laatste waren een dikke 2.000 euro optie op de '5 (F10/F11), die standaard xenonkoplampen had (maar geen adaptieve, dat was een 500 euro)

als evt. xenon niet standaard zou zijn maar een 1.000 euro of meer zouden kosten bovenop standaard halogeenlampen, dan begin je bijna in de buurt van 6.000 euro te komen ja

misschien kosten ze ook wel zoveel om allebei te vervangen, zo'n unit zal wel wat meer dan 1.000 euro per stuk kosten vrees ik...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tiens, ik dacht dat ze bij de introductie van de G11 zeiden dat het rond de 6k was. Maar ik zie nu in de car config dat het inderdaad 'maar' 1200 euro kost. Dan zou ik het nog overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je met de optieprijs van de laserlichten van de R8 in je kop zit. Geen idee (van buiten) hoeveel dat is/was, maar dat was toen inderdaad belachelijk duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijne baas heeft sinds deze week een 750Ld, wat een kist... Ik vraag me wel af hoe lang al die elektronica blijft werken (alles kan bediend worden vanaf meerdere touchscreens). Zijn chauffeur zei dat 't toch een tamelijk verschil was met de 740xD die hij ervoor had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Weekendje met een 7 rondgebold

Tov vorige generatie:

  • Betere geluidsisolatie, je hoort echt niets als de benzinemotor opstart
  • Betere bediening van de iDrive, werkt bovendien ook echt snel (zit geen lag meer op)
  • Luchtvering (was niet beschikbaar bij de korte versie vd vorige generatie)
  • Meer info op de head up display
  • Metalen coating doet alle drukknopjes meer 'premium' aanvoelen
  • Itt de meeste reviews en artikels vond ik dat de gesture control (volume radio regelen door met je vinger te draaien) geen gimmick was, maar echt goed werkte
  • Achterbank zit beter, precies ook meer hoofdruimte?
  • Veel te veel chroom langs buiten
  • Stuur schuift naar boven wanneer je uitstapt, is wel handig
  • Touchscreen werkt ook vlot, goede aanvulling op de iDrive

Het was de Plug in, en daarover toch wel wat bedenkingen:

  • Koffer is echt klein geworden, passen geen 3 grote reiszakken meer in
  • Op batterij kan je ongeveer 20 km rijden, daarna blijft enkel nog de 4cylinder over. Langs buiten maakt deze een lelijk geluid. Wanneer je eens harder wil optrekken gaat hij direct in de toeren, wat veel en bovendien een lelijk lawaai maakt. Dus de motor slaagt tegen.
  • Benzinetank is klein, dus niet ideaal voor lange afstanden (ja, ik weet wel dat van die plug ins voornamelijk voor korte afstanden dienen, maar als je vergelijkt met de concurrenten is een tank van 45 liter echt wel klein te noemen).
  • Blauwe verlichting vd deurdrempels vloekt wanneer je de sfeerverlichting in het interieur in een andere kleur hebt staan
  • Laadklep voelt plastiekerig aan, en stak wat uit tov de rest van het plaatwerk

Dingen die ik niet begreep:

  • Hoe je de hoogte van de luchtvering kon instellen
  • Hoe die tablet vanachter werkte, drukte op vanalles, maar er gebeurde nooit iets...
  • Van die parfum ook maar weinig geroken
aangepast door Stabilo Boss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogte werkt met de knop op de middenconsole onder die die voor de parkeersensoren zitten.

Je moet wel stilstaan om hem te bedienen, merkte ik en niet in Sportstand staan. Dus zoals in een S-klasse efkes de auto hoger zetten voor een obstakel, wordt een stuk omslachtiger.

Koffer van de standaardversie is net heel groot. Kunnen gemakkelijk 3 grote valiezen in plus wat zakken errond. 

Zou nooit die plugin moeten hebben. 7 + 4-cilinder??

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is tenminste nog een benzien. In de S kan je dat zelfs met 4-pitter diésel krijgen. :D  Maar daar heb je ook een hybrid met 6-pitter benzine, 't is waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, gTa said:

't Is tenminste nog een benzien. In de S kan je dat zelfs met 4-pitter diésel krijgen. :D  Maar daar heb je ook een hybrid met 6-pitter benzine, 't is waar.

Ik heb die S 4-cilinder diesel zelfs als upgrade geweigerd bij Sixt een tijd geleden.:angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Stabilo Boss:

Weekendje met een 7 rondgebold

Het was de Plug in, en daarover toch wel wat bedenkingen:

  • Op batterij kan je ongeveer 20 km rijden, daarna blijft enkel nog de 4cylinder over. Langs buiten maakt deze een lelijk geluid. Wanneer je eens harder wil optrekken gaat hij direct in de toeren, wat veel en bovendien een lelijk lawaai maakt. Dus de motor slaagt tegen.
  • Benzinetank is klein, dus niet ideaal voor lange afstanden (ja, ik weet wel dat van die plug ins voornamelijk voor korte afstanden dienen, maar als je vergelijkt met de concurrenten is een tank van 45 liter echt wel klein te noemen)

@Stabilo Boss Was dus een 740e? Mijn pa heeft er 1 gekocht (inschrijving in januari) maar ik weet eig totaal niet hoe dat systeem werkt van zo'n hybride?

Je zegt dat je op batterij 20 km kan rijden. Is dit dan volledig elektrisch? Hoelang kan je rijden gecombineerd op benzine/elektrisch? Laat die batterij zich op tijdens het remmen bvb? Of helemaal niet, vandaar dat je die moet opladen?

Thx alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Speedhunter:

@Stabilo Boss Was dus een 740e? Mijn pa heeft er 1 gekocht (inschrijving in januari) maar ik weet eig totaal niet hoe dat systeem werkt van zo'n hybride?

Je zegt dat je op batterij 20 km kan rijden. Is dit dan volledig elektrisch? Hoelang kan je rijden gecombineerd op benzine/elektrisch? Laat die batterij zich op tijdens het remmen bvb? Of helemaal niet, vandaar dat je die moet opladen?

Thx alvast.

 

Alles onder de +-70-75km/u rij je puur electrisch, tenzij je het gaspedaal vloert, dan springt de benzinemotor bij. Eenmaal sneller dan die +-75km/u rijdt de wagen enkel op benzinemotor, overgang voel je amper tot niet. Maak je gebruik van de routebegeleiding, zal de wagen efficiënter omspringen met de batterij, als in: afstand je moet afleggen is 20km maar wel op een baan van 90km/u, dan zal je toch op elektromotor rijden idpv benzinemotor.

Volledig geladen batterij op de 740e is 40-45km, maar batterijen zijn onderhevig aan temperatuur. In de winter zal je minder radius hebben dan in de zomer. De radius die wordt weergeven is ook afhankelijk van de rijstijl en past hem daarop aan. Wij hebben al klanten laten vertrekken met PHEV's met 20km als weergegeven radius en ook met 38km radius.

Batterij wordt op 2 manieren opgeladen. De eerste manier is, zoals je zelf aangeeft, tijdens het remmen, tijdens het uitbollen, tijdens gewoon rijden. Gaat natuurlijk niet zo snel. Je kan ook de automaat in "M/S" stand zetten, dan ga je de batterij actief opladen, gaat sneller opladen (tot max. 80%) maar je verbruik is wel aanzienlijk hoger.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 20km was idd volledig elektrisch. Wagen zou voornamelijk gebruikt worden vr dagelijks woon werkverkeer van 20km heen en terug. 

Zijn ermee naar de zee gereden (ongeveer 220km heen en terug), batterij was leeg vlak voor we de autostrade op moesten. Aan zee niet bijgeladen, maar in terugrit de automaat in die M/S stand gezet, waardoor je altijd wat elektrische power ter beschikking hebt. Gemiddeld verbruik heen en terug (130 op de snelweg), kwam dan uit op een 8,5l/100km volgens de BC, wat wel meevalt imo.

Moet wel zeggen dat je het echt niet merkt wanneer de benzinemotor aanspringt (vanbinnen dan toch :p). 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel stilstaan om hem te bedienen, merkte ik en niet in Sportstand staan. Dus zoals in een S-klasse efkes de auto hoger zetten voor een obstakel, wordt een stuk omslachtiger.

Klopt niet: werkt tot 35 km/u.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Shtijlmaken met je 760LI. Wel leuk dat je alles kan debatchen, behalve de Véédouze op C-stijl. (op de configurator toch)

Ik weet trouwens niet wat voor chroom/geborsteld metaal ze gebruikt hebben voor de contrastelementen, maar ziet er een stuk beter uit dan het originele (te fel blinkende) chroom. Wordt dat beschikbaar op de gewone 7? 

15391390_10154807623047269_1516233738460

15325234_10154807623347269_4797322916025

15304444_10154807623407269_3771094485218

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Polygoon said:

Dat is nu eens écht geen man die ik uit een 760 zou zien stappen :lol: 

Op foto 1 en 3 tot daar aan toe, maar op 2 :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid