Ga naar inhoud

2015 Peugeot 308 GTi


Avantus

Aanbevolen berichten

Ik heb hier zo een beetje de indruk dat hier op Autominded de Franse auto's wat aanzien worden als minderwaardig. Als 't geen Duitser is, is 't blijkbaar niet goed genoeg voor sommigen. Versta dat niet echt.

 

Welkom op AM :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zo een beetje de indruk dat hier op Autominded de Franse auto's wat aanzien worden als minderwaardig. Als 't geen Duitser is, is 't blijkbaar niet goed genoeg voor sommigen. Versta dat niet echt.

 

Lijkt me evident.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zo een beetje de indruk dat hier op Autominded de Franse auto's wat aanzien worden als minderwaardig. Als 't geen Duitser is, is 't blijkbaar niet goed genoeg voor sommigen. Versta dat niet echt.

 

Krijg je als je al 25 jaar voornamelijk strontbakken produceert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

270 pk persen uit een 1600? Benieuwd hoe lang het zal duren eer we de eerste mankementen zullen krijgen.

 

Daar denk ik nie da ze veel problemen mee gaan hebben, met de RCZ rijden ze al jaren een endurance cup met die THP met dat vermogen.

 

Op de RCZ-R zijn er die na 40000km al toe zijn aan nieuw schijven vooraan (aan 900€/stuk) is da een duur grapke. :mellow:  Ma stop wel serieus goed. :inlove::shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je als je al 25 jaar voornamelijk strontbakken produceert.

 

205 GTi/Rallye (die met de 1.3), 309 GTi(16), 405Mi16(x4), 405T16, 106 GTi/Rallye, 306 GTi-6/Rallye, 206RC...

Zijn stuk voor stuk zwaar onderschatte hatches, noem ik toch niet echt strontbakken. Na de 206 is t idd een tijdje wat minder geweest (lees: overgewicht van de 207 was rampzalig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zo een beetje de indruk dat hier op Autominded de Franse auto's wat aanzien worden als minderwaardig. Als 't geen Duitser is, is 't blijkbaar niet goed genoeg voor sommigen. Versta dat niet echt.

Elke auto heeft z'n eigenschappen en z'n concurrenten. Er zijn best wel wat goede Franse bagnoles, maar er is vooral ook een grote hoop Franse meuk. Je haalt daar Duitsers aan: ook auto's van dat land hebben hun eigenschappen en concurrenten. En als er daar brol tussen zit, wordt dat ook gezegd. Tenslotte: iedereen heeft z'n favorietjes en hoort daar een beetje minder graag de negatieve kantjes van, dan van de merken waar men niet zo hard fan van is. Allemaal 'des mensens'. Get over it. En welkom!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het dat ik deze kist al gezien / gehoord heb in Antwerpen? Klonk precies wel ok en best luid. ('t was geen tjoening brugpijp ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke auto heeft z'n eigenschappen en z'n concurrenten. Er zijn best wel wat goede Franse bagnoles, maar er is vooral ook een grote hoop Franse meuk. Je haalt daar Duitsers aan: ook auto's van dat land hebben hun eigenschappen en concurrenten. En als er daar brol tussen zit, wordt dat ook gezegd. Tenslotte: iedereen heeft z'n favorietjes en hoort daar een beetje minder graag de negatieve kantjes van, dan van de merken waar men niet zo hard fan van is. Allemaal 'des mensens'. Get over it. En welkom!

 

Kijk maar naar Opel, da's ook Duits en daar wordt hier ook op gebashed :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk maar naar Opel, da's ook Duits en daar wordt hier ook op gebashed :D

BMW idem. Even vaak als dat hier (terecht) opgehemeld wordt, wordt dat hier (terecht) neergesabeld.

That said: het is best lang geleden dat Audi werd geviseerd met al dat onderstuur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW idem. Even vaak als dat hier (terecht) opgehemeld wordt, wordt dat hier (terecht) neergesabeld.

That said: het is best lang geleden dat Audi werd geviseerd met al dat onderstuur!

 

Audi is voor harde zakenmannen

 

kil, hard en rechtdoor in de bochten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw "en" staat volgens mij verkeerd, en een komma teveel.4

 

Je bedoelt het vast zo: kil en hard rechtdoor in de bochten. ?  :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

270 pk persen uit een 1600? Benieuwd hoe lang het zal duren eer we de eerste mankementen zullen krijgen.

Die motor heeft al een onbetrouwbare naam, en nu gaan ze daar nog het maximale uithalen  :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die motor heeft al een onbetrouwbare naam, en nu gaan ze daar nog het maximale uithalen  :mellow:

 

Misschien hebben ze de pijnpunten wel aangepakt ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die motor heeft al een onbetrouwbare naam, en nu gaan ze daar nog het maximale uithalen  :mellow:

 

Die onbetrouwbare naam heeft hem te danken aan "german engineering" van de eerste generatie.

Ondertussen heeft PSA heel wat aanpassingen gedaan (ik dacht dat ongeveer 75% van de onderdelen nieuw zijn tov van de eerste generatie) en zijn er zover ik weet geen problemen meer mee.

 

En zoals ik al schreef, al van t eerste jaar van de RCZ rijden ze met die THP blokken een endurance kampioenschap met +/-270pk, denk dat daar wel bewezen is dat t kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zoals ik al schreef, al van t eerste jaar van de RCZ rijden ze met die THP blokken een endurance kampioenschap met +/-270pk, denk dat daar wel bewezen is dat t kan.

En hoe stock is die auto voor de rest?

Dat is niet altijd een correcte vergelijking. Vaak worden op die racewagens extra koelers etc etc gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ons kampioenschap rijden enkele van die RC-Z race wagens mee. Heb toch al een blok naar de verdoemenis weten gaan in zijn derde race .....voor de rest gaan die motoren best goed blijkbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

34050€ voor 308GTi

36900€ voor 308GTi by Peugeot Sport

 

Slechts enkele opties te nemen, en eigelijk zo goed als compleet standaard, zeker de BPS.

 

139gr voor beide.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34050€ voor 308GTi

36900€ voor 308GTi by Peugeot Sport

 

Slechts enkele opties te nemen, en eigelijk zo goed als compleet standaard, zeker de BPS.

 

139gr voor beide.

Zonder die laatste zin had ik uw post geliked!  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid