Ga naar inhoud

Dringend 'nieuwe' kist gezocht...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hellow forumvriendjes

Ik zit met een probleem en zou graag even alle hulp willen inlassen dat ik kan gebruiken om de juiste keuze te maken...

Ik schets even de situatie... Velen kennen mij hier wel een beetje en weten welke voorliefde ik heb. Ik heb sinds een klein jaar een nieuwe madam en die heeft een firmwagen.... Het is een Skoda Octavia break van 2014. Schitterende wagen eigenlijk om gewone kms met af te malen. Niets speciaals natuurlijk maar degelijk. Ikzelf heb drie appels... Een zoon van 7,5jaar en een tweeling (m+v) die morgen 4 jaar worden. Unbelievable!

Allemaal goed en wel... Ik heb een vakantie geboekt naar Calpe en vertrek over nog geen twee weken... Calpe is ongeveer 1700km rijden gok ik. Dus best wel een stukje rijden... Nu... Mijn wijf gaat waarschijnlijk haar ontslag indienen nu zaterdag en dan zijn we de 'Samen Knutselen Onder De Auto' meteen ook kwijt misschien... Aangezien ikzelf wel tal van auto's bezit is er momenteel geen enkele die echt geschikt is voor zo'n trip. In Vesuvius mogen ze geen kick geven en eigenlijk zelfs niet bewegen of het is zever en ik wil mijn kinderen dat nu niet echt aandoen om bijna 24u vastgebonden, geblinddoekt en met hun mond afgetaped te laten reizen... Ook de koffer is net een beetje te klein... James zit met een sperdiff dat in de soep is gedraaid dus dat is zeker geen optie... Tony is wel redelijk ideaal maar geraak ik er wel mee tot in Calpe ? En eerlijk... Zo lang en ver rijden met die kist is goed zonder kindjes... No airco is geen goed plan.

En eigenlijk zou het meteen ook handig zijn als mijn jongedame een 'nieuwe' auto in haar bezit heeft voor na de vakantie. Kortom... Ik zoek dus snel een andere auto moest het geval zijn dat mijn princess nu zaterdag haar auto zou moeten afgeven. Maar sus liefst ook meteen iets leuk... Iets veilig en iets waar een hoop kleinmannen inpassen.

Het moet zeker geen BMW zijn om goed te zijn. Ik ben een algemene autoliefhebber en wil de juiste keuze maken. Ik heb vorige week even een Lexus IS200 eerste generatie gekeken omdat ze nu spotgoedkoop zijn. Degelijk en een redelijk leuke motor bezitten. Doch is zoiets misschien een beetje te klein. Lijkt me wel een perfecte daily voor the miss en LPG is spotgoedkoop. Dat had ik achteraf na de vakantie dan wel laten plaatsen.

Dus... Even opsommen aan wat die kist zeker moet voldoen.

Genoeg ruimte voor 2 volwassenen en 3 appels.

Veiligheid

Princess wil graag piepjes hebben

Airco

Speciaal rijgevoel geven indien mogelijk...

Mag pk's hebben maar niet teveel

Budget is 6000 knotsen

Liefst wat waardevast

Kist mag in buitenland te koop staan

Ik hou van steals...

Lets juit shoot! Ik ben überbenieuwd met wat jullie gaan afkomen waar ik niet meteen aan zou denken... Ik pas deze openingspost aan indien er vereisten veranderen/bijkomen.

Geplaatst:

Tja. Als er nu een goeie reden is om een monovolume te kopen is het wel omdat je met je auto met 3 kleine koters + een hoop bagage op vakantie wilt vertrekken.

Ofwel een Volvo V70 + een dakkoffer

Geplaatst:

kan ze ni wachten met haar ontslag in te dienen tot na de congé?

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Mijne maat verkoopt zijn 525d van 2005 en die ziet er nog proper uit... Wel iets boven budget, maar tes bmw :D

Geplaatst:

Gewoon met Tony gaan.

Goeie bijstandsverzekering afsluiten.

Vroeger was er ook geen airco voor groene en/of rode appels, raampjes gaan toch omlaag? :D

Gewoon een extra setje verse kleren meenemen :D

Geplaatst:

Caterham-R500-2009-hd.jpg

+

123-aanhangfiest-vr-kind-zee-170_08.jpg

Airco is niet nodig, bagage verstuur je vooraf. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Geen E61 ten huize Sega...!

Touran?!? Euhm... Jeuj? Ik had meer verwacht van u ir... [emoji214]

Mja... Ze zou kunnen wachten maar het is echt een opgave voor haar om te gaan werken. Elk uur is er teveel aan...

Geplaatst:

Nog eens goed profiteren ervan.

Geplaatst:

Mja... Ze zou kunnen wachten maar het is echt een opgave voor haar om te gaan werken. Elk uur is er teveel aan...

Jah sorry maar een auto kopen omdat ze geen 1-2 weken meer kan wachten. Je mag dat geld anders ook gewoon aan mij geven hoor :D

Lijkt me dat princess gewoon nog 2 weken moet doorbijten, ze kan dan nadien uitgerust haar ontslag geven ;)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Jah sorry maar een auto kopen omdat ze geen 1-2 weken meer kan wachten. Je mag dat geld anders ook gewoon aan mij geven hoor :D

Lijkt me dat princess gewoon nog 2 weken moet doorbijten, ze kan dan nadien uitgerust haar ontslag geven ;)

dat :D

Geplaatst:

Als het binnen budget moet zijn een Mazda MX5

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

had jij geen S-max trouwens?

Geplaatst:

Audi A6 Allroad past in dat plaatje!

Met z'n betrouwbare luchtvering? :D

Geplaatst:

Met z'n betrouwbare luchtvering? :D

Gio, verpats die 330d aan Seg....

ow wacht :D

Geplaatst:

De S-Max is meegegaan met de ex...

RS6 is nice...! Maar misschien net iets teveel pks... Moest ik zoiets op lichte vracht kunnen leggen deed ik het meteen maar dat kan niet gezien het hoge aantal kindergeld dat ik trek...

Geplaatst:

Gio, verpats die 330d aan Seg....

ow wacht :D

Lichte vracht :D

Wat mis ik die...:(

Vorige week effectief de verkoopsovereenkomst opgezocht om die kerel z'n naam te vinden om hem dan op FB te zoeken...

Wou hem sturen om terug te kopen...net op tijd gestopt...

Geplaatst:

Fok... Zo'n MG ZT is eigenlijk wel dik. Maar dat gaan we niet doen denk ik. Ik betrouw ze niet echt. Doet mij meteen wel denken aan een Jaguar X-Type Estate... Zo'n zwarte sport met dikke wielen.... [emoji13]

Geplaatst:

Je zoekt de MG ZT 260, V8, manueel, RWD, betrouwbare ford techniek

Maar ik vind enkel UK kisten te koop :( dus stuur aan de verkeerde kant.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Fok... Zo'n MG ZT is eigenlijk wel dik. Maar dat gaan we niet doen denk ik. Ik betrouw ze niet echt. Doet mij meteen wel denken aan een Jaguar X-Type Estate... Zo'n zwarte sport met dikke wielen.... [emoji13]

Behalve kofferruimte is zo'n X-Type ook niet echt groot te noemen.

Geplaatst:

Je zoekt de MG ZT 260, V8, manueel, RWD, betrouwbare ford techniek

Maar ik vind enkel UK kisten te koop :( dus stuur aan de verkeerde kant.

Is dat geen economische perte total? Volgens mij kost die kist meer aan BIV en rijtaks dan aan de aanschaf....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in