Ga naar inhoud

Wat is jouw automobiele guilty pleasure?


Gast

Aanbevolen berichten

Da's idd een atmo zescilinder 2800 met de volle 82pk.

Diezelfde motor werd nog lang gebruikt in de Patrol, maar daar kreeg hij een turbo mee. Zeer aangenaam blok. Wel wat gevoelig aan joint de culasse.

 

 

Ik moet dat hebben. :o

 

Ik kijk daar al jaren naar. Ik wil er ook eentje.

Tip: in FR (leboncoin.fr) staan er af en toe te koop voor 2 a 3 000 eur, en dikwijls met nog een halve erbij in onderdelen.

 

Nog een redelijk groot nadeel: roesten.

 

Ik heb het geluk gehad nog vele kilometers met zo een Cedric te mogen doen (type H430). Ik hoop er ooit nog eens eentje te hebben, maar zoiets moet je kopen uit liefhebberij, niet om nadien te kunnen verkopen (te weinig gekend, niet exclusief, je mag er al meer geld in stoppen dan dat ze effectief waard zijn wil je er eentje tiptop krijgen, .... ).

Om de 2 a 3 maand kijk ik echter wel eens op leboncoin.

Het rare is, in B was deze maar te koop in 1 uitvoering, drie kleuren: zilver, goud metallic en lichtgroen metallic. In FR, in die periode nogal FR-getint op autovlak, kon je die in vele andere kleuren krijgen en werd die blijkbaar enorm goed verkocht... Eentje in B vinden is utopie, toen m'n vader de zijne had op 't laatste (1989) reden er nog slechts 180 rond in B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil er eens iemand in het Nederlands schrijven wat nu juist de bedoeling is. :shame:

 

'k Wil wel een poging doen.

 

Post een auto die je stiekem wel 'lekker' vindt, maar waar je liever niet voor zou uitkomen (omdat die in het algemeen niet hoog aangeschreven staat).   :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's idd een atmo zescilinder 2800 met de volle 82pk.

Diezelfde motor werd nog lang gebruikt in de Patrol, maar daar kreeg hij een turbo mee. Zeer aangenaam blok. Wel wat gevoelig aan joint de culasse.

 

Da is! De gemiddelde Patrol die je te koop ziet staat altijd bij 'koppakking aan vervanging toe" of "koppakking reeds vervangen"!

Diegene waar niks bij staat weet je dat het komt :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da is! De gemiddelde Patrol die je te koop ziet staat altijd bij 'koppakking aan vervanging toe" of "koppakking reeds vervangen"!

Diegene waar niks bij staat weet je dat het komt :D

 

Daar is de onze ook aan ten onder gegaan.

 

In Anderlecht op de markt, we waren nog niet eens opgereden. Een of andere sjaloekie wou hem kopen, m'n vader vond z'n bod wel ok, als ik me niet vergis 700 eur. Zonde eigenlijk. Was voor de rest tiptop, 220 000 km, herspoten en behandeld, en goed onderhouden.

En z'n woorden van die verkoper: "pas de fumée?"

En wij "non, pas du tout".

Geld in de portefeuille, m'n vader en ik rustig wegwandelen tot aan de hoek van 't straat en dan naar mekaar gekeken en beginnen lopen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een multipla om mee te brakken :$

 

MatraSimcaBagheera.jpg

 

Is een Bagheera dan niet leuker ? Is ook een driezitter vooraan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's idd een atmo zescilinder 2800 met de volle 82pk.

Diezelfde motor werd nog lang gebruikt in de Patrol, maar daar kreeg hij een turbo mee. Zeer aangenaam blok. Wel wat gevoelig aan joint de culasse.

Ik kijk daar al jaren naar. Ik wil er ook eentje.

Tip: in FR (leboncoin.fr) staan er af en toe te koop voor 2 a 3 000 eur, en dikwijls met nog een halve erbij in onderdelen.

Nog een redelijk groot nadeel: roesten.

Ik heb het geluk gehad nog vele kilometers met zo een Cedric te mogen doen (type H430). Ik hoop er ooit nog eens eentje te hebben, maar zoiets moet je kopen uit liefhebberij, niet om nadien te kunnen verkopen (te weinig gekend, niet exclusief, je mag er al meer geld in stoppen dan dat ze effectief waard zijn wil je er eentje tiptop krijgen, .... ).

Om de 2 a 3 maand kijk ik echter wel eens op leboncoin.

Het rare is, in B was deze maar te koop in 1 uitvoering, drie kleuren: zilver, goud metallic en lichtgroen metallic. In FR, in die periode nogal FR-getint op autovlak, kon je die in vele andere kleuren krijgen en werd die blijkbaar enorm goed verkocht... Eentje in B vinden is utopie, toen m'n vader de zijne had op 't laatste (1989) reden er nog slechts 180 rond in B.

Hoe zalig zou het zijn om met een wagen te rijden met je eigen naam op :o

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden kennissen die zo eentje hadden. Is maar recent dat ik doorheb dat dit eigenlijk een sterk verbouwde 1100 is :oops:

 

Simca_1100_CL_Break.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden kennissen die zo eentje hadden. Is maar recent dat ik doorheb dat dit eigenlijk een sterk verbouwde 1100 is :oops:

Simca_1100_CL_Break.jpg

Thx for bursting my bubble :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid