Gast exTB Geplaatst: 27 mei 2016 Geplaatst: 27 mei 2016 Persoonlijke favoriet uit het 991.1-gamma: Targa 4 GTS. Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 velgen in die kleur zijn echt knap Wou @@BMWMB dat niet eens overwegen? 2 Quote
Alexanderr 36.231 Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Ook ooit eentje geleverd met zilveren centerlocks ipv de satijnzwarte. Dacht initieel "oei" maar eigenlijk ziet het er fantastisch uit vind ik ... 5 Quote
korneeldebruyn_OUD 417 Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Waaauuw! Is dat een GTS? Staat echt heerlijk! Quote
Alexanderr 36.231 Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Inderdaad. Nooit zo leverbaar af fabriek maar dus achteraf de gesatineerde 20" Turbo S herlakt in klassiek zilver. 1 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Maar de centerlock wel zwart gelaten? :-/ Quote
Alexanderr 36.231 Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Volgens jou was zilver lakken beter geweest, om dan schade te hebben bij de eerste wissel? Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 Het lijkt mij vooral mooier. Over de implicaties heb ik niet meteen een idee. Quote
Alexanderr 36.231 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 De sleutel wordt op dien écrou central geplaatst en daar komt best wat kracht/wrijving op. Geen goed idee dus om die te schilderen ... Daarnaast worden zelfs de zwarte al grijzer van kleur met verloop van tijd ... Quote
flupke73 10.918 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 nen ecrou central ? Wat is dat ? of bedoel je die vijs in het midden van dat wiel in het gewoon plat vloams gezegt we noemen jou toch ook niet Carina Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 nen ecrou central ? Wat is dat ? of bedoel je die vijs in het midden van dat wiel in het gewoon plat vloams gezegt het is een moer in het vlaams. een vijs is nog iets anders. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Ge zoudt denken dat het eerder een bout dan een moer zal zijn, maar als ik dat ding eens bekijk is't dan wel een science fiction bout. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Ge zoudt denken dat het eerder een bout dan een moer zal zijn, maar als ik dat ding eens bekijk is't dan wel een science fiction bout.een bout heeft een stok met schroefdraad op. Een moer is hol met schroefdraad in. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Ge zoudt denken dat het eerder een bout dan een moer zal zijn, maar als ik dat ding eens bekijk is't dan wel een science fiction bout. Waarom een bout? Zou veel minder stevig zijn dan een moer Quote
Jeroen_M5 1.913 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Dit is magnifiek . Normaal ben ik geen fan van de 991 Targa door die beugel, maar in het zilvergrijs valt die niet op. Een Hollander met smaak. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Waarom een bout? Zou veel minder stevig zijn dan een moer Aan de foto's te zien is het eerder een bout, schroefdraad langs buiten. Ik zie niet in waarom een bout minder stevig zou zijn als een moer, het is gewoon het systeem omdraaien. Bij sommige auto's zijn de stukken die ge losdraait moeren, bij anderen bouten. Ik weet ook niet waarom ze soms het ene en soms het andere gebruiken. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Aan de foto's te zien is het eerder een bout, schroefdraad langs buiten. Ik zie niet in waarom een bout minder stevig zou zijn als een moer, het is gewoon het systeem omdraaien. Bij sommige auto's zijn de stukken die ge losdraait moeren, bij anderen bouten. Ik weet ook niet waarom ze soms het ene en soms het andere gebruiken. Wagens waar de wielen vastzitten met bouten steunen de wielen op de naaf, zitten ze vast met moeren steunen ze op de studs. Als jij je wiel moet laten steunen op iets. Wat zou je dan kiezen, een onderdeel dat deel uitmaakt van de ophanging, of een bout die je in je ophanging draait? 1 Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Klopt het dat je in een Targa veel last hebt van windgeruis/turbulentie; meer dan in een cabrio? Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 30 mei 2016 Auteur Geplaatst: 30 mei 2016 Klopt het dat je in een Targa veel last hebt van windgeruis/turbulentie; meer dan in een cabrio? Heb dat toch al op verschillende plaatsen gelezen en gehoord ja. Heb wel zelf geen ervaring met 991 Targa Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Wagens waar de wielen vastzitten met bouten steunen de wielen op de naaf, zitten ze vast met moeren steunen ze op de studs. Als jij je wiel moet laten steunen op iets. Wat zou je dan kiezen, een onderdeel dat deel uitmaakt van de ophanging, of een bout die je in je ophanging draait? Ik snap niet wat je bedoelt. Wielen steunen niet op studs. De studs trekken het wiel tegen de remschijf en de hub, ze dienen niet als steun. Het contactoppervlak tussen hub/schijf/velg is de steun. De naaf dient ook niet als steun, tenzij al uw moeren loszitten. Van het wiel. [EDIT] Wat ik me wel goed kan voorstellen is, is als een moer vastloopt, dan moet ge gewoon de bout vervangen en klaar. Maar als het systeem met bouten werkt, zoals bij Renault, zitten die bouten dan recht in de hub of in een moer achterin de hub? Dat wordt leuk als er een bout vastzit. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Zoek eens een technische tekening op. Het centrale gat in een velg is steeds op tolerantie en vormt een passing met de naaf. Wat de meeste krachten opvangt, durf ik me zo niet over uitspreken, dat is iets voor de ingenieurs @@jan.van.gent @@Soundstorm en andere waar ik niet direct op kom. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Centerlock heb ik altijd met centrale moer geweten. Montage voordeel vermoed ik. Quote
Soundstorm 2.640 Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 Zoek eens een technische tekening op. Het centrale gat in een velg is steeds op tolerantie en vormt een passing met de naaf. Wat de meeste krachten opvangt, durf ik me zo niet over uitspreken, dat is iets voor de ingenieurs @@jan.van.gent @@Soundstorm en andere waar ik niet direct op kom. Je kan maar op 1 ding uitlijnen, de naaf of de bouten. Bij conische bouten/moeren lijn je uit op de bouten (eigenlijk zelfs maar op 2). Bij vlakke bouten/moeren lijn je uit op de naaf. Bij center locks is het sowieso uitlijnen op de naaf, de pinnen die op de wielflens zitten, dienen er alleen voor om er zeker van te zijn dat het wiel niet kan losdraaien. In alle gevallen wordt zo goed als alle draag- en aandrijvingskracht overgebracht van wielflens naar velg door de wrijving er tussen. De bevestiging (welk type het ook is) dient eigenlijk puur voor uitlijning en de klemspanning (die dus voor enorme wrijving zorgt). 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.