Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
nieuw?
deze?

nachtblau.jpg&key=2d3c81df84d86771c025a221fa47293fa3377a0289b5403d770fd88a19835fdd

Nice, donkerblauw! Ziet ge niet veel op een Carrera GT!
Geplaatst:

Dat zijn de standaard GTS-velgen, zoals BMWMB en Jokke die b.v. hebben. Vind ik allerminst smaakloos. Ik vind de winterbanden erop wel vet. Met zo'n manuele 3.8 Carrea 4S GTS gaan spelerijden in de sneeuw, miljaar dat moet beestig zijn.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 uur geleden zei gTa:

Dat zijn de standaard GTS-velgen, zoals BMWMB en Jokke die b.v. hebben. Vind ik allerminst smaakloos. Ik vind de winterbanden erop wel vet. Met zo'n manuele 3.8 Carrea 4S GTS gaan spelerijden in de sneeuw, miljaar dat moet beestig zijn.

Geplaatst:

Yes, and this one too:

Ik vrees dat de tijden die gereden zijn moeilijk vergelijkbaar zijn (de C2S kreeg een nattere baan voorgeschoteld), maar dan nog: 7 seconden is ENORM veel. De C2S had nog de PDK ook (die on track snel 1 tot 2 seconden kan opleveren).

Maar wat vooral opvalt is dat die C4S behoorlijk mee gaat in de zwijnerij-wensen van de eigenaar. Ding valt mooi (zoals de meeste 911) te balanceren op een propere hoek overstuur (de 911 is op dat vlak écht een droom van een auto), zonder dat 'ie zich er op z'n Audi's stoïcijns uit trekt op z'n voorwielen en je kinda "buh" achterlaat. En blijkbaar moet 'ie qua stuurgevoel niet onderdoen voor de C2S, toch opvallend.

Daarmee: die blauwe, manuele C4GTS coupé met kuipjes: het kan voor mij eigenlijk niet beter. :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vetjes met die winterbanden op, maar €5.990 voor 4 wielen? :huh:

Geplaatst:

Is niet zo duur. Bij Porsche kost de kit meer dan 7.500 EUR.

De voorbanden kosten ongeveer 350 EUR per stuk, bij Porsche ga je daar makkelijk 500 EUR / stuk voor betalen.
De achterbanden kosten ongeveer 400 EUR per stuk, bij Porsche gaat dat voorbij de 600 EUR zijn denk ik.
De velgen zelf komen op een dikke 5.000 EUR (de officiële prijs ligt nog wat hoger).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zalige standaardvelgen van de 718 Boxster S:

s-l1600.jpg

Was me nog niet opgevallen dat die achteraan mooi diep zijn. Zalige rims. En standaard (of zonder meerprijs) op de Cayman S. :D 

Geplaatst:
9 hours ago, gTa said:

Yes, and this one too:

Maar wat vooral opvalt is dat die C4S behoorlijk mee gaat in de zwijnerij-wensen van de eigenaar. Ding valt mooi (zoals de meeste 911) te balanceren op een propere hoek overstuur (de 911 is op dat vlak écht een droom van een auto)

Dat 4wd systeem van Porsche is echt kut om mee te driften.

Trust me, I tried, 3 dagen aan een stuk ....

Geplaatst:

Juste, op sneeuw. Faaak, zou ik eigenlijk ook wel eens willen doen.

Heb je tegoei met een 991-4 kunnen rijden op droog/nat om stuurgevoel te kunnen vergelijken met een 991-2?

Geplaatst:
42 minutes ago, gTa said:

Heb je tegoei met een 991-4 kunnen rijden op droog/nat om stuurgevoel te kunnen vergelijken met een 991-2?

Dat was nog met 997.2 he ;)

En nee, ik heb met die dingen geen meter gereden op droog/nat. Nog nooit deftig gereden met een 4wd Porsche op droog/nat eigenlijk.

Geplaatst:

Ha, OK, had er niet bij stilgestaan (997 of 991) maar ik durf te denken dat dat in de 997 ook al geen analoog of binair systeem zal geweest zijn, maar dus wel een redelijk geavanceerd systeem, dus redelijk vergelijkbaar met 991. Al zullen de boekskes uiteraard beweren dat het hemel en aarde verschil is, wegens nieuw en zo. :D

Geplaatst:
7 minutes ago, gTa said:

Ha, OK, had er niet bij stilgestaan (997 of 991) maar ik durf te denken dat dat in de 997 ook al geen analoog of binair systeem zal geweest zijn, maar dus wel een redelijk geavanceerd systeem, dus redelijk vergelijkbaar met 991. Al zullen de boekskes uiteraard beweren dat het hemel en aarde verschil is, wegens nieuw en zo. :D

het is idd compleet veranderd met de 997.2  (dat eigenlijk hetzelfde systeem is als de 997.1 Turbo)

991 heeft hetzelfde systeem

Geplaatst:
On 10/18/2016 at 2:17 PM, Timo said:

Mijn mond viel net open, een donkergroene 991 targa. Wtf zo mooi :o 

Staat jammer genoeg niet op autogespot. 

Net weer gezien, reed deze keer voorbij. 

991.2 Targa - nrplaat 1-PGB-... of zo

Geplaatst:
On 10/20/2016 at 6:06 PM, ir_fuel said:

Dat 4wd systeem van Porsche is echt kut om mee te driften.

Trust me, I tried, 3 dagen aan een stuk ....

Ik heb ooit gehoord van een porsche testrijder dat je de 4wd kon disablen door de handrem 1 tandje op te trekken. Was ten tijde van de pfl 997, dus ik weet niet op welke modellen dit truckske al dan niet werkt.

Geplaatst:

Ook al vaak naar gevraagd, maar dat zou al bij de Mk.II 997 niet meer gewerkt hebben. Ik heb zelfs het gevoel dat dat een soort van urban legend moet geweest zijn. Nog nergens echt bevestiging gezien (bij de laatste generaties) dat dat effectief nog het geval is.

Geplaatst:
25 minutes ago, gTa said:

Ook al vaak naar gevraagd, maar dat zou al bij de Mk.II 997 niet meer gewerkt hebben. Ik heb zelfs het gevoel dat dat een soort van urban legend moet geweest zijn. Nog nergens echt bevestiging gezien (bij de laatste generaties) dat dat effectief nog het geval is.

Idd. De instructeurs van Porsche zelf wisten het iig ook niet :) 

Geplaatst:

Ingetogen en sober. Echt knap.

Geplaatst:

Had cooler geweest had Der Walter een blauwe overall en rood sjaaltje aan gehad :) 

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid