ir_fuel 58.289 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 I think most engine problems we have created because people were not able to watch the rev counter, watch the speed, and know when to shift. So they would shift back too early and the engine would be over-revving. Interessant dat ze dat openlijk toegeven. Daar is niks over toe te geven, en ik zie niet in waarom dat een "probleem" is. De rev counter staat pal in het midden Quote
PJH 21.022 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 en @@PJH, die 997 GT3 mk2 die je zo schitterend vond (je hebt toch met Dirk zijne gereden) wordt door de Walter ook afgeschilderd als een "gemakkelijke" kar waar "iedereen" snel mee kan rijden. Om maar te zeggen dat alles relatief is Ik vond dat ook een makkelijke auto om snel mee te rijden, dat is gewoon zo. De balans is zalig, hij heeft bakken grip waardoor je sneller bent dan de rest zonder dat je op de limiet van de auto/jezelf zit. Maar hem op de limiet rijden is denk ik nog altijd een pak moeilijker dan met een perfect schakelende automaat, voor redenen u wel bekend GT3's krijg je niet zomaar mee. Ze hebben van de vorige edities er al een paar in puin gereden bij testritten Dat moet toch te regelen zijn :/ ligt natuurlijk wel een pak gevoeliger als je geen klant bent Daar is niks over toe te geven, en ik zie niet in waarom dat een "probleem" is. De rev counter staat pal in het midden Eigenlijk erg dat ze zich aanpassen aan mongolen Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Daar is niks over toe te geven, en ik zie niet in waarom dat een "probleem" is. De rev counter staat pal in het midden Ze geven toch openlijk toe dat hun klanten niet kunnen rijden? 3 Quote
dragonfly 14.976 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Dat moet toch te regelen zijn :/ ligt natuurlijk wel een pak gevoeliger als je geen klant bent jah ik denk dat iedereen daar wel eens wil mee rijden waaronder mezelf dus versta hun wel hoor Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ze geven toch openlijk toe dat hun klanten niet kunnen rijden?Denk dat een verkeerde shift bij circuitgebruik&op de limiet nog vrij rap kan voorvallen hoor... Zelfs al ben je een goede chauffeur 1 Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 jah ik denk dat iedereen daar wel eens wil mee rijden waaronder mezelf dus versta hun wel hoor Nu het toch allemaal automaten zijn zou Porsche met een dienst moeten beginnen naar voorbeeld van BMW on demand Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Denk dat een verkeerde shift bij circuitgebruik&op de limiet nog vrij rap kan voorvallen hoor... Zelfs al ben je een goede chauffeur @@Jokke_vlo vindt dit leuk. Quote
dragonfly 14.976 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Nu het toch allemaal automaten zijn zou Porsche met een dienst moeten beginnen naar voorbeeld van BMW on demand BMW Romein in Aalst deed al moeilijk, moest bijna plechtig beloven dat ik wel één ging kopen. Ja duh, de bedoeling is net te zien als het wel iets voor mij is hé Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 @@Jokke_vlo vindt dit leuk. Ja ik heb ooit eens een misshift gedaan, wat trouwens ook kan met een sequentiële boite. Het houdt me niet tegen liever met een manueel te rijden Joris. Ik kan dus niet meer dan beamen dat Porsche rijders niet met een auto kunnen rijden. Voldoe volledig aan de stelling. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik heb nu al vaak met andere kisten gereden, al met veel meer dure luxe moderne sportwagens dan eigenlijk gezond is op mijn leeftijd. Als ik mocht kiezen zou ik toch direct een manuele Aeromax en een Exige V6 in m'n garage zetten, naast een oldtimer waar ook wat poeier in ligt. Maar dat wist je al. De vraag is nu: Welke wagen die niet manueel is maar wel superfun is moet ik eens gereden hebben? Want na alles waarmee ik al reed, ben ik hem nog steeds niet tegen gekomen. Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar of ik ooit mijn gading zou vinden in een automaat, ik zou ook gerust kunnen objectief zijn denk ik. Maar voorlopig ben ik het nog altijd beu na 5 min Ik zou bvb graag eens met een Bugatti Veyron rijden, ondanks dat het een automaat is. MAar ik denk niet dat de auto mij zou kunnen bekoren als rij-ijzer. Ik heb er gewoon bakken respect voor als ingenieur omdat dat ding zo vernuftig in elkaar zit. En ik zal idd op mijn 35ste rondrijden met een automaat, omdat de trend bij bedrijfswagens daar naartoe gaat Ik vermoed dat ik geen keuze meer zal hebben Ik denk dat het zelfs elektrisch zal zijn. Raad mij eens iets aan, en dan probeer ik het te realiseren. @@Alexanderr, regel alvast eens een test met de nieuwe GT3 (als je dat kunt/mag), die zou moeten super zijn. Off the top of my head, wagens die je zou missen door zo'n arrogante 'puristen' RWD/manueel-houding: 991 GT3 (absoluut geen ervaring mee, maar in tegenstelling tot u wens ik het oordeel van de vakpers niet geheel te negeren) R500 mét sequentiële boite Clio 182 Trophy Mégane R26.R M135i met ZF 8-traps Ik ben de eerste om rijplezier op het allerhoogste schavot te zetten, maar ik heb wel geleerd -door ervaring- die kortzichtigheid aan de kant te zetten. Mijn eigenste CSL is echt een feest om mee te rijden, ik kan mij het rijden in een BMW amper puurder voorstellen, desondanks heeft dat ding geen koppelingspedaal. In tegenstelling tot wat ik mij altijd heb voorgesteld mis ik dat ook niet in die auto, terwijl een SMG nu niet bepaald de meest fantastische paddle-shift op de markt is. Ervaringen in een R26.R en recenter in mijn vriendin haar MINI GP hebben mij absoluut gesterkt in het geloof dat FWD ook fun biedt, evenveel als RWD, met andere uitdagingen en sterktes. 7 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik wou ook nog eens iets posten maar ik zie dat Porker al reeds het nodige werk gedaan heeft Quote
PJH 21.022 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik denk dat de CSL nog duurder zou zijn vandaag en nog meer gezocht als hij manueel was. Daar twijfel ik geen seconde aan Oprecht benieuwd naar de GT3, maar een M135i kiezen als funmachien met automaat gaat er bij mij niet in. De 1M is zo zalig, mede omdat hij nog manueel is Dat een FWD leuk kan zijn, daar twijfel ik niet aan. Zie bvb de R26R, oude mini, lotus elan, 205 GTI, Focus RS... maar dat ligt me gewoon minder als funkar (hoewel ik een oude mini nog zou zien zitten ). Maar dat ze nu al paddle shift in een hothatch gaan steken, dat gaat er bij mij ook niet in Ik ga blijven stil staan bij 1990 denk ik, of dromen van een GT3RS 4.0 maar dat kan ik wss nooit betalen. Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Het moet kut zijn om als PJH door het leven te gaan. Blijf gerust jammeren, zullen wij wel rijden 1 Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik volg 'm ergens wel... Maarja ik rijd met een oude aftandse E36 M3 met 340pk Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ergens volgen we hem allemaal....de meeste mensen hier prefereren handbak+rwd. Maar de rest van tafel vegen is onzin. But hey / care 1 Quote
PJH 21.022 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik volg 'm ergens wel... Maarja ik rijd met een oude aftandse E36 M3 met 340pk My man 't gaat gewoon jammer zijn als de autoindustrie gaat kijken naar: - patsfactor - skills van 90% van de rijders - Wat het beste verkoopt en daar hun conclusies uit gaat trekken en alles met een automaat gaat leveren. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Off the top of my head, wagens die je zou missen door zo'n arrogante 'puristen' RWD/manueel-houding: 991 GT3 (absoluut geen ervaring mee, maar in tegenstelling tot u wens ik het oordeel van de vakpers niet geheel te negeren) R500 mét sequentiële boite Clio 182 Trophy Mégane R26.R M135i met ZF 8-traps Ik ben de eerste om rijplezier op het allerhoogste schavot te zetten, maar ik heb wel geleerd -door ervaring- die kortzichtigheid aan de kant te zetten. Mijn eigenste CSL is echt een feest om mee te rijden, ik kan mij het rijden in een BMW amper puurder voorstellen, desondanks heeft dat ding geen koppelingspedaal. In tegenstelling tot wat ik mij altijd heb voorgesteld mis ik dat ook niet in die auto, terwijl een SMG nu niet bepaald de meest fantastische paddle-shift op de markt is. Ervaringen in een R26.R en recenter in mijn vriendin haar MINI GP hebben mij absoluut gesterkt in het geloof dat FWD ook fun biedt, evenveel als RWD, met andere uitdagingen en sterktes. Ik vind een purist zoals jij het stelt geen arrogante houding. Mijn mening is gebaseerd op even veel ervaring als de jouwe en toch rijd ik liever met een manueel maar daarom niet ten koste van alles en zie ik ook "voordelen" van een automaat. Voor mij zou je CSL met manueel een nog grotere classic en mogelijk nog een extra dimensie aan je rijplezier geven. Hier staat ook een mini cooper in de garage al is het een maar (licht) gepimpte cooper S. Ik vind dat verre van half zo leuk als andere karren die ik reed maar ben het eens dat fwd ook fun kan geven. Maar toch ....... Sorry voor het tegengas Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Daar is iedereen het over eens, denk ik. Je kan natuurlijk ook purist zijn enkel om purist te zijn. Maar dit is zo'n eeuwigdurende discussie zonder einde.... Quote
PJH 21.022 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Smaken en geuren en leven en laten leven en wat nog allemaal zeker? DOOD AAN DE AUTOMAAT 1 Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Of anti purist om anti purist te zijn kan ook. Je kan dat idd in alle richtingen bekijken. Het leukste is uit elke auto plezier te leren halen iets dat een PJH zeker doet. Je kent een Mich ook, dat is ook iemand die liever met een classic zou rijden dan een moderne wagen zuiver voor het rijplezier. Of course zou ik een nieuwe 991GT3 zeer graag rijden, en voor de buitenwereld en jezelf is het leuk om met de laatste nieuwe te rijden (ik bid dat die er ooit misschien komt) en toch weet ik ook zeker dat zo een 997GT3 me waarschijnlijk beter zal liggen puur uit het oogpunt van rijplezier. Stel dat de keuze er komt, het zou een dubbeltje op zijn kant zijn in het totaal plaatje, voor rijplezier ben ik 99.9% zeker de 997, maar voor de vrouw en uit "fierheid" zou de uiteindelijke keuze evenzeer de 991 kunnen zijn. Dat heeft toch op zich niet veel met purist te maken, want dan kan je misschien beter met een kart de baan op bij wijze van spreken, of een auto op fietsbanden. Esp, hulpmiddeltjes zijn allemaal niets "vies", maar je kan niet ontkennen dat puur rijden toch een andere ervaring is, ik kan me niet voorstellen dat met hulp aan rijden bv "leuker" is, wel toegankelijker en nogmaals daar is niets fout mee. Purist zoals hier gesteld wordt moet je niet zijn om je beter te voelen als een ander of te "bewijzen" dat je kan rijden...... het moet voor een stuk uit je hart komen. Ik ben trouwens zeker dat nogal wat mensen die een purist wat scheef en smalend (ik beken dat ook gedaan te hebben) bekijken mogelijk anders zouden praten mochten ze moeite (willen) doen om steeds een stapje verder te gaan en te ontdekken hoe leuk autorijden kan zijn. Maar keuzes..... nee ik ga niets veroordelen. Ik rijd vandaag bv race met een sequentiële bak en haal daarmee resultaten, daarvoor hadden we een manuele. Ik durf stellen dat als ik moet kiezen de sequentiële neem omdat het me meer winstkansen geeft, maar ik geef grif toe dat qua rijplezier de manuele leuker is en was......... Echter zijn keuzes totaal plaatjes. Maar probeer die purist ook eens te begrijpen al komt dat natuurlijk altijd wat arrogant over want tussen de lijnen is het van "ik kan (of denk) te kunnen rijden". Wel daarop kan ik simpel antwoorden, ik ken mensen die met een auto dingen doen die hier niemand op het forum kan en waar de purist in ons bleek bij wegtrekt. Zo relatief is het allemaal. Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik begrijp er niks van Maar laat ik enkel nog even duidelijk zijn dat ik niks tegen puristen heb, en dat ik het best begrijp dat mensen RWD + handbak prefereren (volgens mij schrijf ik dat nu voor de 3de keer?). Ik zeg enkel dat je diverse FWD kisten en ook automaten niet zomaar mag afschilderen als zijnde bullshit voor een autoliefhebber. Straks ga je nog schrijven dat ik opper dat automaten, FWD, ESP en al die toestanden een must zijn 1 Quote
ICM 24.898 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik zeg enkel dat je diverse FWD kisten en ook automaten niet zomaar mag afschilderen als zijnde bullshit voor een autoliefhebber. Dit is het moment om de discussie over diesel rijden en autoliefhebberij te betrekken. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ieder moet dat voor zich uitmaken en een forum dient om daarover te discussieren. Echter forummen wij al te lang, kennen we elkaars mening en is alles al eens gezegd geweest. 1 Quote
///NFSThunder 208 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 My man 't gaat gewoon jammer zijn als de autoindustrie gaat kijken naar: - patsfactor - skills van 90% van de rijders - Wat het beste verkoopt en daar hun conclusies uit gaat trekken en alles met een automaat gaat leveren. Je gaat hier wel heel kort door de bocht. Kijk naar wat er gebeurd is met de e60 M5 in Amerika. Daar rijdt globaal de massa enkel automaat. En toch was er een klein percentage van de bevolking/doelgroep, puristen die schreeuwden om een manuele e60 M5 en ze hebben die gekregen. Ik zie de ontwikkeling van sportwagens in de toekomst eerder een soort wending krijgen waar het merendeel sportwagens hypersnelle automaten standaard worden en kostenloos, optioneel een manuele bak wordt aangeboden. Qua ontwikkeling is een manuele bak echt een pak goedkoper. De hyperkarren worden enkel automaten omdat deze teveel koppel hebben en door 'misuse' een handbak in no time gaar zou zijn. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.