Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik begrijp er niks van :blink:Maar laat ik enkel nog even duidelijk zijn dat ik niks tegen puristen heb, en dat ik het best begrijp dat mensen RWD + handbak prefereren (volgens mij schrijf ik dat nu voor de 3de keer?). Ik zeg enkel dat je diverse FWD kisten en ook automaten niet zomaar mag afschilderen als zijnde bullshit voor een autoliefhebber.Straks ga je nog schrijven dat ik opper dat automaten, FWD, ESP en al die toestanden een must zijn Ik schrijf dat alvast niet, straks niet, noch daarnet. Trouwens zoals al geopperd wat is een purist, ik zeg liever autoliefhebber, en die zijn er in alle mogelijke vormen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 De hyperkarren worden enkel automaten omdat deze teveel koppel hebben en door 'misuse' een handbak in no time gaar zou zijn. Zou het? Zou het niet zijn omdat je bij een hyperkar ook hyper prestaties verwacht, en dat een automaat tegenwoordig niet alleen zuiniger, maar ook nog eens sneller is dan een handbak? Ik bedoel maar... Mag je een GT3 handbak wensen, maar in identieke configuratie rijdt een GT3 met PDK je puur op vermogen al kwijt, net door die PDK. Handbakken zijn leuk, maar de dag dat ik met een X6M net even veel lol had als met mijn Z4M, ben ik overstag gegaan. En dat was nog niet eens een dubbele koppeling... Enkel jammer dat een X6M onnozel veel kost qua inschrijving en VAA... CO2 van +300gr en de nieuwwaarde van een 911 nekt dat ding. Je moet al rijker zijn om met een X6M te kunnen rijden dan met een 911 4S. Handbakken hadden een voordeel toen ze sneller waren dan automaten. Sinds dat voordeel wegvalt, wordt het imho nog moeilijk een handbak te prefereren. Dat heeft niks met puur autorijden te maken, want puur autorijden bestaat niet... De puurste auto had nog niet eens een stuur en pedalen, en reed op elektriciteit. Quote
PJH 21.021 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Handbakken hadden een voordeel toen ze sneller waren dan automaten. Sinds dat voordeel wegvalt, wordt het imho nog moeilijk een handbak te prefereren. wtf http://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe Plezier komt niet van de laatste tiende, maar van de beloning van het rijden zelf. Daarom gaat de handbak dan ook verdwijnen -> constructeurs kijken naar tijden op papier omdat de maatschappij dat verlangt. Want iedereen wil een kar die van 0 naar 100 gaat in 3.0 enz... poor people, they don't know what fun is. Rauwe acceleratie is maar 0,1% van autorijden en iets die iedereen "goed" kan doen, het echte rijden zit hem in heel wat andere dingen maar bon, 'k ga mijn mond houden. Autoliefhebbers zoals mijn buurman bestaan immers ook. Die koopt een SLS AMG om naar te kijken en mee op restaurant te gaan want dat vindt hij genieten. Zijn goed recht, maar ik rij hem wel overal zoek met mijn bora we zijn gewoon anders Het enige dat ik wens te verdedigen is het bestaan van de analoge auto, omdat mensen zoals mij ook in 2020 hun hobby willen kunnen blijven doen. Alleen vrees ik dat, door de huidige trend op de markt, dat niet meer mogelijk gaat zijn door de focus op cijfers en gebrek aan skills bij de klanten. 5 Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Ahh, maar nu komen we tot de kern van de zaak... Ik heb hier een hele boek die uitlegt hoe je het snelste een circuit aflegt, maar dat is niet jouw bedoeling... Jouw bedoeling is in een tijd van dieselelektrische locomotieven nog altijd sporen met een stoomtrein. Die blip en dergelijke, dat is in mijn Z4M ook fijn, maar die keer dat ik met die X6M een afrit pakte en dat ding zelf begon te blippen in M-modus om terug te schakelen, was ik verkocht... Maar wacht eens even, PJH... Als ik het goed voorheb heeft jouw E30 ook gewoon een synchro boite dus speel je nu al vals omdat je enkel heel and toe'd, en niet hoeft te double clutchen... Quote
jayv 40 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Het gaat toch niet alleen om de voordelen en sneller zijn (al zeker niet bij straatauto's), niemand kan ontkennen dat je door zelf te schakelen een pak meer betrokkenheid hebt bij het autorijden, het maakt het rijden intenser. Ik zal ook bewust voor auto's van de vorige generatie kiezen, 6 maand geleden de 1M gekocht ipv M135i, net omdat die meer beleving bieden, zij het in het manuele schakelen, het hydraulische stuur, minder isolatie, ... Ik heb 2u met de nieuwe Cayman S PDK gereden back 2 back, toen ik zelf de vorige Cayman S 6MT had... Wat een wereld van verschil op het vlak van feedback in het stuur door de EPS.... en de PDK, hoewel zeer efficient, ik had plots zoveel tijd om na te denken achter het stuur... op het randje van saai, neen geef mij maar een pot om in te roeren... I like a good challenge! 2 Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Jongens toch het gaat enkel om de persoonlijke meerwaarde in beleving als je zelf kan op- en terugschakelen, burnoutje doen, driftje zetten... Dat geeft extra voldoening in een sportwagen. Dat er sommige klaarkomen als hun wagen zelf een tikje sneller kan op- of terugschakelen dan dat ze het zelf zouden moeten doen is hun ding. Ik ben volledig voor handbak maar niet zo extreem als PJ, een CSL of M3 DKG etc kan ik zeker wel smaken omdat het ergens wel past maar toch zou mijn voorkeur naar handbak uitgaan moest het mijn eigen auto zijn. 5 Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 niemand kan ontkennen dat je door zelf te schakelen een pak meer betrokkenheid hebt bij het autorijden, het maakt het rijden intenser. Waarom zou dat zo zijn? Met beide handen aan het stuur kan je meer en exacter dan de hele tijd in de olie te zitten moeten roeren. Afijn, het gaat hier over voorkeur, en die is voor iedereen verschillend. Maar net zoals smartphones populairder worden dan feature phones, en flatscreens het winnen van CRT, en we al lang geen vinyl platen meer kopen en zelfs CD verkopen zakken, zal dat ook gebeuren voor handbakken en automaten... En zeker voor die hoge vermogens is het eenvoudiger om een automaat eraan te koppelen die ook nog eens zuiniger en sneller is, dan een manuele bak erin te steken die met het vermogen overweg kan. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Ahh, maar nu komen we tot de kern van de zaak... Ik heb hier een hele boek die uitlegt hoe je het snelste een circuit aflegt, maar dat is niet jouw bedoeling... Jouw bedoeling is in een tijd van dieselelektrische locomotieven nog altijd sporen met een stoomtrein. Die blip en dergelijke, dat is in mijn Z4M ook fijn, maar die keer dat ik met die X6M een afrit pakte en dat ding zelf begon te blippen in M-modus om terug te schakelen, was ik verkocht... Maar wacht eens even, PJH... Als ik het goed voorheb heeft jouw E30 ook gewoon een synchro boite dus speel je nu al vals omdat je enkel heel and toe'd, en niet hoeft te double clutchen... Om in uw trein beeldspraak te blijven ...... Een treinbestuurder moet idd niet veel meer doen dan gas geven of remmen...... En kan zeggen hoe snel zijn tgv is. Sommigen besturen liever iets anders. Niet elke "vooruitgang" geeft voldoening. Die electrische servo 's bv dat is verschrikkelijk. En ja er is publiek voor manueel ook. De M4 spreekt me net daarom aan ! Quote
jayv 40 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Niet elke "vooruitgang" geeft voldoening. Die electrische servo 's bv dat is verschrikkelijk. En ja er is publiek voor manueel ook. De M4 spreekt me net daarom aan ! Ahem, M4 heeft ook EPS Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 De Jokke in ne streetlegal beemer... De wereld is idd naar de kloten... Quote
Naish 9.570 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 @@Denniske, toevallig geen schoon foto van de 50 years ernaast? Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 @@Denniske, toevallig geen schoon foto van de 50 years ernaast? Nee, sorry. Quote
Naish 9.570 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Gij ketter, gij smaaklozen, gij.... Spijtig, ga eens het net afspeuren naar een foto die kwa kleur realistisch is... Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Gij ketter, gij smaaklozen, gij.... Spijtig, ga eens het net afspeuren naar een foto die kwa kleur realistisch is... Ik vind die kar gigantisch lekker hoor. Had gewoon geen zin om er een foto van te maken. Quote
PJH 21.021 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Na al die PDK 991 patsbak in rare kleuren zever, tijd voor wat chesthair-karren Quote
Alexx 3.766 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 M135i kiezen als funmachien met automaat gaat er bij mij niet in. De 1M is zo zalig, mede omdat hij nog manueel is Tijdens de zeeland classic of op eennmeeting knal je maar eens mee. Ik beloof dat je het niet saai gaat vinden. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Wanneer komt die Boxster diesel er nu? Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Na al die PDK 991 patsbak in rare kleuren zever, tijd voor wat chesthair-karren Wie zegt dat dit geen tiptronic is? 1 Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 16 januari 2014 Geplaatst: 16 januari 2014 Amaai http://www.classicdriver.com/de/car/porsche/904/1964/195549 Quote
fiddy 782 Geplaatst: 16 januari 2014 Geplaatst: 16 januari 2014 Wat een hoop gelul van Wooter op deze en de vorige pagina ik ga me zelfs niet de moeite nemen om dat te quoten. Maar neem gerust jouw geliefkoosde X6M, ik denk dat dat volkomen bij jouw rijstijl past (en er weinigen uit deze discussie jaloers gaan zijn...) PJH dramatiseert nogal eens, en door je blikveld zo te focussen op één bepaald concept maak je het jezelf moeilijker dan nodig...maar ik snap 'm best wel. Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Wat een hoop gelul van Wooter op deze en de vorige pagina ik ga me zelfs niet de moeite nemen om dat te quoten. Maar neem gerust jouw geliefkoosde X6M, ik denk dat dat volkomen bij jouw rijstijl past (en er weinigen uit deze discussie jaloers gaan zijn...). Vrij kut als je zo'n meningen aan je kant krijgt. Ik vind het alleen jammer ( yes I'll say it again! ) om FWD's en die toestanden gewoon van tafel te vegen. Ik ga misschien eens een ferme knup in het hoenderhok gooien, maar diegenen die beweren dat een FWD het autoplezier van een RWD nog niet kan benaderen, die a ) hebben nog niet met een deftige FWD gereden b ) hebben nog niet deftig met een FWD gereden Over automaat/handbak vind ik @@Jerain z'n mening de meest correcte/eerlijke - ze tout court afschrijven als nutteloos is dom, want je mist wagens als een CSL / CLK63 BS en stuff like that. En er is toch genoeg leuks op de markt? Ik heb net voor (relatief) weinig geld een RWD kist gekocht, handbak, atmo en ca 200PK. Toch ideaal? OK, ik ruik m'n frieten en m'n gereedschap klingelt heen en weer, maar je kan ze ook in sedan vinden! 3 Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Het moet gezegd zeer innemende en correcte ontvangst van Alexander. Komt zeer goed over als "verkoper". Als het goed is zeggen we het ook. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.