Gast Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 maar ondertussen Tomski het vuur aan de schenen leggen omdat hij beter zou kunnen kiezen Das voor zijn eigen goed Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 En als we ons concentreren op wat wél goed is, in plaats van ons te laten frustreren in wat beter zou kunnen, dan zijn we ook allemaal blijere mensen. Allemaal waar tot ge met de biljetten op tafel moet komen. Jij zou al vallen over het kleur van een stiksel bij zo een kar. Het is dan ook niet absurd dat anderen bij zo een track car hem op zijn potentieel beoordelen Quote
gTa 28.030 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 maar ondertussen Tomski het vuur aan de schenen leggen omdat hij beter zou kunnen kiezen Ik zie de link niet. Wat ik hier, in dit topic, lees (als ik samenvat), zijn eerste wild enthousiaste reacties op de éérste test van de Cayman GTS, daarna wat voorzichtige assumpties over de (vermoedelijk) komende GT4 en uiteindelijk vooral sterk geformuleerde frustraties-op-voorhand dat de GT4 een auto zal zijn die mogelijks wat door Porsche ingetoomd zal worden om de GT3 niet te onttronen. Laat ons misschien vooral afwachten? De fucking GTS is er nog maar net! En laat ons dan in tweede instantie hopen dat de GT4 écht komt en zien hoe die dan rijdt? Misschien wordt die naar driving envolvement zelfs leuker dan de GT3 omdat ze die laatste enkel met PDK bieden, en wordt de GT4 een speelsere, meer DIY kar. En tenslotte: het gaat nog altijd om auto's die hoofdzakelijk voor de openbare weg worden gebouwd. 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 20 PK gaat het verschil niet maken daar ga ik mee akkoord. Maar daar gaat het me ook niet over. Het gaat me over het opzettelijk beperken van de capaciteiten en sorry ik zie of voel dat als koper. Btw: die gaat sowieso 30.000 euro duurder zijn, no doubt. En dan sta je in de garage en moet je de biljetten leggen, dan is die who cares een andere beleving imo Wil je Porsche anno 2014 op zijn best, dan ga je voor een 991 GT3. De Cayman zal altijd het kleinere model blijven, op zich is dat toch niet zo'n vreemde strategie? Akkoord dat een Porsche met middenmotor meer potentieel heeft dan wat de Cayman GTS biedt, en er gaan nu eindelijk geruchten dat Porsche ook alles uit de kast gaat halen met een middenmotor-concept (960), maar dan spreek je van een heel andere prijsklasse. 1 Quote
gTa 28.030 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Allemaal waar tot ge met de biljetten op tafel moet komen. Jij zou al vallen over het kleur van een stiksel bij zo een kar. Het is dan ook niet absurd dat anderen bij zo een track car hem op zijn potentieel beoordelen Ik heb - zoals iedereen - graag een auto die er uit ziet zoals ik 'm graag zie, correct. Maar ik kan gerust compromissen maken, jij gaat al de strijd aan voor het minste detail dat niet strookt met je wil. Als ik nog wat wil leren "leuteren", dan kom ik bij jou op leerschool. Een Cayman GT4 of een 911 GT3 is geen track car, dat zijn sportwagens voor de openbare weg, nog altijd. Als je zo extreem bent in je wensen, mag je niet wensen dat een stock wegauto aan zo veel van jouw spefieke wensen/eisen voldoet. Dan moet je aan 't finetunen slaan (wat die karren trouwens perfect toelaten). Geef Porsche nou toch eens gewoon de kans van éérst met die GT4 op de proppen te komen, vooraleer al je frustraties de vrije loop te laten dat 'ie gefnuikt gaat zijn en niet ten volle si en ook niet helemaal là enz. Wie weet maakt Porsche die Cayman GT4 met manuele bak net extra licht, minder powerful maar ontzettend snedig om 'm eigenlijk, qua karakter, duidelijk anders te hebben dan de GT3 en de Lotus- en Seven-adepten aan te spreken? Kan toch? Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Een 'gewone' 911 niets waard on track, vraag dat eens aan Tuurbo. Denk dat zich toch stevig geamuseerd heeft met z'n (ik dacht) carrera 2S Quote
ICM 24.895 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Dubbeltje blijkbaar Mocht, want PJH heeft het ook twee keer zo geschreven! Quote
gTa 28.030 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 De Cayman zal altijd het kleinere model blijven, op zich is dat toch niet zo'n vreemde strategie? Temeer omdat die met manuele bak komt. Gaat ook qua prijs een pak van de GT3 af zitten, en als die twee (ik zeg maar wat) 40k uiteen liggen, gaat de "dedicated range of cars" van Porsche plots weer voor een pak meer klanten bereikbaar zijn. Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Dubbelttje blijkbaar iets helemaal anders: heb het gevoel dat de ontwikkeling bij Porsche nogal snel gaat. De Turbo en Targa zijn nog niet zolang uit en de facelift staat al aan de deur. De GTS wordt voorgesteld en Röhrl verklapt bij zijn voorstelling dat er een GT4 komt. Die zaken moeten toch op een of andere manier (potentiële) verkopen hypothekeren? Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Temeer omdat die met manuele bak komt. Nog niet te vroeg juichen, beeld je de reactie van de puristen in als ze hem PDK-only uitbrengen Quote
gTa 28.030 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 BWS, dat kan ook bewuste strategie zijn, om de "goesting in de toekomst" warm te houden. Zo'n internet-buzz onder de (extreme) fans en online community is extreem belangrijk. Die GT4 is mogelijks nog 1,5 jaar wachten. En hoeveel mensen weten nú al echt dat die er aan komt? Hetzelfde met de facelift van gelijk welke auto: het valt meestal zeer accuraat te voorspellen / uit te rekenen wanneer een facelift komt, maar toch blijft de grote massa de auto kopen. Quote
gTa 28.030 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Nog niet te vroeg juichen, beeld je de reactie van de puristen in als ze hem PDK-only uitbrengen Welja, dat was wat blijkbaar de ronde deed maar toen ik ergens suggereerde dat de GT4 misschien toch manueel komt, kreeg die post plots een like van een vogeltje (een zeemeeuw, eigenlijk) waaruit ik af leid dat dat vogeltje weet dat 'ie met manuele bak komt. 1 Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Waarom mag je op voorhand niet wat leuteren ? De wagen die GTA omschrijft zou perfect zijn en ik zeg alleen wat ik vrees als tegengewicht op al die wauw reacties. Als ik niet mag zeggen wat ik vrees mag je vanuit hetzelfde oogpunt ook geen wauw roepen voor je ziet wat het uiteindelijk gaat worden. Niet ? Ik deel dus uw mening maar vanuit de andere hoek, niet ? Quote
gTa 28.030 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Tuurlijk wel. Ik hoop alleen maar dat ik je over 30 jaar nog als kennis mag betitelen, want zo soms heb ik nu het gevoel dat je over een paar jaar een hartaanval gaat doen van je zoveel op te winden. :-) Life is more fun with less frustration! En de volgende keer dat je me als stikkingskleurjanet bestempelt kom ik tegen je vélobanden pissen! Quote
PJH 21.021 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Een 'gewone' 911 niets waard on track, vraag dat eens aan Tuurbo. Denk dat zich toch stevig geamuseerd heeft met z'n (ik dacht) carrera 2S Natuurlijk is dat leuk. Maar hoe je het ook draait of keert, een gewone carrera is geen track auto. Mijn bmw is dat ook niet trouwens. Maar ik rij er toch mee op circuit. Ik bedoelde gewoon dat, vergeleken met de GT3, je met een carrera je niks kunt komen doen Als ik nu een beetje geld had, kocht ik wss een 997.1 C2S. Massas bang for the buck Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik ben graag opgewonden dan voel in dat ik leef. Quote
gTa 28.030 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik ook, maar niet achter mijne PC. Ik spaar dat op voor andere momenten. Quote
toere 16.929 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik ook, maar niet achter mijne PC. Ik spaar dat op voor andere momenten. Voor de PC is ook mogelijk Quote
gTa 28.030 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Voeten omhoog, @@Simoni 's moppentrommel passeert! Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 BWS, dat kan ook bewuste strategie zijn, om de "goesting in de toekomst" warm te houden. Zo'n internet-buzz onder de (extreme) fans en online community is extreem belangrijk. Die GT4 is mogelijks nog 1,5 jaar wachten. En hoeveel mensen weten nú al echt dat die er aan komt? Hetzelfde met de facelift van gelijk welke auto: het valt meestal zeer accuraat te voorspellen / uit te rekenen wanneer een facelift komt, maar toch blijft de grote massa de auto kopen.Ik snap het idee er achter, maar uiteindelijk: een Porsche adept zal nu mss geen Cayman GTS bestellen in afwachting van de GT4, terwijl die anders misschien de eerste zou inruilen voor de volgende. Op grotere schaal zal dit toch nog een redelijk aantal zijn. Alleszins moet de besluitvorming binnen Porsche een interessante boel zijn. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik zal er niet ver naast zitten als ik zeg dat je telkens over een seconde op Spa spreekt als je 997.1 - 997.1RS - 997.2 - 997.2RS op een rij zet. Met dien verstande dat je het er ook wat kan uithalen natuurlijk. Is een 997.1RS sneller dan een "gewone" 997.2? Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Denk dat niet. Een GT3 is imo voor de sportieve rijder die regelmatig een trackday doet. Een gewone 911 schiet te kort on track, dat is een feit. Want een gewone 911 is eigenlijk een snelle luxe wagen die er gewoon wat fel uitziet -> patsraket. De GT3 RS is de pure racedoos, en ik snap waarom die bestaat ook. Dat is de auto die je moet hebben als je veeeeeel gaat tracken, puur omdat die net dat beetje sneller en beter is alweer. De RS is dan ook wat ze maximaal kunnen maken (denk ik) die nog op straat mag. Je mag ook niet vergeten dat de RS altijd later uitkomt dan de gewone, waardoor de techniek al wat verder staat en ze dus meer kunnen Daarom snap ik ook niet waarom de huidige GT3 niet manueel mag zijn, en dat er voor de RS wel die geruchten rond gaan. Een gewone GT3 is voor mij een auto die draait om rijplezier, en dat dagelijks inzetbaar. Terwijl de RS de hardcore racebak is die zo snel mogelijk moet zijn. Ik zou dus de manuele bak verwachten in de GT3 en de automaat in de RS, want de RS moet snel zijn en een automaat is nu eenmaal sneller. Maar ja... Marketting enzo. Hier staat zoveel zever bijeen dat ik er zelfs niet aan ga beginnen het te weerleggen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.