Porker 8.647 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 @@Jerain, Idd waarom zijn we zo euforisch @@Porker? Als de marketing mannetjes er zich mee bemoeien krijgt die wagen niet het potentieel waar hij recht op heeft en zitten we wauw te roepen bij een auto die met opzet niet volledig ontwikkeld werd. Opletten met te naïef victorie kraaien. Niet te verzuurd! Ik ben enthousiast omdat het: een schitterend platform is kleine coupe met 340pk atmo flat-six is hemels klinkt er goed uitziet manueel wordt aangeboden hier getest wordt met passieve sportophanging er een hardcore versie van bovenstaand in de pijplijn zit Of de "marketingafdeling" daar nu €90.000 wil voor vragen doet daar geen afbreuk aan. Het is een vet ding, het wordt een vet ding en het wordt ooit een tweedehands ding voor minder dan €90.000 My 2 cents! 7 Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 @@Jokke_vlo in zekere zin een vreemde mening voor iemand die een passie heeft voor Lotus. Daar zouden sommigen ook argumenteren dat ze 'underpowered' zijn, toch is dat niet zo en zijn hun producten (met "jouw" criteria) geweldig. who cares of de wagen nu 340 of 360 pk heeft, dat gaat het verschil niet maken. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Eigenlijk wel zonde. Marketing, het steekt soms tegen! Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Die prijzen? Die dingen zien er stuk voor stuk zo mint uit. Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Zalige site gevonden om wat op te liggen kwijlen. Thanks, sjieke site! 964: http://www.pannhorst-classics.de/fahrzeuge/fahrzeugangebote-detail/?car_id=363 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Mijn oog viel op de rode 993 Carrera 4S. Spijtig dat het een 4S is want da's niet waar m'n voorkeur naar gaat maar fak jonge dat rood Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 @@Jokke_vlo in zekere zin een vreemde mening voor iemand die een passie heeft voor Lotus. Daar zouden sommigen ook argumenteren dat ze 'underpowered' zijn, toch is dat niet zo en zijn hun producten (met "jouw" criteria) geweldig. who cares of de wagen nu 340 of 360 pk heeft, dat gaat het verschil niet maken. Vreemde mening? Ik verklaar: Je kent me helemaal niet goed vrees ik. Ik heb helemaal geen passie voor Lotus. Meer nog, liever een garage korter bij de deur en een auto met dezelfde eigenschappen maar een iets groter formaat. Ik kies echt wel een wagen die gewoon bij me past, en heb totaal geen merk-fetish of zo. Ik care daar dus wel over want het gaat om een track-oriented wagen en dan heb ik graag dat die ontwikkeld werd met passie en naar een perfect evenwicht. Verder versta ik je opmerking totaal niet eigenlijk...... - hun producten geweldig: staat er ergens dat ik de Evora geweldig vind? Of de Lotus Elise mijn ding is? Je legt me hier woorden in de mond die totaal onwaar zijn - 350 pk op 1170kg kan je niet vergelijken met 340 of 360 pk op 1300 kg als je dan toch pk vergelijkingen wil maken. - Porsche heeft perfect motoren die men in de Cayman kan leggen die een veilige 400pk of meer aankunnen, het is dan ook pure marketing als ze die niet in die GTx zouden leggen, maw het bewust "klein(er)" houden Laat ons een kat een kat noemen we weten toch perfect dat Porsche die Cayman klein heeft gehouden en dat dat eigenlijk niet hoort voor het GTx model. Dat is mijn punt en ergens ook frustratie. Wat je daar ligt bij te sleuren over mijn passie voor Lotus enz.... is mijn raadsel dat ik enkel kan verklaren met het feit dat je me niet kent. Ik ben in de keuze van een wagen toch wel net merkongebonden. Dat ik me wat lig op te winden over wat Porsche met de Cayman GTx gaat uitsteken is het feit dat dit een auto is die me als KOPER kan gaan interesseren. Het zou kunnen dat je mijn posts bekijkt vanuit de "verdediging" van Lotus (daar lijkt het me wat op), terwijl ik het net als koper van de Cayman GTx bekijk en wil dat die wagen in zijn volle potentieel ontwikkelt mag worden zonder marketing mannetjes ! Het zou me ergens, principieel, er van weerhouden daadwerkelijk tot aankoop over te gaan. Zoveel geld uitgeven wetende dat die auto met opzet "klein" gehouden wordt geeft me gewoon een slecht gevoel. Verder lijkt het me logisch dat ik ook graag zou hebben dat zo een model anno 2015, ontwikkelt door Porsche, de prestaties van mijn huidige wagen kan evenaren, zeker als die nog eens +/- 30.000 euro duurder komt ! Je hebt wel gelijk dat die pk's geen rol spelen wanneer je dat wagen als show-off gaat gebruiken. 1 Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 ik verwoordde het misschien te kort door de bocht, ik wou je helemaal niet afschilderen als blinde merkenfanaat wat ik wou zeggen was dat je iemand bent die qua prestaties/rijplezier/... enorm tevreden lijkt te zijn over de Lotussen die je gehad hebt; en bij hen de PK's toch ook minder van belang waren. Maw: dat het chassis, de balans etc. is die de wagen zo goed maakt. Zo ook bij de Cayman GTS, of dat nu 340 of 360 pk heeft, schijnbaar is het een enorm geslaagd geheel. En het argument over die positionering op vlak van PK's kan je altijd geven. Waarom geven ze de GT3 niet met wat meer cilinderinhoud zodat het blok nog meer vermogen geeft. (ruimte die ze laten voor de RS) Waarom heeft de Turbo maar 520 pk als hetzelfde blok blijkbaar meer aankan,... "ze geven de wagen minder vermogen dan ze eigenlijk zouden kunnen doen!" --> toch zijn de GT3 en de Turbo blijkbaar zeer goede wagens, en is het vermogen maar 1 aspect van de vele factoren die een rol spelen. Stel nu dat ze de GT4 360pk geven ipv 380, zou dat echt een reden zijn voor jou om de wagen links te laten liggen? Mij lijkt dat kortzichtig, en niet iets wat strookt met de meeste van jouw posts (bedoel ik positief). Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 (Blijkbaar nog wat nieuwe elementen in je post, denk dat we het eigenlijk niet zo oneens zijn) Quote
PJH 21.021 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Het gaat er gewoon om dat het idioot is dat ze de sportversie van de cayman klein gaan houden, zodat hij niet in het vaarwater van de 911 GT3 gaat komen. Want als ze de cayman sneller zouden maken dan de 911, dan krijgt marketting op zijn doos. De frustratie is dus dat ze iets zouden KUNNEN bouwen die overdreven goed zou zijn, maar het niet doen omwille van zijn grotere broer. Ze verkopen dus een GTx model, en die letters hebben een betekenis bij Porsche, zonder dat het die letters waard is want die kist is niet zo goed als je van een GTx zou verwachten. Het gaat hem dus puur om marketting, waardoor je iets koopt waarvan je verwacht dat het fantastisch gezien de lettertjes op de achterkant, maar eigenlijk nog zoveel beter kon zijn. Een exige is iets compleet anders. Die mannen bouwen dat zo goed mogelijk binnen de wetgeving. De cup/race wagens zijn enkel en alleen sneller omdat zen iet door de keuring moeten. Daarom hebben de lotus racewagens ook zoveel onderdelen gemeen met de straatversies en zijn ze ook relatief goedkoop gezien ze hun ontwikkeling maar 1 keer moeten doen. De Cayman GT4 zou een dikke kist kunnen zijn, maar hij mag niet en dat vind ik jammer, zeker nu de 911 GT3 niet meer manueel te krijgen is. Ik ben zo iemand die een atmo manueel midengined kraam wil -> een cayman dus als ik bij Porsche moet shoppen... alleen is het stom dat ze hem niet zo goed maken als ze zouden kunnen Ik denk dat jokke hetzelfde bedoelt 2 Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ja dat zou kunnen. Om verschillende redenen. Meet nog, bijna zeker. We gaan de motivatie omdraaien. Zeg me eens waarom ik wel zou kopen als die wagen niet beter blijkt dan de huidige en 30.000 euro duurder is? Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 PJH is een beter schrijver dan ik, maar 100% mee eens. Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik ben grotendeels akkoord maar dan nog: een "hardcore" GT4 gaat zijn 'awesomeness' niet halen uit zijn vermogen, maar o.m. uit zijn chassis en lagere gewicht. En natuurlijk zal Porsche kiezen voor een bepaalde positionering, en die keuze zal wellicht gaan tussen voluit gaan qua pk's én peperduur zijn, of er 20 pk afdoen. In beide gevallen om de verkoop van de 911 niet te kannibaliseren. In dat laatste geval zal de wagen ook geen 30.000 euro meer gaan kosten, dan moeten ze opteren voor een redelijke meerprijs. Opnieuw: de GT3 is wat minder extreem dan de RS, om logischerwijs ruimte te laten voor die RS. Maar daarom is de GT3 nog geen slechte wagen, toch? Hetzelfde voor de Cayman GT4: als die (ik zeg maar wat) 380 pk krijgt in plaats van de potentiële 400, doet dat toch geen afbreuk aan alle andere kwaliteiten? Quote
Lotuzzz 17.069 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 PJH is een beter schrijver dan ik Behalve 'die' en 'dat'. 1 Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 We gaan de motivatie omdraaien. Zeg me eens waarom ik wel zou kopen als die wagen niet beter blijkt dan de huidige en 30.000 euro duurder is? spreekt voor zich, maar natuurlijk zal Porsche er wel een pareltje van gaan maken, dus die vraag zal zich al niet stellen Quote
Gast Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 De gt3 is nu zo snel dat er volgens mij best ruimte is voor een deftige gt4, de marketingafdeling moet alleen de prijs juist zetten. Quote
PJH 21.021 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Opnieuw: de GT3 is wat minder extreem dan de RS, om logischerwijs ruimte te laten voor die RS. Denk dat niet. Een GT3 is imo voor de sportieve rijder die regelmatig een trackday doet. Een gewone 911 schiet te kort on track, dat is een feit. Want een gewone 911 is eigenlijk een snelle luxe wagen die er gewoon wat fel uitziet -> patsraket. De GT3 RS is de pure racedoos, en ik snap waarom die bestaat ook. Dat is de auto die je moet hebben als je veeeeeel gaat tracken, puur omdat die net dat beetje sneller en beter is alweer. De RS is dan ook wat ze maximaal kunnen maken (denk ik) die nog op straat mag. Je mag ook niet vergeten dat de RS altijd later uitkomt dan de gewone, waardoor de techniek al wat verder staat en ze dus meer kunnen Daarom snap ik ook niet waarom de huidige GT3 niet manueel mag zijn, en dat er voor de RS wel die geruchten rond gaan. Een gewone GT3 is voor mij een auto die draait om rijplezier, en dat dagelijks inzetbaar. Terwijl de RS de hardcore racebak is die zo snel mogelijk moet zijn. Ik zou dus de manuele bak verwachten in de GT3 en de automaat in de RS, want de RS moet snel zijn en een automaat is nu eenmaal sneller. Maar ja... Marketting enzo. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 20 PK gaat het verschil niet maken daar ga ik mee akkoord. Maar daar gaat het me ook niet over. Het gaat me over het opzettelijk beperken van de capaciteiten en sorry ik zie of voel dat als koper. Btw: die gaat sowieso 30.000 euro duurder zijn, no doubt. En dan sta je in de garage en moet je de biljetten leggen, dan is die who cares een andere beleving imo Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 is het contrast tussen de GT3 en GT3 RS werkelijk zo gigantisch, of ook voor een deel een marketing-verhaal? Als ik me baseer op eerdere posts hier op het forum zijn een 997.1 GT3 RS en een 997.2 GT3 aan elkaar gewaagd en moet je de keuze maken meer omwille van de looks (niet mijn woorden: is ooit eens in een discussie gezegd geweest, weet niet meer door wie) Quote
Gast Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Denk dat niet. Een GT3 is imo voor de sportieve rijder die regelmatig een trackday doet. Een gewone 911 schiet te kort on track, dat is een feit. Want een gewone 911 is eigenlijk een snelle luxe wagen die er gewoon wat fel uitziet -> patsraket. De GT3 RS is de pure racedoos, en ik snap waarom die bestaat ook. Dat is de auto die je moet hebben als je veeeeeel gaat tracken, puur omdat die net dat beetje sneller en beter is alweer. De RS is dan ook wat ze maximaal kunnen maken (denk ik) die nog op straat mag. Je mag ook niet vergeten dat de RS altijd later uitkomt dan de gewone, waardoor de techniek al wat verder staat en ze dus meer kunnen Daarom snap ik ook niet waarom de huidige GT3 niet manueel mag zijn, en dat er voor de RS wel die geruchten rond gaan. Een gewone GT3 is voor mij een auto die draait om rijplezier, en dat dagelijks inzetbaar. Terwijl de RS de hardcore racebak is die zo snel mogelijk moet zijn. Ik zou dus de manuele bak verwachten in de GT3 en de automaat in de RS, want de RS moet snel zijn en een automaat is nu eenmaal sneller. Maar ja... Marketting enzo. Een 911 is een patsersbak want ziet er alleen fel uit en een gt3 is zo extreem als ze kunnen maken voor de weg? Denk dat je je twee keer vergist. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Hangt er van af welke versies. De verschillen tussen 997.1 zijn om mee te lachen. 997.2 zijn die al wat groter. Een 997.2 RS zal toch een 2 sec sneller op Spa draaien dan we 997.1 RS 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Behalve 'die' en 'dat'. En 'marketting', en eventueel een -dt regel uit het hoofd leren! 1 Quote
gTa 28.030 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 En als we ons concentreren op wat wél goed is, in plaats van ons te laten frustreren in wat beter zou kunnen, dan zijn we ook allemaal blijere mensen. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik zal er niet ver naast zitten als ik zeg dat je telkens over een seconde op Spa spreekt als je 997.1 - 997.1RS - 997.2 - 997.2RS op een rij zet. Met dien verstande dat je het er ook wat kan uithalen natuurlijk. Quote
BWS 3.203 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 En als we ons concentreren op wat wél goed is, in plaats van ons te laten frustreren in wat beter zou kunnen, dan zijn we ook allemaal blijere mensen. maar ondertussen Tomski het vuur aan de schenen leggen omdat hij beter zou kunnen kiezen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.