Ga naar inhoud

Porsche lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mooie combo, jammer dat er geen meerdere/betere foto's van te vinden zijn.

porsche-991-turbo-s-cabriolet-c611802082

Anthrazitbraun metallic, zwarte kap, espresso interieur, 20" sportclassics met zwart velghart en nog een paar "details"

Mooie configuratie idd :)

post-477-0-47548300-1410471625_thumb.jpg

Geplaatst:

flatnose porsche op cars and coffee dit weekend

Waarom werd dit eigenlijk gedaan, naar analogie met de race sport? Gaf dit een betere aerodynamica?

Geplaatst:

Vandaag wat oldtimerverkoopbedrijven in NL aangedaan (ER Classics, Joop Stolze Classic Cars, La Salle Classic cars), en wat me opviel was dat bijna alle 911fjes uit de USA afkomstig waren.

Maar wat nog meer in het oog sprong was dat bijna alle 911fjes (van de jaren 70 en 80)  "aftermarket" speakers in hun hoedenplank hadden steken, bij sommigen echt amateuristisch ingebouwd. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Geplaatst:

Vandaag wat oldtimerverkoopbedrijven in NL aangedaan (ER Classics, Joop Stolze Classic Cars, La Salle Classic cars), en wat me opviel was dat bijna alle 911fjes uit de USA afkomstig waren.

Maar wat nog meer in het oog sprong was dat bijna alle 911fjes (van de jaren 70 en 80)  "aftermarket" speakers in hun hoedenplank hadden steken, bij sommigen echt amateuristisch ingebouwd. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Dat ze uit Amerika komen is omdat je bent gaan kijken bij bedrijven die hun kost verdienen met import.

En ook omdat dat een zeer belangrijke markt was.

Geplaatst:

Waarom werd dit eigenlijk gedaan, naar analogie met de race sport? Gaf dit een betere aerodynamica?

Komt eigenlijk door een klein "achterpoortje" in het FIA-reglement voor groep 5 destijds. De koplampen mochten verwijderd worden om meer downforce te creëren. En later kon je dan als klant je 911 laten ombouwen naar een Flachbau. Die rolden niet zo van de band, ze werden met de hand omgebouwd naar ne flat nose. Enkel zonde dat ie eruit ziet als een sad puppy wanneer de koplampen open geklapt zijn :-)

Edith zegt: @@Jupke, ik heb geen link naar Amazon gezet onder het woord "koplampen" en toch kan je op het woord klikken en word je naar een Amazon pagina gestuurd met koplampen. Vreemd?!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dus dit werd zowel door Porsche zelf als andere 'tuning' bedrijfjes gedaan?

Werd dit bovendien enkel op de turbo's gedaan of ook op de andere modellen binnen het gamma?

Geplaatst:

Ja, de Flachbau is echt specifiek door Porsche zelf omgebouwd toen hij als een normale 930 Turbo van de productielijn rolde. B+B is een tuner zoals je RUF hebt en B+B bouwde dus ook een soort Flachbau, maar ze staan los van Porsche. 

Flachbau's zijn voornamelijk bekend in Turbo maar er zijn ook Carrera's en Carrera's SC Flachbau. In totaal zijn er wereldwijd wel niet superveel van verkocht (ik geloof een 80). De "Flachbau ombouw" was een "Sonderwunsch", op specifieke vraag van de klant en dus ook wat exclusiever.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Komt eigenlijk door een klein "achterpoortje" in het FIA-reglement voor groep 5 destijds. De koplampen mochten verwijderd worden om meer downforce te creëren. En later kon je dan als klant je 911 laten ombouwen naar een Flachbau. Die rolden niet zo van de band, ze werden met de hand omgebouwd naar ne flat nose. Enkel zonde dat ie eruit ziet als een sad puppy wanneer de koplampen open geklapt zijn :-)

Edith zegt: @@Jupke, ik heb geen link naar Amazon gezet onder het woord "koplampen" en toch kan je op het woord klikken en word je naar een Amazon pagina gestuurd met koplampen. Vreemd?!

@@Tiep, zie volgende aankondiging. ;)

http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/2892-viglink/

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ja, de Flachbau is echt specifiek door Porsche zelf omgebouwd toen hij als een normale 930 Turbo van de productielijn rolde. B+B is een tuner zoals je RUF hebt en B+B bouwde dus ook een soort Flachbau, maar ze staan los van Porsche. 

Flachbau's zijn voornamelijk bekend in Turbo maar er zijn ook Carrera's en Carrera's SC Flachbau. In totaal zijn er wereldwijd wel niet superveel van verkocht (ik geloof een EDIT: typo... 800). De "Flachbau ombouw" was een "Sonderwunsch", op specifieke vraag van de klant en dus ook wat exclusiever.

Geplaatst:

Flachbau's zijn voornamelijk bekend in Turbo maar er zijn ook Carrera's en Carrera's SC Flachbau. In totaal zijn er wereldwijd wel niet superveel van verkocht (ik geloof een 80). De "Flachbau ombouw" was een "Sonderwunsch", op specifieke vraag van de klant en dus ook wat exclusiever.

Kleine aanvulling: RUF is in tussentijd geen tuner meer maar een constructeur.

Of B+B nog bestaat, geen idee?

Geplaatst:

Kleine aanvulling: RUF is in tussentijd geen tuner meer maar een constructeur.

Of B+B nog bestaat, geen idee?

Wist ik niet! En ik twijfel sterk aan het bestaan van B+B.

Geplaatst:

Gelukkig is er www.bb-automobiltechnik.de nog! :D

Geplaatst:

B&B-P998-300-37-kl.png

Loop ik niet warm voor. Overstyled imo!

Geplaatst:

IMG_0240_zps1435b5aa.jpg

Is dat dezelfde auto op de foto als in da avatar? Met andere woorden, zit Sebastien achter het stuur?

Geplaatst:

Die groene velgenrandjes vind ik verschrikkelijk ordinair...maakt een cartoon van die auto IMO.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid