Alexanderr 36.242 Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 Mooie combo, jammer dat er geen meerdere/betere foto's van te vinden zijn. Anthrazitbraun metallic, zwarte kap, espresso interieur, 20" sportclassics met zwart velghart en nog een paar "details" Mooie configuratie idd Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 flatnose porsche op cars and coffee dit weekend Waarom werd dit eigenlijk gedaan, naar analogie met de race sport? Gaf dit een betere aerodynamica? Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 WTF !! https://twitter.com/macchinaclub/status/510467522966331392 Quote
Populair bericht ir_fuel 58.289 Geplaatst: 13 september 2014 Populair bericht Geplaatst: 13 september 2014 13 Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Vandaag wat oldtimerverkoopbedrijven in NL aangedaan (ER Classics, Joop Stolze Classic Cars, La Salle Classic cars), en wat me opviel was dat bijna alle 911fjes uit de USA afkomstig waren. Maar wat nog meer in het oog sprong was dat bijna alle 911fjes (van de jaren 70 en 80) "aftermarket" speakers in hun hoedenplank hadden steken, bij sommigen echt amateuristisch ingebouwd. Heeft iemand hier een verklaring voor? Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Vandaag wat oldtimerverkoopbedrijven in NL aangedaan (ER Classics, Joop Stolze Classic Cars, La Salle Classic cars), en wat me opviel was dat bijna alle 911fjes uit de USA afkomstig waren. Maar wat nog meer in het oog sprong was dat bijna alle 911fjes (van de jaren 70 en 80) "aftermarket" speakers in hun hoedenplank hadden steken, bij sommigen echt amateuristisch ingebouwd. Heeft iemand hier een verklaring voor? Dat ze uit Amerika komen is omdat je bent gaan kijken bij bedrijven die hun kost verdienen met import. En ook omdat dat een zeer belangrijke markt was. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Waarom werd dit eigenlijk gedaan, naar analogie met de race sport? Gaf dit een betere aerodynamica? Komt eigenlijk door een klein "achterpoortje" in het FIA-reglement voor groep 5 destijds. De koplampen mochten verwijderd worden om meer downforce te creëren. En later kon je dan als klant je 911 laten ombouwen naar een Flachbau. Die rolden niet zo van de band, ze werden met de hand omgebouwd naar ne flat nose. Enkel zonde dat ie eruit ziet als een sad puppy wanneer de koplampen open geklapt zijn :-) Edith zegt: @@Jupke, ik heb geen link naar Amazon gezet onder het woord "koplampen" en toch kan je op het woord klikken en word je naar een Amazon pagina gestuurd met koplampen. Vreemd?! 1 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Nog een soort Flachbau @@Stabilo Boss, maar door B+B. Minder mooi imo. Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Dus dit werd zowel door Porsche zelf als andere 'tuning' bedrijfjes gedaan? Werd dit bovendien enkel op de turbo's gedaan of ook op de andere modellen binnen het gamma? Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Ja, de Flachbau is echt specifiek door Porsche zelf omgebouwd toen hij als een normale 930 Turbo van de productielijn rolde. B+B is een tuner zoals je RUF hebt en B+B bouwde dus ook een soort Flachbau, maar ze staan los van Porsche. Flachbau's zijn voornamelijk bekend in Turbo maar er zijn ook Carrera's en Carrera's SC Flachbau. In totaal zijn er wereldwijd wel niet superveel van verkocht (ik geloof een 80). De "Flachbau ombouw" was een "Sonderwunsch", op specifieke vraag van de klant en dus ook wat exclusiever. 1 Quote
Jupke 11.095 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Komt eigenlijk door een klein "achterpoortje" in het FIA-reglement voor groep 5 destijds. De koplampen mochten verwijderd worden om meer downforce te creëren. En later kon je dan als klant je 911 laten ombouwen naar een Flachbau. Die rolden niet zo van de band, ze werden met de hand omgebouwd naar ne flat nose. Enkel zonde dat ie eruit ziet als een sad puppy wanneer de koplampen open geklapt zijn :-) Edith zegt: @@Jupke, ik heb geen link naar Amazon gezet onder het woord "koplampen" en toch kan je op het woord klikken en word je naar een Amazon pagina gestuurd met koplampen. Vreemd?! @@Tiep, zie volgende aankondiging. http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/2892-viglink/ 1 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Okay thanks @@Jupke! For the sake of AM, super! ;-) Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Ja, de Flachbau is echt specifiek door Porsche zelf omgebouwd toen hij als een normale 930 Turbo van de productielijn rolde. B+B is een tuner zoals je RUF hebt en B+B bouwde dus ook een soort Flachbau, maar ze staan los van Porsche. Flachbau's zijn voornamelijk bekend in Turbo maar er zijn ook Carrera's en Carrera's SC Flachbau. In totaal zijn er wereldwijd wel niet superveel van verkocht (ik geloof een EDIT: typo... 800). De "Flachbau ombouw" was een "Sonderwunsch", op specifieke vraag van de klant en dus ook wat exclusiever. Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Ja, de Flachbau is echt specifiek door Porsche zelf omgebouwd toen hij als een normale 930 Turbo van de productielijn rolde. B+B is een tuner zoals je RUF hebt en B+B bouwde dus ook een soort Flachbau, maar ze staan los van Porsche. Flachbau's zijn voornamelijk bekend in Turbo maar er zijn ook Carrera's en Carrera's SC Flachbau. In totaal zijn er wereldwijd wel niet superveel van verkocht (ik geloof een 80). De "Flachbau ombouw" was een "Sonderwunsch", op specifieke vraag van de klant en dus ook wat exclusiever. Kleine aanvulling: RUF is in tussentijd geen tuner meer maar een constructeur. Of B+B nog bestaat, geen idee? Quote
Gast Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 ruf zal binnenkort wel failliet zijn nu porsches standaard vermogen hebben Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Kleine aanvulling: RUF is in tussentijd geen tuner meer maar een constructeur. Of B+B nog bestaat, geen idee? Wist ik niet! En ik twijfel sterk aan het bestaan van B+B. Quote
gTa 28.029 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Gelukkig is er www.bb-automobiltechnik.de nog! Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Loop ik niet warm voor. Overstyled imo! Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Is dat dezelfde auto op de foto als in da avatar? Met andere woorden, zit Sebastien achter het stuur? Quote
alsemi 37 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_GT3#mediaviewer/File:Green_and_black_GT3_RS_in_London_on_2012-11-10_(8173570217)_(2).jpg Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Die groene velgenrandjes vind ik verschrikkelijk ordinair...maakt een cartoon van die auto IMO. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.