Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Marginaal met geld, anders plak je er niet "fake taxi" op.

Stickers nooit begrepen :roll: .

Geplaatst:
1 uur geleden zei Krikkie:

Marginaal met geld, anders plak je er niet "fake taxi" op.

Stickers nooit begrepen :roll: .

faketaxi.com

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Leuke test om te lezen:

https://www.pistonheads.com/features/ph-features/alfa-giulia-vs-bmw-m3-vs-mercedes-amg-c63-s/36258

"So to the C63. It's a bit of a lump, frankly. But a massively charismatic one. It makes no attempt to chase the M3's circuit pace, instead playing to its strengths as an entertainer. And in this it excels. It's the only one you can get as an estate too, which adds considerable appeal."

Nagel op de kop. Pure entertainer, zelfs als je hem parkeert aan 10 km/u...

M3 niet meer de 'evidente' winnaar hier… wel superdik in CP uitvoering. Mooiste van de 3 by far.

Geplaatst:

Zo is het maar net. Wat een bommetje vol emoties, zelfs aan politiek verantwoord gebruik. Absurd hoe "af" die cocktail is.

Ik vind 'm persoonlijk ook héél mooi mee evolueren met het toenemend tempo. Naarmate je steviger aan de slag gaat, wordt hij mooi consequent mee uitdagender en geeft navenant meer voldoening. Er is geen onnatuurlijke grens van waar hij plots onhandelbaar, listig of averechts wordt van karakter. Hij is goudeerlijk in zijn reacties op input, je krijgt echt wat je mag verwachten. 't Is een auto die, ondanks (of net door?) zijn karakter, vooral tot z'n recht komt met een beheerste hand & voet. Niet te bruusk input geven en het ding vooral z'n ding laten doen, dat werkt echt, ondervond ik. Absoluut heerlijke auto. Ik kan het niet genoeg benadrukken. :inlove:  En dat met minder dan 200 gram co² ... 't is bijna niet te geloven.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

facelift zal wss ook de "zie hieronder" neus krijgen (zie GLC63)

Geplaatst:

Panamericana. Uhlenhaut had die neus niet.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Zeer eerlijke auto idd. En zo gemakkelijk te driften, 't is bijna belachelijk..

ik vind hem ook super, liefst in Coupé, die is nog leuker.

FL krijgt ook de update van de GTS, dus 522 pk. Blijft RWD en met de 7G.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
mist de boîte v/d GT

Idd

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geplaatst:

Ik vind van niet. De 7G-MCT is echt wel ok qua respons en schakelsnelheid.

Oké 't is geen PDK maar het past perfect in het totaalplaatje. De 9G non-MCT met AMG software is wel nog iets sneller.

Ik heb intussen al met elke mogelijke C63-205 gereden (Berline/Break/Coupé/Cabrio) en de boite heeft mij nog op geen enkel moment gestoord. 

Dat was bij de vorige wel anders... dat was een ramp die boite.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Afgelopen zondag te op het TT Circuit in Assen in actie gezien.. jezus wat een wapen als je die hoor brullen op het circuit!

Kan gerust naast een GT3 RS staan qua visuele impact en presence.

Geplaatst:
2 uur geleden zei Denniske:

18768427_10158815849670319_2102492482320

18699323_10158809792945319_8659383019142

18700537_10158805507490319_8067624508963

Zalige platen.

Die laatste foto is very unlike Zolder, in my mind, omdat je zelf nooit in die richting kijkt als je daar rijdt. :D  

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 18/5/2017 om 18:44 zei William Blake:

Leuke test om te lezen:

https://www.pistonheads.com/features/ph-features/alfa-giulia-vs-bmw-m3-vs-mercedes-amg-c63-s/36258

"So to the C63. It's a bit of a lump, frankly. But a massively charismatic one. It makes no attempt to chase the M3's circuit pace, instead playing to its strengths as an entertainer. And in this it excels. It's the only one you can get as an estate too, which adds considerable appeal."

Nagel op de kop. Pure entertainer, zelfs als je hem parkeert aan 10 km/u...

M3 niet meer de 'evidente' winnaar hier… wel superdik in CP uitvoering. Mooiste van de 3 by far.

Welke van de drie zou je zelf kopen?

Geplaatst:
4 minuten geleden zei Geezer:

Welke van de drie zou je zelf kopen?

Qua looks:

M3 facelift met Competition Pack omdat ik de C63S in berline niet 100% vind.

Proporties van de M3 zijn perfect.

Misschien dat dit veranderd met de facelift van de C in maart 2018.

In geval van Coupé DIRECT de C63S.

Qua rijden:

M4 vond ik niet top rijden, beetje mismatch motor en chassis + matige sound. Competition Pack zal beter zijn op alle vlakken lees ik.

M3 nog niet gereden. C63S is gigantisch fun.

Dus: ik kan op dit moment niet kiezen.

Gast exTB
Geplaatst:

Dacht niet dat ik het ooit ging zeggen, maar zou nog wel de Giulia QV boven de M3 durven nemen. 

De Benz zegt mij esthetisch niets (enige die veel mooier is in normale trim) + geen manuele optie. Dus daar stopt het al voor mij. 

Geplaatst:

Ik begrijp het puristische gedoe omtrent de manuele bak wel maar in dit type auto's is de automaat gewoon beter en ook leuker.

Handgeschakelde M4 rijdt echt niet zo leuk als je zou denken. Manueel is zeker niet altijd beter.

Geplaatst:

Mee akkoord, Bleken!

M3, M4 zou ik ALTIJD DKG boite kiezen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Sinds deze week weer helemaal in de ban van deze kist:

Heb een klant die met zeer gelijkaardige spec rijdt. Wat een gigantisch knappe auto. Stond naast E Coupé geparkeerd. Totaal iets anders en qua afmetingen zijn ze best gelijk. En 'moet' een 65 zijn, die diepe warme V12-bass/tonen reiken zoveel verder dan die van de 63 welke een stuk sportiever rijdt. Stukje luider ook, maar dan komt omdat deze geen kleppen heeft.

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
On 2017-6-7 at 10:42 PM, William Blake said:

maar in dit type auto's is de automaat gewoon beter en ook leuker.

Waarom?

Ik zie daar niks "leuker" aan als het is om je mee te amuseren en rijplezier te hebben. Gaat toch niks boven zelf je versnellingen kiezen, een beetje een normale spreiding van de versnellingen hebben, en met 3 pedalen je auto bespelen als je sportief wilt rijden?

Als je het over een BMW 530D of een 7 hebt dan ben ik het met je eens, want die auto's zijn daar niet voor gemaakt. Het excuus performance telt hier ook niet want je koopt dat soort auto niet om de snelste mee te zijn op circuit.

Ik rijd nu zelf met een automaat in mijn daily, en ja, dat ding is "goed", maar om nu te zeggen "leuker"? Leuker zou willen zeggen dat hij je op een bepaald vlak meer plezier geeft. Waar hij effectief "meer plezier" geeft is in klote-verkeer. Dat is idd "leuker". 

Geplaatst:

Handbak in de M3/M4 is gewoon zo leuk/goed niet als veel mensen denken. Qua 'throw'/bediening en algemene feeling gewoon.

De DKG is gewoon 'scherper' en past beter bij het algemene karakter van de wagen. Gaat niet over snelheid of performance, puur over de manier van rijden en bediening.

En ik ben de grootste purist/voorstander van lekkere handbakken maar in sommige wagens past het gewoon niet meer zo goed als vroeger. Zeker nu alle nieuwe wagens zwaarder en zwaarder worden.

Neem nu een Nissan GT-R bijvoorbeeld, dat zou toch op niks trekken met een handbak? Of een Ferrari F12..  M3/4 in datzelfde rijtje zetten is overdreven, I know, maar zelfs met de allerbeste en leukste handbak erin zou ik nog twijfelen. Is ook gewoon die motor denk ik, dat turboblok werkt beter met de DKG. Minder 'gepercipieerde' turbolag. Had enorm het gevoel dat de wagen ontworpen is met DKG alleen in het achterhoofd en dat de handbak er nadien is bijgezet.

Mijn mening!

Geplaatst:

Dat blijft een wollige uitleg :) 

Ik ben ermee akkoord dat het in bepaalde auto's niet past, maar dan heb ik het of over comfort-limo's, of auto's waar je de laatste milliseconde performance wil uitwringen.

Voor de rest zie ik niet wat het gewicht van een wagen ermee te maken heeft. Qua bediening heb je daar toch ook geen hol aan? Flippertje trekken of zelfs gewoon niks doen, ja amai, dat is idd leuker en beter.

En wat die GT-R betreft, dat is gewoon de definitie van "no involvement", dus daar heb je geen manuele bak in nodig nee, op een computer meer of minder komt het ook niet meer aan. 

Wat turbo-blokken betreft heb je gelijk. Ik heb dat destijds met een Golf GTI al gemerkt. Je hebt geen turbo-gat meer bij het opschakelen omdat je turbo geen tijd krijgt om druk af te bouwen. Maargoed, dat gaat dan weer puur over straight-line performance. Er gaat toch niks boven full pull optrekken, effe die onderbreking bij het opschakelen, koppeling laten lossen en weer met veel kabaal verder full pull optrekken? En nee dat artificieel geprot en geklop door de aandrijflijn dat men er tegenwoordig in steekt (ook bij mijn BMW trouwens, ergerlijk...) compenseert dat niet. En dan heb ik het nog niet over afremmen en ondertussen tiphielend door elke versnelling gaan. Dat doet die ZF bak ook niet vlekkeloos trouwens. Ik kan smoother terugschakelen dan dat ding (was trouwens een vd redenen om de Jag F Type met automaat te laten staan voor mij). Geen idee hoe goed die bakken van Mercedes het op dat vlak doen.

Mij krijg je niet overtuigd :P 

• Vind ik leuk 1
Gast exTB
Geplaatst:

Wanneer de manuele optie verdwijnt, zullen ze waarschijnlijk wel terug geapprecieerd worden.

Manuele M3/4's gaan nog geld waard zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid