Waky 975 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 Een manuele wordt tegenwoordig ook al gedirigeerd door een computer. Eerst tien knoppekes afgaan om hem in 'fun' stand te krijgen. Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 4 minutes ago, Waky said: Een manuele wordt tegenwoordig ook al gedirigeerd door een computer. Eerst tien knoppekes afgaan om hem in 'fun' stand te krijgen. "esp off". Maar dat kan enkel met uw ophanging in "comfort" stand, niet in "sport" ffs .... Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 4 minuten geleden zei ir_fuel: "esp off". Maar dat kan enkel met uw ophanging in "comfort" stand, niet in "sport" ffs .... huh wat? Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 Sorry, met de gasrespons in comfort stand, niet in sport Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 3 uur geleden zei ir_fuel: Dat blijft een wollige uitleg Ik ben ermee akkoord dat het in bepaalde auto's niet past, maar dan heb ik het of over comfort-limo's, of auto's waar je de laatste milliseconde performance wil uitwringen. Voor de rest zie ik niet wat het gewicht van een wagen ermee te maken heeft. Qua bediening heb je daar toch ook geen hol aan? Flippertje trekken of zelfs gewoon niks doen, ja amai, dat is idd leuker en beter. En wat die GT-R betreft, dat is gewoon de definitie van "no involvement", dus daar heb je geen manuele bak in nodig nee, op een computer meer of minder komt het ook niet meer aan. Wat turbo-blokken betreft heb je gelijk. Ik heb dat destijds met een Golf GTI al gemerkt. Je hebt geen turbo-gat meer bij het opschakelen omdat je turbo geen tijd krijgt om druk af te bouwen. Maargoed, dat gaat dan weer puur over straight-line performance. Er gaat toch niks boven full pull optrekken, effe die onderbreking bij het opschakelen, koppeling laten lossen en weer met veel kabaal verder full pull optrekken? En nee dat artificieel geprot en geklop door de aandrijflijn dat men er tegenwoordig in steekt (ook bij mijn BMW trouwens, ergerlijk...) compenseert dat niet. En dan heb ik het nog niet over afremmen en ondertussen tiphielend door elke versnelling gaan. Dat doet die ZF bak ook niet vlekkeloos trouwens. Ik kan smoother terugschakelen dan dat ding (was trouwens een vd redenen om de Jag F Type met automaat te laten staan voor mij). Geen idee hoe goed die bakken van Mercedes het op dat vlak doen. Mij krijg je niet overtuigd Ik kijk naar het karakter van de wagen en hoe die ontwikkeld is. Het is niet zwart/wit imho.. vorige M5 kon je in Amerika met handbak krijgen; weinig positieve reviews gekregen.. Discussie gaat over de DKG vs handbak in de M3/4. Niet over sportwagens in het algemeen.. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 1 uur geleden zei ir_fuel: "esp off". Maar dat kan enkel met uw ophanging in "comfort" stand, niet in "sport" ffs .... Je vergeet de irritante auto-blipper Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 Just now, William Blake said: Je vergeet de irritante auto-blipper awel, die werkt niet meer bij esp off Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 3 minuten geleden zei ir_fuel: awel, die werkt niet meer bij esp off I know maar soms wil je een tussenstand, zeker in de turboblokken met hun brutale koppelafgifte.. Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 8 minutes ago, William Blake said: I know maar soms wil je een tussenstand, zeker in de turboblokken met hun brutale koppelafgifte.. Eigenlijk wil je gewoon geen automatisch tussengas. Nooit. Dat heeft geen enkel nut behalve om wat wannabes te laten denken dat ze race piloot zijn. Als je niet kan schakelen koop je maar een automaat, en anders moet je maar gewoon de koppeling voorzichtig lossen zoals men de laatste 50 jaar doet. Quote
Gast exTB Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 18 hours ago, William Blake said: Sinds deze week weer helemaal in de ban van deze kist: Heb een klant die met zeer gelijkaardige spec rijdt. Wat een gigantisch knappe auto. Stond naast E Coupé geparkeerd. Totaal iets anders en qua afmetingen zijn ze best gelijk. En 'moet' een 65 zijn, die diepe warme V12-bass/tonen reiken zoveel verder dan die van de 63 welke een stuk sportiever rijdt. Stukje luider ook, maar dan komt omdat deze geen kleppen heeft. Ben er ook echt fan van, maar het doelpubliek is ook in deze video vrij duidelijk. Voor die uitzinnige prijs zou ik toch liever een mooie V12 in het Ferrari-gamma gaan uitkiezen. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 2 uur geleden zei ir_fuel: Eigenlijk wil je gewoon geen automatisch tussengas. Nooit. Dat heeft geen enkel nut behalve om wat wannabes te laten denken dat ze race piloot zijn. Als je niet kan schakelen koop je maar een automaat, en anders moet je maar gewoon de koppeling voorzichtig lossen zoals men de laatste 50 jaar doet. Tussenstand op de ESP he Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 5 minuten geleden zei Tom Bentley: Ben er ook echt fan van, maar het doelpubliek is ook in deze video vrij duidelijk. Voor die uitzinnige prijs zou ik toch liever een mooie V12 in het Ferrari-gamma gaan uitkiezen. Dit is wel een beetje onzin. En zoek maar eens een nieuwe Ferrari V12 voor 250k. Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 12 minutes ago, William Blake said: Tussenstand op de ESP he Waarom? ESP daar snap ik het nut van. Automatisch tussengas? Nope nope nope Quote
Gast exTB Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 17 minutes ago, William Blake said: En zoek maar eens een nieuwe Ferrari V12 voor 250k. Van Autogids.be mag ik voor 20k extra al een GTC4Lusso met 700pk hebben en voor 40k extra een gloednieuwe 812 met 800pk. En zou daarenboven nog altijd duizend keer liever een Lusso met V8 hebben en die is zelfs 20k goedkoper. Niet akkoord dat de price-policy van Mercedes voor de V12 belachelijk is? Kijk gewoon al naar het prijsverschil tussen een M760Li en een S65L. Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 9 minutes ago, Tom Bentley said: Van Autogids.be mag ik voor 20k extra al een GTC4Lusso met 700pk hebben en voor 40k extra een gloednieuwe 812 met 800pk. En zou daarenboven nog altijd duizend keer liever een Lusso met V8 hebben en die is zelfs 20k goedkoper. Ja en hoeveel K aan opties moeten daar nog op? Quote
Gast exTB Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 3 minutes ago, ir_fuel said: Ja en hoeveel K aan opties moeten daar nog op? Voor mij zijn ze standaard goed hoor. Maar zeg jij het anders... Quote
ir_fuel 58.440 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 @Beau Dat gebeurt zeker wekelijks? "Nou doe mij maar een kale" ... Quote
Gast exTB Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 6 minutes ago, ir_fuel said: @Beau Dat gebeurt zeker wekelijks? "Nou doe mij maar een kale" ... Mijn punt is dat ze min of meer in dezelfde prijsklasse zitten. En dan ben ik wel geneigd om te zeggen dat de Benz in dat geval overpriced is. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 Enige echte vergelijk is een Conti GT, en die is zeker niet goedkoper. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 4 volledige cilinders die een wereld van verschil maken Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 1 uur geleden zei Tom Bentley: Van Autogids.be mag ik voor 20k extra al een GTC4Lusso met 700pk hebben en voor 40k extra een gloednieuwe 812 met 800pk. En zou daarenboven nog altijd duizend keer liever een Lusso met V8 hebben en die is zelfs 20k goedkoper. Niet akkoord dat de price-policy van Mercedes voor de V12 belachelijk is? Kijk gewoon al naar het prijsverschil tussen een M760Li en een S65L. Maar 20k. @ICM kom het hier nog eens uitleggen Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 1 uur geleden zei ir_fuel: Waarom? ESP daar snap ik het nut van. Automatisch tussengas? Nope nope nope Ik was niet helemaal duidelijk. Tussenstand op de ESP is wenselijk soms, auto throttle blip is belachelijk idd. Voor de rest: wat Carlito zegt Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 3 uur geleden zei ir_fuel: @Beau Dat gebeurt zeker wekelijks? "Nou doe mij maar een kale" ... Op zich zijn die modellen standaard al mooi uitgerust. Opties op een Ferrari zijn veeleer de keuzes qua afwerking en interieurbekleding bijvoorbeeld. Sowieso moet je daar geen opties als een massagestand in de zetels verwachten of zo, dat bestaat helemaal niet, dus vind ik de vergelijking tussen een Lusso en een S klasse eigenlijk niet opgaan. 1 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 21 juni 2017 Geplaatst: 21 juni 2017 Gek hoe verschillende journalisten een ander eindresultaat brengen; heel soms wint de Alfa (vooral in de Amerikaanse pers), soms de M of de AMG. Goes to show dat de verschillen niet meer zo groot zijn als vroeger, waar de M3 standaard alles versloeg. Zalige machines wel allemaal. Ben echt curieus hoe die Alfa rijdt. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.