Jules_W 4.886 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 (aangepast) 19 minuten geleden zei The Swede: Dat was destijds ook al wel zo. Maar worden al die V6 motoren met AMG logo erop ook bij AMG ineen gezet of is dit gewoon een wat getunede standaardmotor die gewoon bij MB van de band loopt? Lijkt mij niet zo dat wanneer MB z'n 63 en 65 V8 en V12 motoren 1 voor 1 bij AMG laat bouwen dat ze dan dezelfde badge op een motor mogen plakken die ze zelf in elkaar hebben gezet en getuned zonder dat die mannen van AMG daar effectief met hun pollen hebben aangezeten. 26 januari 2017 aangepast door Jules_W Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 Waarom niet? AMG is van Mercedes. 't is nu niet dat AMG een proces gaat inspannen wegens oneigenlijk gebruik van de badge 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 5 minutes ago, Jules_W said: Lijkt mij niet zo dat wanneer MB z'n 63 en 65 V8 en V12 motoren 1 voor 1 bij AMG laat bouwen dat ze dan dezelfde badge op een motor mogen plakken die ze zelf in elkaar hebben gezet en getuned zonder dat die mannen van AMG daar effectief met hun pollen hebben aangezeten. Waarom niet? AMG is geen onafhankelijk bedrijf maar 100% Mercedes. En die bagde wordt ook erg vaak (te pas en te onpas) als marketing gebruikt. Bij BMW hebben ze ook 2 toepassingen van het M logo. Je hebt de eigenlijk M-cars die aldus specifiek ontworpen zijn (M3, M5) en je hebt de "sportievere topmodellen" waar BMW graag een M op plakt om hun sportievere plaats in het gamma te benadrukken (M550d, M240i, etc). Vroeg me gewoon af of MB met de AMG's hetzelfde aan het doen is. Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 De laatste tijd al een paar Mercedessen tegengekomen, compleet debadged behalve natuurlijk het AMG logo op de koffer .... En nee het waren geen x63's natuurlijk .... Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 Jij moet wel ERG oud zijn als je dat al de "laatste tijd" noemt Ik blijf gewoon niet snappen waarom iemand vele duizenden Euros wil uitgeven aan AMG velgen, een AMG pakket,... terwijl het geen meter zijn rijervaring verbetert (integendeel) en hij er niks zelf van kan zien. Spaar dat geld of koop voor hetzelfde geld een leukere motor. 1 Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 Bij de meeste die ik zie staat de volledige type-aanduiding nog op de koffer. Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 The M133 is a 4-cylinder turbocharged petrol engine based on the M270 from Mercedes-Benz , developed independently by Mercedes-AMG. All of the components relevant to performance and strength have been newly developed and optimized. The high-performance M156 and M157 engines served as technical role models and as a result much of the knowledge gained from them has been integrated into the development of the M133. The engine is the most powerful series production four-cylinder passenger car engine in the world. Dit is de uitleg die AMG daar zelf aan geeft Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 7 minuten geleden zei The Swede: Jij moet wel ERG oud zijn als je dat al de "laatste tijd" noemt Ik blijf gewoon niet snappen waarom iemand vele duizenden Euros wil uitgeven aan AMG velgen, een AMG pakket,... terwijl het geen meter zijn rijervaring verbetert (integendeel) en hij er niks zelf van kan zien. Spaar dat geld of koop voor hetzelfde geld een leukere motor. bragging rights Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 16 minuten geleden zei The Swede: Waarom niet? AMG is geen onafhankelijk bedrijf maar 100% Mercedes. En die bagde wordt ook erg vaak (te pas en te onpas) als marketing gebruikt. Bij BMW hebben ze ook 2 toepassingen van het M logo. Je hebt de eigenlijk M-cars die aldus specifiek ontworpen zijn (M3, M5) en je hebt de "sportievere topmodellen" waar BMW graag een M op plakt om hun sportievere plaats in het gamma te benadrukken (M550d, M240i, etc). Vroeg me gewoon af of MB met de AMG's hetzelfde aan het doen is. BMW noemt de M240i een M-performance car , en de M2 een M-car. Daar zit dus wel nog een onderscheid in in tegenstelling tot bij MB. Een beetje zoals Audi dat doet met de S- en RS-modellen. Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 3 minutes ago, Jules_W said: bragging rights Dat werkt toch niet? Dat is zoals RS badges op je Audi, of M badges op je BMW. De mensen die er niks van kennen zien het niet, en wij zien het wel en zien direct dat het niet klopt. Dus wie maak je iets wijs dan? Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 Was ook een sarcastische opmerking van mij. Mensen die dat kopen hebben geen behoefte aan een grote motor. Die zijn tevreden met een diesel maar rijden graag met een mooie auto. Als ik zelf een E-klasse zou kopen , maar door hoge kilometrage oid beperkt was in motorkeuze, ik zou daar ook een AMG pakket op willen. Gewoon omdat ie mooier is. En dat hoef ik niet voor anderen te doen , maar ik rijd zelf ook graag in een auto die ik zelf mooi vindt , ook al zie ik het niet al rijdend. Badge wel onmiddelijk verwijderen. De groep mensen die met een AMG badge rijden en iemand dan gaan wijs maken dat er ook een AMG motor in zit is heel erg klein denk ik. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 Waarom moet een hoog kilometrage de motorkeuze beperken? Als ik veel kms moet rijden, zou ik juist met een E350d eerder willen rijden dan een E220d AMG pakket. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 3 uur geleden zei The Swede: Dat was destijds ook al wel zo. Maar worden al die V6 motoren met AMG logo erop ook bij AMG ineen gezet of is dit gewoon een wat getunede standaardmotor die gewoon bij MB van de band loopt? Ja, V6 loopt gewoon tussen de andere van de band. Andere stuurdoos en andere cover erop en klaar 3 uur geleden zei The Swede: Jij moet wel ERG oud zijn als je dat al de "laatste tijd" noemt Ik blijf gewoon niet snappen waarom iemand vele duizenden Euros wil uitgeven aan AMG velgen, een AMG pakket,... terwijl het geen meter zijn rijervaring verbetert (integendeel) en hij er niks zelf van kan zien. Spaar dat geld of koop voor hetzelfde geld een leukere motor. Ik heb nochtans speciaal een E200d met AMG pack gekozen boven de E220d zonder, anders ziet die er zo oudbollig uit. En aangezien het Brusselse wagens zijn scheelt het maar 13pk 1 Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 3 uur geleden zei Jules_W: Was ook een sarcastische opmerking van mij. Mensen die dat kopen hebben geen behoefte aan een grote motor. Die zijn tevreden met een diesel maar rijden graag met een mooie auto. Als ik zelf een E-klasse zou kopen , maar door hoge kilometrage oid beperkt was in motorkeuze, ik zou daar ook een AMG pakket op willen. Gewoon omdat ie mooier is. En dat hoef ik niet voor anderen te doen , maar ik rijd zelf ook graag in een auto die ik zelf mooi vindt , ook al zie ik het niet al rijdend. Badge wel onmiddelijk verwijderen. De groep mensen die met een AMG badge rijden en iemand dan gaan wijs maken dat er ook een AMG motor in zit is heel erg klein denk ik. Die badge moet je niet verwijderen want die hangt er niet op 1 Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 2 uur geleden zei The Swede: Waarom moet een hoog kilometrage de motorkeuze beperken? Als ik veel kms moet rijden, zou ik juist met een E350d eerder willen rijden dan een E220d AMG pakket. Als ik voor m'n beroep 50k km's per jaar moet rijden wil ik de kosten die ik voor transport maak drukken. Een c180d rijdt ook comfortabel, is vlot in het verkeer tijdens de werkuren en heeft een beduidend lager verbruik. Is maar wat je wilt hé... 6 minuten geleden zei Carlito: Die badge moet je niet verwijderen want die hangt er niet op Lees in dat geval : Ik zou hem er niet op hangen Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 1 minuut geleden zei Jules_W: Een c180d rijdt ook comfortabel, is vlot in het verkeer tijdens de werkuren en heeft een beduidend lager verbruik. Is maar wat je wilt hé... Comfort tijdens het bollen: Oke. Vlot in het verkeer: Peut! Ik heb enkele maanden eentje gehad. Levensgevaarlijk traag. En hij verbruikte meer dan mijn 200d Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 een c200d dan , ik denk dat je wel weet wat ik wil zeggen. Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 50 minutes ago, Jules_W said: Als ik voor m'n beroep 50k km's per jaar moet rijden wil ik de kosten die ik voor transport maak drukken. Een c180d rijdt ook comfortabel, is vlot in het verkeer tijdens de werkuren en heeft een beduidend lager verbruik. Is maar wat je wilt hé.. Kan je beter een benzine V8 pakken. 't Schijnt is dat nog stukken zuiniger ! Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 Ik heb de AMG-line gekozen voor het interieur van mijn c200d. Gewoon omdat ik het mooi vond. Alleen op de voetmatten staat een AMG-logo, en dat hoefde voor mij zelfs niet.Het AMG-exterieur was ook niet mis, maar leasing-gewijs ging me dat te duur uitkomen (hogere aanschafprijs, + duurdere banden, hogere VAA).Het is geen AMG omdat er een wat sportiever ogende addenda aan geplakt worden. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 51 minutes ago, ir_fuel said: Kan je beter een benzine V8 pakken. 't Schijnt is dat nog stukken zuiniger ! Klopt. En krijg je tenminste nog wat mensen op het forum jaloers mee. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 12 uur geleden zei The Swede: De V8 "63" en V12 "65" motoren werden wel degelijk 1 voor 1 bij AMG in mekaar gezet. De productie van de wagen zelf gebeurde uiteraard bij MB. Niet alleen die motoren, andere ook. Voor de rest: what I said. Als jij vraagt of AMG-modellen niet meer bij AMG gebouwd worden en ik antwoord dat dat niet zo is, enkel AMG-specifieke onderdelen (zoals ... een motor!), dan is dat dat. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 6 uur geleden zei The Swede: Klopt. En krijg je tenminste nog wat mensen op het forum jaloers mee. Een beetje zoals die bragging rights waar je naar vroeg, je weet wel: de reden waarom mensen AMG-pakketten kopen. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 27 minutes ago, gTa said: Niet alleen die motoren, andere ook. Voor de rest: what I said. Als jij vraagt of AMG-modellen niet meer bij AMG gebouwd worden en ik antwoord dat dat niet zo is, enkel AMG-specifieke onderdelen (zoals ... een motor!), dan is dat dat. Mijn vraag is meer genuanceerd. Worden de volledige motoren van de "43" AMGs ook bij AMG ineengezet? Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 26 januari 2017 Geplaatst: 26 januari 2017 Nu wel, eerst niet. (meer genuanceerde vraag) Maar om te antwoorden: neen, dat is (zoals je al insinueerde) zoals de "M Performance" bij BMW. De C 43 AMG heette eerst niet zo, maar C450 AMG, maar ze hebben dat na enkele maanden productie aangepast. Audi: A - S - RS BMW: # - M Performance - M Benz: Benz - AMG - AMG Enkel bij Benz krijgen cat.2 en 3 dezelfde "naam", maar in wezen hebben alledrie de merken juste dezelfde strategie: de middelste (S, M Performance, semi-AMG) leunt véél dichter aan bij de gewone (die dan het sportpakketje standaard krijgt, een groter velgje en wat extra chip-pk's) dan bij de topversies. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.