Ga naar inhoud

MR2 of MX5


Gast

Aanbevolen berichten

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/274950192?asrc=st|as

 

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/274767457?asrc=st|as

 

Ik wil een auto om in het weekend een rondje te rijden. Deze twee lijken mij de leukste voor dit budget. Het grootste verschil is de plaatsing van de motor. De mx5 lijkt mij de wat makkelijkere auto en daarom misschien leuker om te zwijnen (overstuur), de MR lijkt mij dan weer specialer te rijden.

 

Input is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MR2 is dacht ik ook pokkeduur qua running costs.

 

Niet zozeer qua verbruik. Maar stukken zijn reteduur en voor het minste moeten ze de halve motor eruit halen om iets te vervangen (is natuurlijk ook wat eigen aan een middenmotor)

 

En de MR2 heeft helemaal niks qua kofferruimte... Maar echt niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gereden met de MR2 van Tjeu en ik vond dat eigenlijk echt zalig. Maar ik ben dan ook op mijn gemak met een mid-engined kraam. Voor mij gaf dat een pak meer driver involvement, meer uitdaging en meer sensatie. Als drivers car zou ik dus de MR2 kiezen... Voor al de rest wss een MX-5 wegens goedkoper, goedkoper te runnen, breder inzetbaar, "mooier" ook al vind ik beide lelijk, meer van te vinden op de 2ehandsmarkt dus ook meer keuze naar wat jij zelf wil (kleur, uitrusting), ...

 

Dan zou ik wel een NA halen, liefst een 1.8 want de 1.6 is te plat.

 

Conclusie: ga een E30 halen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

MX5 wegens spontane ooginfectie van een MR2. Mag best fijn rijden maar gezien ik er na een ritje nooit achterom naar zou kijken voor mij geen optie. 

+ als je eerlijk bent ben je toch binnen een bepaald budget aan het shoppen en dan zijn running costs wel belangrijk. Hence MX5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn enige input is : MX-5. 

 

Spijt? Ga je nooit hebben.

Plezier? In overvloed.

Kosten? Amper. En als ze er zijn, zijn het batjes.

 

Vereiste : koop je een NA. En geen rotte, krokante kist. In NL is het aanbod groot, maar pas op voor de sjaloekies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gereden met de MR2 van Tjeu en ik vond dat eigenlijk echt zalig. Maar ik ben dan ook op mijn gemak met een mid-engined kraam. Voor mij gaf dat een pak meer driver involvement, meer uitdaging en meer sensatie. Als drivers car zou ik dus de MR2 kiezen... Voor al de rest wss een MX-5 wegens goedkoper, goedkoper te runnen, breder inzetbaar, "mooier" ook al vind ik beide lelijk, meer van te vinden op de 2ehandsmarkt dus ook meer keuze naar wat jij zelf wil (kleur, uitrusting), ...

 

Dan zou ik wel een NA halen, liefst een 1.8 want de 1.6 is te plat.

 

 

2nd that

 

Ook ik heb het genoegen gehad met Tjeu zijn MR2 te rijden (na eerst wat langer als passagier meegereden te hebben). Echt een zeer fijne wagen. Maar... ik was niet gewend aan de MR layout en ervaarde de voorkant als zeer licht en werd daardoor toch wat onzeker vanwege de geheel andere feedback t.o.v. andere auto's. Tegelijk was er grip genoeg en stuurde hij zeer neutraal. Maar de grens aanvoelen was niet aan de orde. Dat het nat was hielp waarschijnlijk ook niet natuurlijk :)

 

Een MX-5 stapt gemakkelijker in en daar rijd je sneller op een vertrouwde manier mee rond.

 

Ergens zou dat juist een reden voor mij zijn om de MR2 te kiezen :)

 

Maar daarbij mag je de running costs inderdaad niet uit het oog verliezen... wat dat betreft spelen ze in een andere league!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ook niet overdrijven. MR2 zou meevallen, en we spreken over een weekend wagen dus runningcost weegt niet zoooo hard door als bij een daily. MR is enkel duur bij motorschade enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/274950192?asrc=st|as

http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/274767457?asrc=st|as

Ik wil een auto om in het weekend een rondje te rijden. Deze twee lijken mij de leukste voor dit budget. Het grootste verschil is de plaatsing van de motor. De mx5 lijkt mij de wat makkelijkere auto en daarom misschien leuker om te zwijnen (overstuur), de MR lijkt mij dan weer specialer te rijden.

Input is welkom.

@Mazdaconstruction heeft een mooie staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MX5 ;)  Heb nu een 1.6i van 2005 en rijd heel leuk. Maar omdat ik regelmatig van auto verander mag deze terug weg. (Bouwjaar 2005 , +-72.000km , +-6.500€)

Enige nadeel : als je +-1.90m groot bent is de zithouding niet zo goed als bij een Z4/Boxster (iets minder ruimte precies)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MX5 ;)  Heb nu een 1.6i van 2005 en rijd heel leuk. Maar omdat ik regelmatig van auto verander mag deze terug weg. (Bouwjaar 2005 , +-72.000km , +-6.500€)

Enige nadeel : als je +-1.90m groot bent is de zithouding niet zo goed als bij een Z4/Boxster (iets minder ruimte precies)

 

Je mag mij altijd meer info sturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid