Ga naar inhoud

MR2 of MX5


Gast

Aanbevolen berichten

De MX5 ;)  Heb nu een 1.6i van 2005 en rijd heel leuk. Maar omdat ik regelmatig van auto verander mag deze terug weg. (Bouwjaar 2005 , +-72.000km , +-6.500€)

Enige nadeel : als je +-1.90m groot bent is de zithouding niet zo goed als bij een Z4/Boxster (iets minder ruimte precies)

Je hebt een boxster en een z4 gehad, wat is jouw ervaring over de invloed van de plaats van de motor op het rijgedrag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een boxster en een z4 gehad, wat is jouw ervaring over de invloed van de plaats van de motor op het rijgedrag?

BMW Z4 2.0i / 2.5i : comfortabel , minder speels (vlotter als MX5 , maar minder het rijgevoel). +-500km rijden zonder last rug

Porsche Boxster 986 2.7 en 987 2.7 vlottere prestaties en vind k persoonlijk rijgevoel gelijk MX5 met betere prestaties (zeker de 987 -240pk)

MX5 1.6 : ondanks maar 110pk is deze redelijk speels , zeker op kleindere baantjes. Na +300km rijden voel je deze wel in je rug nadien.

Nissan 350Z  Roadster (280pk) : Leukste van de hoop (ook meeste taks en verbruik, prestaties gelijk Boxster 2.7 987)

Enkel de Z4 vond k qua rijgedrag minder leuk , omdat deze meer op comfort gericht is. De andere zijn dicht bij elkaar que rijgedrag ondanks andere plaatsing motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NA is te oud, ik wil geen auto die de hele tijd kapot gaat.

Oude auto =/= heel de tijd kapot gaan. Kistjes / blokken zijn oerdegelijk. Als je een mooi exemplaartje op de kop tikt ben je daar nog een eeuw mee zoet. En dan nog. Kijk naar @@Denniske z'n Miata. Dat spel heeft al goed geleefd en het keteltje rijdt nog zonder slag of stoot. En zal motorisch gezien netjes in orde zijn, hem kennende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude auto =/= heel de tijd kapot gaan. Kistjes / blokken zijn oerdegelijk. Als je een mooi exemplaartje op de kop tikt ben je daar nog een eeuw mee zoet. En dan nog. Kijk naar @@Denniske z'n Miata. Dat spel heeft al goed geleefd en het keteltje rijdt nog zonder slag of stoot. En zal motorisch gezien netjes in orde zijn, hem kennende.

 

Niet overdrijven ook hé @Tiep  :) Jij hebt misschien tot nu toe geluk gehad, maar er zijn genoeg dingen die kapot kunnen gaan aan een MX5...

 

Eender welk probleem je ermee hebt, als je ernaar googlet zijn het altijd 'vaakvoorkomende problemen'. Dus zo'n bulletproof-auto is het niet vind ik. Akkoord dat het altijd easy fixes zijn, maar je zit er toch mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet overdrijven ook hé @Tiep  :) Jij hebt misschien tot nu toe geluk gehad, maar er zijn genoeg dingen die kapot kunnen gaan aan een MX5...

 

Eender welk probleem je ermee hebt, als je ernaar googlet zijn het altijd 'vaakvoorkomende problemen'. Dus zo'n bulletproof-auto is het niet vind ik. Akkoord dat het altijd easy fixes zijn, maar je zit er toch mee.

 

Tgoh, ik heb nog maar weinig zo'n betrouwbare auto gehad. En de rest van m'n krellen heb ik nooit zolang gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tgoh, ik heb nog maar weinig zo'n betrouwbare auto gehad. En de rest van m'n krellen heb ik nooit zolang gehad.

Na alle kosten die je eraan gedaan hebt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na alle kosten die je eraan gedaan hebt?

 

Aan een auto zijn er altijd kosten he. Ben zelf aan het denken welke stukken die ik daaraan gehad heb die geen slijtage/onderhoud was.

Een koppeling, maar dat is eigenlijk ook een slijtage onderdeel.

Verder gewoon banden en onderhoud denk ik.

 

Oke, om die rammel weg te krijgen zal er wel nog het een en ander moeten worden vervangen, maar dan moet ik eerst eens weten van waar het komt :D

 

En een gebarsten voorruit maar dat kan je niet als 'kosten' rekenen he. Dat kan je met een nieuwe ook voor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NA is te oud, ik wil geen auto die de hele tijd kapot gaat.

 

De mijne was 19j oud en heb daar verscheidene rondritten mee gedaan en je weet dat zijn geen ritten aan slakkengangetje en die heeft nooit een krimp gegeven. Zelfs als het zeer warm is mee doorsleuren constant en niks warm lopen of weet ik veel wat, die bakken zijn oerdegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch al meer karren gehad dan gij, your point being?

als je ze niet lang hebt kan er ook niet veel kapot gaan. Ik heb 1 seconde een mx5 gehad, nooit kapot gegaan, oersterk die kar...alléja. Mijn ervaring met 20 jaar oude brokken is dat je elke maand wel iets kan gaan vervangen tenzij ze bitter weinig kilometers hebben en altjd binnengestaan hebben. Goed zoeken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Denniske heeft zijn mx5 al 4 jaar ofzo, kist heeft 270k km ondertussen en (voor zover ik weet) heeft die daar nooit noemenswaardige stukken aan gehad. Het enige wat ik me kan herinneren is een katalysator.

@@quadrifoglio heeft er ook al lang een, van de zijne weet ik niet veel, maar ik heb daar nooit iets over gehoord buiten een klein issue met een remklauw ooit.

Ik heb de mijne nu 2 jaar en @@gl3nn had die daarvoor 1 jaar, en in die tijd heb ik alleen de achterste schokdempers vervangen, wat sleet is uiteindelijk. De mijne heeft 225k km trouwens. Echt onbetrouwbaar kan je een mx5 dan niet noemen, zeker als je er rekening mee houdt dat ze 25 jaar oud zijn [emoji4]

Wel ga je goed moeten oppassen met roest op de bekende plaatsen, kijk zeker eens onder de auto en sowieso goed opletten wat je koopt met auto's, jong of oud. Hoe ouder ze zijn hoe meer mogelijke eigenaren dus wat historie over de auto is altijd een geruststelling. Let op schade of slecht gerepareerde schade, enfin you get the picture [emoji4]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds februari 2010 eigenaar, ondertussen 271000km.

Remklauw vervangen vlak na aankoop, nu opnieuw wat gezever met diezelfde klauw. Roest wel aardig goed :D

Voor de rest gewoon tanken en rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Denniske heeft zijn mx5 al 4 jaar ofzo, kist heeft 270k km ondertussen en (voor zover ik weet) heeft die daar nooit noemenswaardige stukken aan gehad. Het enige wat ik me kan herinneren is een katalysator.

 

 

Zit ook een nieuw dak op volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid