Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heerlijke velg, imo. Check die zwarte vane :inlove: toch fantastisch om te weten dat dat in je velgen zit. :inlove: 

Geplaatst:

Calypsorot E34 BMW 540i Limited Edition

Calypsorot%20E34%20540i%20Limited%20Edit

Geplaatst:

Hoe het niet moet, die.

Witte pinkers + kofferspoiler + insert kofferklep + trekhaak + velgen + velglippen + ruiten + verlaging + M-spiegels + (vermoedelijk) zelf bijgespoten skirts/bumpersskirts + witgeschenen matte plastic ...

Nèèèèxt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als je de M3 bedoelt, waren deze:

BWM_M_System_I_1.jpg

Styling 20.

Die dingen die voor de 'echte velg' zitten, zijn die eigenlijk van plastiek?

En waarom werd/wordt dit gedaan, omwille van de aerodynamica?

Waarom konden ze niet gewoon dezelfde velg maken, maar dan zonder dat 'zwarte deel'? Te zwaar?

Geplaatst:

Neen, plastic. 

Ze hebben de velg zo ontworpen omdat ze met die dubbele schoepen op actieve manier de remmen te koelen. Omdat je links en rechts andere schoepen nodig hebt (draairichting, nietwaar) maar men geen 2 (later zelfs 4) verschillende velgen wilde maken, heeft men de basisvelg zo gemaakt dat het hele systeem (in twee richtinggebonden versies) daarop paste. Dus van de zwarte schoepenring en van het zilverkleurige deksel met schoepen heb je telkens een linkse en een rechtse versie. De (gesmede) velg blijft gelijk. (Later, bij de 3.8, kon je ook verbrede velgen krijgen achteraan, standaard op de touring en optioneel op de berline, ook in het nbr-pakket.)

De velg viel (visueel) absoluut niet in de smaak bij het publiek, dus later heeft men dan een ééndelige ninja-ster ontworpen (in plastic, helaas) die ook op diezelfde basisvelg klikt. En zo kreeg je dan: 

$_3.JPG

Zelfde velgen, ander dekseltje.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Systeem wou dit bereiken:

E34_M5_early_wheel.jpg

Het effect was er wel, maar absoluut niet van die orde dat de looks van de velg behouden konden blijven.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het eerste was me al langer duidelijk, het tweede deel over de andere kapjes is nieuw. Ik dacht dat dat totaal andere velgen waren!

Leuke info!

Geplaatst:

Feitelijk waren het gewoon wieldoppen cru gezegd :P

Maar o zo knap! :inlove:

Geplaatst:

nog BMW of Alpina velgenweetjes @@gTa? :)

Geplaatst:

Je had die nooit mogen wegdoen!!!

Geplaatst:

Fak het deed nog een beetje deugd om na anderhalve maand terug 6 cilinder te rijden bij mij :)

Geplaatst:

3x moddervet zelfs, Tiep?

Je hebt gelijk :D

Geplaatst:

_MG_0806origineel.jpg

Da's gek dat dat echt wel staat, hè :lol:  Zijn zo nog voorbeelden, vind ik. In onze contreien rijden ook nog BMW's rond met velgen van 't modelletje hoger/ouder, en alhoewel dat eigenlijk vaak (erg) fout is voor ons, liefhebbers, is dat soms nog best vet. De "lelijke" velgen (basismodel) van een hogere reeks worden door 't feit dat ze op een kleinere reeks met kleinere banden liggen, soms ook plots mooi. B.v. de "lelijke" Styling 165 van de E65 '7 ligt hier in de buurt als wintervelg (denk ik) op een E60 of E61, met 245/45R17 banden rond. Dat staat écht vet. :oops:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Da's gek dat dat echt wel staat, hè :lol:  Zijn zo nog voorbeelden, vind ik. In onze contreien rijden ook nog BMW's rond met velgen van 't modelletje hoger/ouder, en alhoewel dat eigenlijk vaak (erg) fout is voor ons, liefhebbers, is dat soms nog best vet. De "lelijke" velgen (basismodel) van een hogere reeks worden door 't feit dat ze op een kleinere reeks met kleinere banden liggen, soms ook plots mooi. B.v. de "lelijke" Styling 165 van de E65 '7 ligt hier in de buurt als wintervelg (denk ik) op een E60 of E61, met 245/45R17 banden rond. Dat staat écht vet. :oops:

Klopt zo hard als een bus.

Het enige spijtige is dat de ET-waarde soms niet klopt. Zou bij 1/3/5/7 gelijk moeten zijn, veel meer mogelijkheden om te spelen met periodiek correcte velgcombinaties dan. :)

Geplaatst:

banden hadden wel 'opgeblonken' mogen worden voor de fotoshoot, bij zwarte velgen valt dat toch altijd iets meer op wanneer de band er zo mat/dof uit ziet

Geplaatst:

Met een zandparking buiten het gebouw is dat geen evidentie.

Geplaatst:

Vind dat nu eens echt geen knappe configuratie op die 4GC...

Geplaatst:

't Was een wijze kar, ideaal als daily imo. Dit zijn trouwens de winterwielen @@Stancke.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid