Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden zei BlackFox:

Het is pas frustrerend als je de muziek harder zet om rammels te verbergen, maar vervolgens alles nog harder begint te rammelen :D

Stop met MINI te rijden, gast. :roll:

:D

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Timo:

Grof :D 

Kan hij niet aan doen maar enkel jeltovic, dat weet iedereen

Geplaatst:
Rustig maar Davy, dat van bmw rammelt ook niet.

Hangt er vanaf, in m'n F10 zat ook een rammel om soms gek van te worden. F31 is inderdaad rammelvrij.
Geplaatst:
1 hour ago, Davy_ said:

Hangt er vanaf, in m'n F10 zat ook een rammel om soms gek van te worden.

Moatje... Dit forum heet misschien niet bimmerboard maar ook hier is kritiek over BMW NIET toegelaten.

Geplaatst:

Lol [emoji4]
BMW is niet kritiekvrij hoor. Er is beter, maar er is ook vooral veel slechter.[emoji12]

Geplaatst:

Zijn dat correcte velgen? Zijn toch van een generatie later?

Geplaatst:

LOL

Ik had een zeer sterk "wat doet dat 15-jarig anorexia-kindje als wannabe-model aan de koffer van een maroeffen-E38 met E65-velgen"-gevoel. :D

Geplaatst:

Via bimmerpost beginnen lezen over het coderen. Een kabeltje van 20 euro, een stukje software die je via-via gratis kan bekomen, en hoppa.

Zot wat je allemaal kan aanpassen, hier een voorbeeldje van de M3/M4:

• Die vervelende, lelijke, articficiële "motorsound" via de speakers kan je gewoon uitcoderen. (Je kan ook de plug uit de module trekken, die zit in de koffer ergens.)
  • Idem met de sterkte van de DTRL-corona's, die kan je b.v. feller programmeren.
  • Of het aantal keren dat je auto knippert bij het 'tippen', std is dat 3 maar je kan het aantal vrij programmeren.
  • Enz.

BMW Coding Parameters - F80+F82.pdf

Geplaatst:

Als je adaptieve cruise control, high beam assist, City braking functie kan je dan de speed limit info laten coderen of is daar nog een andere camera voor nodig?

Geplaatst:

Je zin is niet helemaal compleet vrees ik. Bedoel je: jij hebt Adaptive Cruise Control + High Beam Assist + City Braking, en je vraagt je af of je dan de juiste camera hebt om de Speed Limit Info te laten coderen?

Geplaatst:
On 11/16/2016 at 6:11 AM, Davy_ said:

Als je adaptieve cruise control, high beam assist, City braking functie kan je dan de speed limit info laten coderen of is daar nog een andere camera voor nodig?

Voor speed limit info (S8THA) heb je een KaFAS camera nodig. Die heb je ook als je Lane departure warning (S5ADA) of Driving Assistant (S5ASA) hebt.

ACC gebruikt geen camera, maar de radar unit in de bumper. High Beam assist is normaal wel met een camera, maar ik dacht dat ze daarvoor een simpele camera gebruikten. Vind die wel niet direct terug, dus kan goed zijn dat ze nu altijd de KaFAS camera gebruiken. Als dat het geval is, dan is het inderdaad gewoon programmeren.

S8THA retrofitten kost niet zo heel veel bij de dealer (onderdeelprijs), dus ik denk dat het gewoon maar programmeren zal zijn.

Geplaatst:

Dat heb ik ook, mmm misschien toch is laten doen dan.

Geplaatst:
Je zin is niet helemaal compleet vrees ik. Bedoel je: jij hebt Adaptive Cruise Control + High Beam Assist + City Braking, en je vraagt je af of je dan de juiste camera hebt om de Speed Limit Info te laten coderen?

Ja dat heeft hij al, maar lane change warning ook, dan was de vraag of het inderdaad gewoon over coderen gaat..
Geplaatst:
4 uur geleden zei Davy_:

Ja dat heeft hij al, maar lane change warning ook, dan was de vraag of het inderdaad gewoon over coderen gaat..

Aha, zo. 'k Denk dat je die vraag best op een bimmer forum vraagt, idealiter op eentje waar er veel volk zit met ervaring met coden. B.v. http://f30.bimmerpost.com/forums/forumdisplay.php?f=429

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zit al geruime tijd te kijken en denken over eventuele aankoop van een BMW 3 Reeks E90/E91 LCI (dieseltje weliswaar). Vroeg me af of er typische / gekende kwaaltjes zijn aan deze ketels. Hebben de BMW puristen daar een idee van?

Geplaatst:

318 en 320d hebben ook last van kettingproblemen dacht ik.

Geplaatst:

Tot 2012 geloof ik, ben niet zeker. Moet eens googlen op N47 motor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid