Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
11 minutes ago, zwoemba said:

Kan er iemand van de BMW boys een indicatie geven wat er mogelijk is qua korting op een 1 serie (18d/20d)?

@Phil @Tommie @Stancke @andere

Sorry vriend, enkel de 116d zit in de car policy, wel jammer van je demotie.

Geplaatst:
Op 13/4/2018 om 00:14, ir_fuel zei:

Leg uit :P 

Eerlijk? Het zal me worst wezen of dat nu op een M hangt of niet. Ten eerste zijn het kleuren die enkel hinten naar een sportdepartement van het merk waarmee je rijdt. Moest dit op een Mercedes hebben gehangen kon het al iets minder door de beugel.

Ten tweede pretendeer je met deze kleuren elegans niet dat je met een M rijdt, dat doe je mijns inziens enkel als je er ook ///M logo's en fake sportkit aanhangt.

Tot slot vind ik het gewoon nog wel iets hebben. 

Geplaatst:

Afhankelijk van de uitrusting. Zou je een Line nemen of niet?

Geplaatst:

aan de BMW-peten @RRD en @Phil en @Tommie en @Stancke en @BlackFox en wieneknogallemaalvergeet

Is kapot gaande zetelverwarming bij de F10/F11 (e.a.?) courant? Ik lees daar toch best wel wat over op het interwebz. Kost een pak om te vervangen, want blijkbaar is het verwarmingselement op de zetelbekleding (leder) gekleefd, dus als ze moeten vervangen moet de zetelbekleding ook vervangen worden?

Gelukkigelijkerwijs heb ik 2 jaar EuroPlus garantie. Kar is 4 jaar oud en heeft 130k km. Schatten jullie in dat er moeilijkheden zullen zijn inzake het aanvaarden van de garantieclaim? Nog tips of dergelijke? (mag ook per PM)

Dankestijf!

Geplaatst:

Letterlijk nog nooit gehoord of mee gemaakt, en ik heb een PAK F11jes verkocht in mijn leven.

Zou onder europlus totaal geen probleem mogen geven voor garantie.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Komt me niet direct gekend voor, nee.

Je luchtbalgen en je airco gaan kapot gaan, dat kan ik nu al voorspellen. Maar zetelverwarming kaduuk, dat lijk me eerder een uitzondering...

Wat zeggen de anderen?

Geplaatst:

Bij mij ging eerst de zitting stuk (enkel de rugleuning werd nog verwarmd), en een paar dagen later ook de rugleuning.

Blijkbaar neemt BMW in Duitsland heel veel van die kapot gaande zetelverwarming zelfs buiten de garantieperiode tot 100% in coulance (voor zover ik kan zien zelfs ene met een kar van 5 jaar oud en 155k km). Wel volledige BMW-onderhoudshistoriek noodzakelijk. Zou (zo lees ik daar van peten die feedback krijgen van hun dealer) een redelijk vaak voorkomend iets zijn. Idem '5 GT en '7 van die generatie.

Hopen dat ze hier niet lastig doen. Via EuroPlus ga 'k een eigen aandeel te dokken hebben, zou dat graag in coulance geregeld zien.

Maar bon, eerst afwachten wat het probleem is. Pas de 7e kan kar binnen voor analyse; vandaag kar uitgelezen en niks te zien. (Copy-conform de problemen bij anderen, waar het echt een mechanisch probleem is in het verwarmelement, soms zelfs met smeulschade).

Reden waarom het hier niet vaak zal voorvallen, ligt m.i. in het feit dat hier véél minder zetelverwarming wordt opgezet, vergeleken met Duitsland. Daar rijden ze 6 maand per jaar constant met die dingen op. Gigantisch verschil.

Geplaatst:
6 minuten geleden, Tommie zei:

Je luchtbalgen en je airco gaan kapot gaan, dat kan ik nu al voorspellen.

Waarheid! :D 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
7 minuten geleden, Tommie zei:

Je luchtbalgen en je airco gaan kapot gaan, dat kan ik nu al voorspellen.

Airco-compressor heb ik op mijn vorige ook moeten vervangen, toen 'ie 7 jaar oud was en 215.000 km had. Kostelijk grapje.

De luchtbalgen van mijn vorige zouden ook stuk gaan. Dat toch niet gezien (gelukkig).

Kabelboom van mijn vorige (erg zwak punt) zou ook stuk gaan: indeed. Eén jaar na aankoop vervangen.

Niveauregeling zou ook stuk gaan (compressor). Nope.

Panoramadak zou ook stuk gaan. Eentje genomen zonder, dus. :D

Voor de rest geen brokken gehad. Meevaller. Kan serieus oplopen bij zo'n ketels.

Kondigen stuk gaande balgen zich aan? Kan je dat checken. Zou tof zijn mocht dat binnen garantieperiode gebeuren. :D 

Geplaatst:
Zojuist, gTa zei:

Kondigen stuk gaande balgen zich aan? Kan je dat checken. Zou tof zijn mocht dat binnen garantieperiode gebeuren. :D 

Lekkage zorgt ervoor dat de wagen wat inzakt achteraan. Scherp oog op houden, gaat een paar maanden later definitief stuk wegens te groot lek. Sowieso niet mee aanmodderen want je compressor moet harder werken bij een lekke luchtbalg en die is nog duurder om te vervangen ...

Geplaatst:
3 minuten geleden, msxx zei:

Lekkage zorgt ervoor dat de wagen wat inzakt achteraan. Scherp oog op houden, gaat een paar maanden later definitief stuk wegens te groot lek. Sowieso niet mee aanmodderen want je compressor moet harder werken bij een lekke luchtbalg en die is nog duurder om te vervangen ...

Klinkt logisch, dat het ook al. Niks vast te stellen in die richting. Compressor moet nauwelijks werken, is ook wel een pak beter geluidsgeïsoleerd dan die in de E61 (dat was alsof je met een camionette rond reed met een stroomgroepke in de laadbak, miljaar) maar hoor 'm toch maar zelden werken.

Maar 'k ga er toch op letten. Thanks!

@ bmw peten --> valt zoiets te "meten", of een balg lek is? Of wordt er enkel gekeken naar "hoeveel cm zakt-ie in hoeveel tijd" en als 't teveel is, is 't stuk en moet het vervangen worden?

Geplaatst:

@gTa, niet genoeg ervaring met de werkplaats maar dit is het eerste wat ik ervan hoor. Luchtbalgen en airco kent iedereen, zetelverwarming is mij niet bekend.

Geplaatst:
38 minuten geleden, Stancke zei:

@gTa, niet genoeg ervaring met de werkplaats maar dit is het eerste wat ik ervan hoor. Luchtbalgen en airco kent iedereen, zetelverwarming is mij niet bekend.

Stemt overeen met wat @Tommie en @rrd hoger zeggen. (Mention werkt weer niet voor 2e nick...)

Ik wijt dat aan het feit dat alle '5 dat hier hebben (denk ik?) maar dat driekwart dat nooit aan steekt. In Duitsland rijdt 90% daar gedurende 6 maand per jaar mee rond op de hoogste stand.

Afwachten.

Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

aan de BMW-peten @RRD en @Phil en @Tommie en @Stancke en @BlackFox en wieneknogallemaalvergeet

Is kapot gaande zetelverwarming bij de F10/F11 (e.a.?) courant? Ik lees daar toch best wel wat over op het interwebz. Kost een pak om te vervangen, want blijkbaar is het verwarmingselement op de zetelbekleding (leder) gekleefd, dus als ze moeten vervangen moet de zetelbekleding ook vervangen worden?

Gelukkigelijkerwijs heb ik 2 jaar EuroPlus garantie. Kar is 4 jaar oud en heeft 130k km. Schatten jullie in dat er moeilijkheden zullen zijn inzake het aanvaarden van de garantieclaim? Nog tips of dergelijke? (mag ook per PM)

Dankestijf!

Moest het nu eens een luchtbalg zijn die kapot ging... ik denk dat ze dat in gelijk welk dealership met de ogen toe kunnen vervangen. :D 

't Moet toch altijd anders zijn hé bij u! 

Geplaatst:

Hier ook al heel veel F10/F11 verkocht en ook nog nooit gehoord van de zetelverwarming die kapot gaat. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Maxime S zei:

Moest het nu eens een luchtbalg zijn die kapot ging... ik denk dat ze dat in gelijk welk dealership met de ogen toe kunnen vervangen. :D 

't Moet toch altijd anders zijn hé bij u! 

Ik *hoop* dat het klopt dat ze ook de zetelbekleding mee gaan vervangen want die is op de bestuurderszetel (zitting) eigenlijk niet in opperbeste staat. :D  ;oops: 

Geplaatst:
Zojuist, gTa zei:

Ik *hoop* dat het klopt dat ze ook de zetelbekleding mee gaan vervangen want die is op de bestuurderszetel (zitting) eigenlijk niet in opperbeste staat. :D  ;oops: 

Met andere woorden, ge hebt u zetelverwarming opzettelijk kapot gemaakt in de hoop van ne nieuwe zetel te krijgen. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, Maxime S zei:

Met andere woorden, ge hebt u zetelverwarming opzettelijk kapot gemaakt in de hoop van ne nieuwe zetel te krijgen. 

Ik durf dat niet. :oops:  Plus: hoé maak je zetelverwarming stuk? :blink:  Ik zou begod niet weten hoe dat te fiksen. Maar als jij en Frank samen komen helpen om mijn binnenspiegel correct in te stellen, ben ik er zeker van dat jullie gegarandeerd mijn zetelverwarming onbedoeld naar de fillistijnen te helpen! :D 

Geplaatst:
15 minuten geleden, gTa zei:

Ik durf dat niet. :oops:  Plus: hoé maak je zetelverwarming stuk? :blink:  Ik zou begod niet weten hoe dat te fiksen. Maar als jij en Frank samen komen helpen om mijn binnenspiegel correct in te stellen, ben ik er zeker van dat jullie gegarandeerd mijn zetelverwarming onbedoeld naar de fillistijnen te helpen! :D 

@Olivierooo en ik weten hoe!

Waar is de tijd dat die geïmmigreerde Genkenaar om het interieur van Slunse kwam voor in z'n facelift E46 touring te vijzen :inlove:

Meneer wou ook de bekabeling en knoppekes van de zetelverwarming meehebben... Na een 10-tal minuten klooien om die kabelboom te proberen vrijmaken, heb ik er aan beide uiteinden de tang in gezet en de stukjes zo meegegeven. :lolz: Sort it out, boy :bye:

Geplaatst:
22 minuten geleden, gTa zei:

Ik durf dat niet. :oops:  Plus: hoé maak je zetelverwarming stuk? :blink: 

keihard scheten in laten

Geplaatst:

37dd02afaf809ac4f89deef1cb07f457.jpg.f5fa2873b372a294afe35e690ac15773.jpg1420f9b884413f811a48d9d697a0bec2.jpg.12b6ed8b8fd53d2315375d5dd3751575.jpgfb850929e75c1342ef01bd552e47cb4c.jpg.685a422fdfd25cfc754445486d197555.jpg

Geplaatst:

Gisteren in't wild een Z8 in bovenstaand kleur tegengekomen.

Kapje naar beneden, gezellig aan het cruisen met de haren in de wind. Blijft zo'n vette verschijning, zeker zo op't onverwachts in het doordeweekse verkeer :inlove: 

Geplaatst:
14 uren geleden, Soul zei:

37dd02afaf809ac4f89deef1cb07f457.jpg.f5fa2873b372a294afe35e690ac15773.jpg

Is dit Stratus?

Geplaatst:
1 uur geleden, Maxime S zei:

Gisteren in't wild een Z8 in bovenstaand kleur tegengekomen.

Kapje naar beneden, gezellig aan het cruisen met de haren in de wind. Blijft zo'n vette verschijning, zeker zo op't onverwachts in het doordeweekse verkeer :inlove: 

Stratus :inlove:

1 uur terug, Stancke zei:

Is dit Stratus?

Yes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid