Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, William Blake zei:

dat rijdt, imho, echt belabberd.. 

dan liever de B3, ZF6 en N54 bi-turbo en mooie hese straight-six sound, ideale cabrio

Elke E93 rijdt belabberd. Vind ik.

Geplaatst:
10 minuten geleden, gTa zei:

Daar gaat 't 'l niet om, toch? Hij stelt een interessante vraag, en vraagt nadien door. Hij neemt stelling in en licht z'n standpunt toe. Vind ik perfect.

Mijn antwoorden waren ook niet in het teken van 'strijd' of 'gelijk willen hebben', maar zuiver in termen van uitleg proberen geven (hoe ik het zie).

Daar is een forum voor.

Nee is gewoon een interessante discussie met heerlijke lectuur tot gevolg. Wat ik me wel afvraag, Alpina's hebben vaak het beter onderstel zelfs vergeleken met M modellen. Komt dat omdat ze betere veren en dempers gebruiken of door het meer tijd steken in het afstellen? Je zou toch denken dat ze daar op de Motorsport afdeling minstens even veel tijd in steken.

Geplaatst:
Zojuist, Tommie zei:

Het is sowieso iedere keer weer een downer als je in een E90ff stapt. In een E93 zeker (van een cabrio wil je toch nog iets meer dan van iets anders, een interieur dat echt straalt). In een M3 cabrio al helemaal.

Geplaatst:

De E90 interieurs zijn misschien wel wat saai, maar ik vond ze ook erg clean waardoor ze goed verouderen. Ben persoonlijk zelfs meer dan van E90 interieur dan F30 . Al blijft dat van de E46 nog het leukst .

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 minuten geleden, Ambi zei:

De E90 interieurs zijn misschien wel wat saai, maar ik vond ze ook erg clean waardoor ze goed verouderen. Ben persoonlijk zelfs meer dan van E90 interieur dan F30 . Al blijft dat van de E46 nog het leukst .

Dat laatste: zeker.

Bij de E90ff stoort me vooral de afwerking, materiaalkwaliteit en de liefdeloze styling. Daar zit niks in waarvan je zegt: "waauw, knap gemaakt / mooi gedaan".
Bij de F30ff heb ik dat wel, tenminste toch bij de modellen met het optionele Individual lederen dashboard en deurbovenzijde. Dan is dat (voor dat segment) een top-interieur.

Geplaatst:
4 uren geleden, gTa zei:

:up:  Ik kan volgen.

Nog niet vermeld, maar zeker ook relevant in dit thema: nog vóór BMW meerderheidsaandeelhouder was van Alpina, was er al een samenwerkingsovereenkomst (al van eind de jaren '80 zelfs, maar vanaf de eeuwwisseling zeer intens), waarbij BMW van Alpina know-how, afstellingen en oplossingen (afstelling motor/versnellingsbak/ophanging) kocht. Ook treffend: de biturbo-6-in-lijn (N54) is uiteindelijk voor een groot deel ontworpen en doorgetest bij Alpina, in nauwe samenwerking met BMW. Ik herinner me nog levendig de 'inside info' ergens in 2004 (ten tijde van mijn registratie op AF) die luidde "die Turbos pfeifen lustig in Buchloe" (met nadien de precisering dat het niét om diesels ging). Dat was toen 'ongehoord' en na release van de N54 brak die serieus potten in het autolandschap.

Voila, Alpina is in zekere mate een research-centre (geweest) voor performantie-technologie binnen BMW.

Geplaatst:

Voor de liefhebber(s), m'n huidig "projectje".

En terwijl een trivia: raad de auto ?received_10156524622008996_zpsb7budhxc.j

Geplaatst:
2 uren geleden, Ambi zei:

Nee is gewoon een interessante discussie met heerlijke lectuur tot gevolg. Wat ik me wel afvraag, Alpina's hebben vaak het beter onderstel zelfs vergeleken met M modellen. Komt dat omdat ze betere veren en dempers gebruiken of door het meer tijd steken in het afstellen? Je zou toch denken dat ze daar op de Motorsport afdeling minstens even veel tijd in steken.

Bij BMW M maken ze dat zo "sportief" mogelijk, met wat "extra" (lees: te veel) hardheid o.i.d. voor gewoon weggebruik. En eens je écht met een M gaat tracken, is het dan uiteraard ook niet meer je dat (want een track suspension is ondoenbaar op de openbare weg). Bij Alpina streven ze de perfectie na voor de openbare weg, d.w.z. goede controle van de auto met zo veel mogelijk comfort.

Vroeger, toen alles nog analoog was, gebruikte Alpina ook duidelijk betere onderdelen. Vraag b.v. maar eens aan Jokke wat een 4 Öhlins poten b.v. met een Volvo V60 doen ... dat wordt een compleet andere auto.

Geplaatst:
5 uren geleden, BMWMB zei:

BMW E21?

Klopt!

Geplaatst:

Maat van me rijdt met een E61, en ik vind dat interieur (zwart leer, met alu lijsten) 10x minder knap en veel meer verouderd/minder tijdloos dan dat van m'n E39 (zwart leer met donkere houten lijsten). Het leer van in die E61 voelt en ziet er compleet anders (cheaper?) uit. En het dashboard lijkt nog een ruwe versie (blok klei bewerkt met wat plamuurmesjes, zonder verder af te werken/verfijnen) van wat het had moeten zijn (maar past anderzijds wel bij de styling van het exterieur, dat voor mij hetzelfde aanvoelt qua aanpak). Nu, het interieur van een E39 met alu lijsten vind in ook veel minder knap, in vgl. met houten lijsten. Daarom geef ik ook wel de voorkeur aan Alpina's, hun interieurs zijn ook quasi altijd geslaagd (voor mij persoonlijk).

In de E46 heb je wel een interieur met bleek hout (diarree kleur), dat is dan weer afschuwelijk.

Geplaatst:
Op 28/7/2018 om 15:38, Tommie zei:

Te log/zwaar en niet comfy genoeg om als chille cruiser te dienen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Ian zei:

Maat van me rijdt met een E61, en ik vind dat interieur (zwart leer, met alu lijsten) 10x minder knap en veel meer verouderd/minder tijdloos dan dat van m'n E39 (zwart leer met donkere houten lijsten). Het leer van in die E61 voelt en ziet er compleet anders (cheaper?) uit. En het dashboard lijkt nog een ruwe versie (blok klei bewerkt met wat plamuurmesjes, zonder verder af te werken/verfijnen) van wat het had moeten zijn (maar past anderzijds wel bij de styling van het exterieur, dat voor mij hetzelfde aanvoelt qua aanpak). Nu, het interieur van een E39 met alu lijsten vind in ook veel minder knap, in vgl. met houten lijsten. Daarom geef ik ook wel de voorkeur aan Alpina's, hun interieurs zijn ook quasi altijd geslaagd (voor mij persoonlijk).

Héél die generatie (E60ff '5,  E62ff '6, E90ff '3) hebben zo'n interieur zoals je beschrijft. BMW heeft daar duidelijk aan cost cutting gedaan.

Zie je ook als je de auto uit elkaar haalt. Je moet eens zien hoe goed en kwalitatief een deurpaneel van een E39 in elkaar zit, versus eentje van een E60. Verschil is groot.

Over dat leder: ook akkoord. Al moet ik zeggen (na 5 jaar E61 rijden die bij aankoop al 150k km had en waar ik er nog 90k bij heb gezet) dat het, ondanks dat cheapere aanvoelen, wel degelijke kwaliteit was. Beetje onderhouden en na bijna 250k km dus nog geen scheurtje, geen afgebladderde verflaag, geen scheuren, geen verkleuringen, ...  Hoedje af. (Maar ik zal nooit Dakota-fan worden...)

De facelifts in al die modellen deden wel een step up, maar het bleef ...  mjah ... minder. Enkel de '6 met full leder kon nog iet of wat een degelijke indruk nalaten, maar dan nog is het absoluut niet zoals in de generatie ervoor (E39, E38).

Geplaatst:
Héél die generatie (E60ff '5,  E62ff '6, E90ff '3) hebben zo'n interieur zoals je beschrijft. BMW heeft daar duidelijk aan cost cutting gedaan.
Zie je ook als je de auto uit elkaar haalt. Je moet eens zien hoe goed en kwalitatief een deurpaneel van een E39 in elkaar zit, versus eentje van een E60. Verschil is groot.
Over dat leder: ook akkoord. Al moet ik zeggen (na 5 jaar E61 rijden die bij aankoop al 150k km had en waar ik er nog 90k bij heb gezet) dat het, ondanks dat cheapere aanvoelen, wel degelijke kwaliteit was. Beetje onderhouden en na bijna 250k km dus nog geen scheurtje, geen afgebladderde verflaag, geen scheuren, geen verkleuringen, ...  Hoedje af. (Maar ik zal nooit Dakota-fan worden...)
De facelifts in al die modellen deden wel een step up, maar het bleef ...  mjah ... minder. Enkel de '6 met full leder kon nog iet of wat een degelijke indruk nalaten, maar dan nog is het absoluut niet zoals in de generatie ervoor (E39, E38).

Idd, net zoals de generatie E46/E39/E38 gelijkaardige interieurs hebben. En dat leder van in bvb een E60 voelt (en is) idd wel wat steviger/slijtvaster aan. Maar mis een beetje die typische leder-look (en geur). Heeft meer de look en feel van imitatieleder.
Geplaatst:

Interessante discussie over M en ALPINA.

Perfecte uitleg van @gTa ! ?

Geplaatst:

Alpina ?

Had zo graag een B3 (S) Bi-Turbo Touring 'gekozen' voor m'n moeder als opvolger van de 335i Touring, maar het is een elektrische i3 geworden ?

Geplaatst:
5 minuten geleden, William Blake zei:

Alpina ?

Had zo graag een B3 (S) Bi-Turbo Touring 'gekozen' voor m'n moeder als opvolger van de 335i Touring, maar het is een elektrische i3 geworden ?

Ware inderdaad leuker geweest dan zo'n lelijk elektrisch hok ? 

Geplaatst:
9 minutes ago, William Blake said:

Alpina ?

Close! ?

Geplaatst:
Alpina [emoji7]
Had zo graag een B3 (S) Bi-Turbo Touring 'gekozen' voor m'n moeder als opvolger van de 335i Touring, maar het is een elektrische i3 geworden [emoji24]

Van uitersten gesproken. :o
Geplaatst:

120% fiscaal 'aftrekbaar' plus ze is wel fan geworden van elektrisch rijden (ik ook)

dat gezegd zijnde; ze mist de 335i wel, vooral de klank en 't heerlijke karakter

er is nog een GLC350e maar daar rijdt ze zelden mee, en 't ding is, ze wilt de i3 inruilen voor iets 100% elektrisch maar door wat dan?

we staan eigenlijk even 'ver' als in 2014

Geplaatst:

Je voelt de luchtdruk al veranderen door het aanstormende, welgekende forumlid..........

• Vind ik leuk 7
  • Grappig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid