Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

BMW Skytop Roadster: 50 stuks voor een prijs van 500.000 euro?

BMW-Skytop-Concept-2024-Concorso-dElegan

Er zijn steeds meer aanwijzingen voor productie in kleine series van de BMW Skytop Roadster . Pas onlangs stelde designbaas Adrian van Hooydonk de veelzeggende vraag hoe BMW kon afzien van implementatie gezien de overweldigende feedback, en nu heeft BMWblog.com kennis genomen van de eerste vragen aan potentiële klanten. Want één ding is duidelijk: met een gepland aantal van slechts 50 exemplaren zal de BMW Skytop met de hand worden geplukt en onder geselecteerde klanten worden gedistribueerd. Een regelmatige distributie via de filialen is niet te verwachten, vergelijkbaar met de BMW 3.0 CSL .

BMW-Skytop-Concept-2024-Concorso-dElegan

https://www.bimmertoday.de/2024/07/30/bmw-skytop-roadster-50-stuck-zum-preis-von-500-000-euro/

Geplaatst:
8 uren geleden, Monterey Jack zei:

Uw wiel kan al een toer verder zitten in uw voorbeeld. 

Omtrek is 2rπ, ongeveer 2m dus. Die 0,5 cm geeft 3-4cm verschil per rotatie. 100m is 50 rotaties, 50 rotaties aan 3-4cm verschil is weer 2 meter 

Tenzij je effectief uw wielen gevolgd hebt, want het is natuurlijk heel toevallig dat het exact gelijk is als je uitstapt Verschil in druk kan ook een deel van de delta verklaren inderdaad.

Mocht het effectief een toer verder zijn had je al lang een waarschuwing gevoeld van de VTG :D

Geplaatst:
8 uren geleden, Monterey Jack zei:

Omtrek is 2rπ, ongeveer 2m dus. Die 0,5 cm geeft 3-4cm verschil per rotatie. 100m is 50 rotaties, 50 rotaties aan 3-4cm verschil is weer 2 meter 

Tenzij je effectief uw wielen gevolgd hebt, want het is natuurlijk heel toevallig dat het exact gelijk is als je uitstapt Verschil in druk kan ook een deel van de delta verklaren inderdaad.

dubbel 

Geplaatst:
16 minuten geleden, Jan zei:

Mocht het effectief een toer verder zijn had je al lang een waarschuwing gevoeld van de VTG :D

Ik mag het hopen. Nooit over nagedacht eigenlijk dat dat de reden is waarom die banden gelijk vervangen moeten worden of moeten slijten.

Geplaatst:
13 uren geleden, Monterey Jack zei:

Je gelooft dat toch zelf niet? :D  (dat eerste)

Ik ben er allemaal wrééd gerust in dat het bij mijn karren (meer dan) goed zit. No way dat mijn voorwielen een toer minder draaien dan mijn achterwielen op 100m. En ik moet niet met m'n kop door m'n ruit hangen en de schilderstape volgen om dat zeker te weten. :lol: 

Bandendruk speelt zeer zeker mee. Ben er quasi zéker van dat als ik achteraan 2,4 bar koud steek (wat de auto aanraadt bij belading tot 4 inzittenden), het half centimetertje straal (of 1 cm diameter) daardoor weggevaagd is en ik dus met (op een tiende % ofzo) exacte rolomvang voor & achter zit.

Geplaatst:

@Tommie wat is dat toch met die site van BMW belgië? 

Weer 'n prachtig voorbeeld: hoofdsite -> Configurator en prijzen -> iX3 -> configureren en prijs (blauwe knop) -> en die gaat naar... de pagina waar we staan. Elke dag weer 'n avontuur. 

• Verdrietig 1
Geplaatst:

Vreselijk. 

Toevallig vanmorgen nog over gehad op Regionale Meeting. 'We verwachten voorlopig geen beterschap, maar we weten het'.

Ok doei!

• Grappig 1
Geplaatst:
22 uren geleden, Maaher zei:

@Tommie wat is dat toch met die site van BMW belgië? 

Weer 'n prachtig voorbeeld: hoofdsite -> Configurator en prijzen -> iX3 -> configureren en prijs (blauwe knop) -> en die gaat naar... de pagina waar we staan. Elke dag weer 'n avontuur. 

Waarschijnlijk heb je wel een alternatieve route gevonden, moest dat niet zo zijn: https://configure.bmw.be/nl_BE/configure/G08

Geplaatst:

Natuurlijk, als je naar de details van de iX3 gaat en dan configureren dan kom je er ook.

Maar het punt was dat die site elke dag wel weer iets nieuws kapot krijgt, en @Tommie hoort dat graag .

Een paar weken geleden kon je niet van motor wisselen bij de iX1 omdat hij er dan ook uit knalde met een technische fout. De keer daarvoor was er wat mis met het zoeken van tweedehands auto's. Heel die site hangt met haken en ogen aan elkaar, zo lijkt wel. Het is te hopen dat onze vriendjes die bij 'n dealer werken niet met dat soort bagger aan de slag moeten om hun bestellingen te plaatsen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hier eventueel van plan om een F11 M550d te kopen.

Hoe zit dat met die blokken, te riskeren of handjes van af houden?

@Jan

@brjefsJij hebt een X5 M50d zeker?

Geplaatst:
10 uren geleden, Greg zei:

@Jan

Als je de onderhoudskosten wilt van een M5 zonder de prestaties :D

Geplaatst:
1 uur terug, Dante zei:

Als je de onderhoudskosten wilt van een M5 zonder de prestaties :D

Doe zo goed als alles zelf dus dat gaat het probleem niet zijn.

Geplaatst:
Op 19/8/2024 om 23:04, Greg zei:

@Jan

Blokken an sich zijn wel goed, in’t geval van de N57: ketting blijft een heikel punt op hogere km-standen. Alhoewel we er nog niet veel vervangen hebben op de 50d’s. Wat wel vaker voorkomt is de kleine turbo die sneuvelt. En het is geen cadeau om aan te werken :D

Voor de rest (eigen aan het F11 platform): luchtvering, kan je zelf makkelijk fixen voor een “beperkt” budget . 

Hou er wel rekening mee dat de meeste verkocht werden aan mensen met een stevige rijstijl, of om aanhangwagens te sleuren. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

@gTa heeft zelf eens zijn luchtbalgen vervangen met een paar tips en dat is eigenlijk echt poepsimpel als je wat voeling hebt met techniek. Ook al rekent de officiële daar vlug 1,5k voor :D

Geplaatst:
10 minuten geleden, Jan zei:

@gTa heeft zelf eens zijn luchtbalgen vervangen met een paar tips en dat is eigenlijk echt poepsimpel als je wat voeling hebt met techniek. Ook al rekent de officiële daar vlug 1,5k voor :D

Heb mijn research gedaan, en inderdaad super simpel in feite. Een compressor, 2 leidingen en 2 "ballonnen", that's it (+ relais, magneetventiel en wat prul)

Geplaatst:
Zojuist, Greg zei:

Heb mijn research gedaan, en inderdaad super simpel in feite. Een compressor, 2 leidingen en 2 "ballonnen", that's it (+ relais, magneetventiel en wat prul)

Idd, en volledig DIY met basis gereedschap 

Geplaatst:
Op 22/8/2024 om 21:13, Jan zei:

Klopt, houdt echt niks in. Het ene model bij 't andere laat zich al wat sneller de oude eruit prullen en de nieuwe erin prullen ... maar al bij al stelt het niks voor.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 24/8/2024 om 16:34, gTa zei:

Klopt, houdt echt niks in. Het ene model bij 't andere laat zich al wat sneller de oude eruit prullen en de nieuwe erin prullen ... maar al bij al stelt het niks voor.

Dat was idd band werk in den tijd dat ik bij BMW werkte...met de ogen dicht. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Eergisteren ook de video van die Amerikaan (die vroeger altijd een zonnebril met matte glazen op had) bekeken. Was er best lovend over.
Ik vind die matte lak maar niks maar voor de rest: yum. ❤️  't Zou toch gaan, zne.

De Z4 is samen met de X7 en de '8 cabrio nog het enige model bij BMW dat ik oprecht nog kan smaken (exterieur en interieur), al de rest mogen ze houden.

3 x B58

image.png.a5c7422b207aebe8c66ce867536844f7.png

image.png.b187abd6e5deb37d8b899aa6ba6a96bf.png

image.png.29b7fefa757c15b8a82be86579339d65.png

Bij zo goed als elk segment vind ik Mercedes-Benz vandaag by far de mooiere auto's maken.
C-klasse, E-klasse, S-klasse, GLE, (zelfs de GLS maar voor de X7 heb ik altijd een onverklaarbaar zwak gehad), CLE, ...

Geplaatst:
24 minuten geleden, gTa zei:

Eergisteren ook de video van die Amerikaan (die vroeger altijd een zonnebril met matte glazen op had) bekeken. Was er best lovend over.
Ik vind die matte lak maar niks maar voor de rest: yum. ❤️  't Zou toch gaan, zne.

Op Matt zijn video leek mij deze toch niet mat. Enkel in de EU dan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid