Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat klinkt goed in theorie, maar in praktijk delen koppels vaak wel dezelfde account. En daar wringt het schoentje bij BMW: ik vind nergens een mogelijkheid om alle actieve sessies van een account geforceerd uit te loggen. Dat zou je dan kunnen combineren met het wijzigen van het wachtwoord om zeker te zijn.

Geplaatst:

Dan hebben die profielen toch geen nut meer?

Eigen instellingen qua spiegels, zetel (indien met geheugenfunctie), radio, gps, dashboardlay-out, klima,…

Geplaatst:

Toch wel, die profielen hangen aan de sleutel, en niet aan de BMW app. Niet iedereen opent de wagen met de smartphone.

Geplaatst:

Hoe kan ik op een X5 met iDrive 8.5 een parkeerlicht activeren? (links of rechts)

Ik heb me suf gezocht maar niet gevonden. Volgens de handleiding is er een optie in het menu maar daar stond dus niets.

Geplaatst:
11 uren geleden, dragonfly zei:

Hoe kan ik op een X5 met iDrive 8.5 een parkeerlicht activeren? (links of rechts)

Ik heb me suf gezocht maar niet gevonden. Volgens de handleiding is er een optie in het menu maar daar stond dus niets.

Dat gaat niet omdat de X5 wettelijk gezien te breed is om parkeerlichten te gebruiken. Je dient gewoon het stadslicht te gebruiken om beide zijden verlicht te houden.

Fun fact: bij de X7 kan je de parkeerlichten wel nog gebruiken, omdat die smaller is (exact 2000mm; de X5 is een paar millimeter breder).

Bij de pre-LCI X5 was dit nog heel merkbaar omdat er toen nog aparte fysieke knoppen waren voor parkeerlicht links en rechts, die door een software update dan uitgeschakeld werden. En tot aan de LCI zijn ze dan maar lege knoppen beginnen plaatsen.

Onderaan dit topic zie je foto's van beide uitvoeringen: https://www.motor-talk.de/forum/parklichter-rechts-links-t6950266.html?page=4

149872494_3966190940068597_8589068610871887381_n.jpg.882acfb187588c99929ad820d96ed3af.jpg

Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg. Toch maar zever. Ik stond legaal geparkeerd in een bocht waar de straatverlichting defect was.

Heeft er hier iemand een idee of je je stadslicht 4u kan laten branden zonder te eindigen met een platte batterij?

Geplaatst:
7 minuten geleden, dragonfly zei:

Heeft er hier iemand een idee of je je stadslicht 4u kan laten branden zonder te eindigen met een platte batterij?

Daar zou ik niet mee inzitten, zeker met een hybride. 2 dagen zou ik niet doen, maar 4u moet toch lukken.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Er is hier in de straat nochtans enen met een X5 en als die niet op zijn oprit staat maar langs de straat brandt altijd enkel zijn linker parkeerlicht.

Echter geen idee of dit iDrive 8.5 is (is een 45e ik dacht van '21)

Geplaatst:

Als die 45e nog nooit software updates heeft gehad, dan is dat mogelijk. Ofwel heeft men na de update de functie terug mogelijk gemaakt via codering. Op zich heeft dit niet zozeer iets met iDrive 8.5 te maken, want de update werd in 2020 al uitgerold toen van 8.5 helemaal nog geen sprake was.

Geplaatst:

Ik zie hem morgen, zal eens vragen hoe hij het flikt.

Geplaatst:

45e kan je nog coderen. Een 50e niet 😞 

Geplaatst:

20241030-113740.jpg

Daarnet deze gespot. Heel vreemd die locatie van de badges, bijna alsof het er achteraf op geplakt is. Voor de rest een beetje een inspiratieloze spec voor zo'n auto. Toch jammer. En die pulsating pinkers op alle nieuwe BMW's vind ik aanstellerij tot en met 😅.

Maar het blijft een cool slagschip.

Geplaatst:
Op 28/10/2024 om 10:44, Fr79 zei:

Ik zie hem morgen, zal eens vragen hoe hij het flikt.

Werd met OBD11 aangepast.

Geplaatst:
Op 28/10/2024 om 12:23, dragonfly zei:

45e kan je nog coderen. Een 50e niet 😞 

Definitief niet of nog niet?

Geplaatst:
41 minuten geleden, Fr79 zei:

Definitief niet of nog niet?

Geen idee maar ik gok het eerste.

Geplaatst:
Op 30/10/2024 om 14:10, Jeroen_M5 zei:

20241030-113740.jpg

Daarnet deze gespot. Heel vreemd die locatie van de badges, bijna alsof het er achteraf op geplakt is. Voor de rest een beetje een inspiratieloze spec voor zo'n auto. Toch jammer. En die pulsating pinkers op alle nieuwe BMW's vind ik aanstellerij tot en met 😅.

Maar het blijft een cool slagschip.

Zou zoveel cleaner staan zonder monogrammen. Da’s nu iets dat ik zo weinig mogelijk op mijn auto wil, van die badgekes. 

Geplaatst:

Jamaar zonder logo's denken de buren misschien dat het een 30d is!😆

Geplaatst:

BMW 850CSi  Lila Metallic

BMW850CSiLilaMetallic(2).jpg.b671163ce2b1e22c475618a809d23ad4.jpg

BMW850CSiLilaMetallic(3).jpg.1138d7e734bade7fb2bed699d3299eba.jpg

BMW850CSiLilaMetallic(4).jpg.5a40f7528688481f406411c794e5f8b5.jpg

BMW850CSiLilaMetallic(5).jpg.99debbb9cd8da5bceae11c4582c73392.jpg

BMW850CSiinLilaMetalli.jpg.aecc92e6bebe83eafd187e2942c6ffb1.jpg

BMW850CSiLilaMetallic(1).jpg.a44621fa9301a413b03da4952a2e225a.jpg

• 3 weken later...
Geplaatst:
Op 24/10/2024 om 16:33, Soul zei:

AA1qVZgq.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

BMW 745i

Het is gemakkelijk om te zeggen dat er een Afrikaanse versie was van de krachtige 7-serie uit de jaren '80 en het daarbij te laten, maar in feite is het verhaal iets ingewikkelder.

De Europese 745i werd aangedreven door een rechte zescilinder turbomotor die niet gebruikt kon worden in auto's met rechtse besturing omdat de benodigde ruimte voor de turbo al in beslag werd genomen door de stuurkolom.

Voor de Zuid-Afrikaanse markt, waar rechts stuur de norm is, gebruikte BMW in plaats daarvan de natuurlijk geaspireerde (en krachtigere) 3,5-liter M88 straight-six, die in deze vorm ook in de M635CSi en M5 werd gebruikt, en oorspronkelijk in de M1 sportwagen.

Deze 745i was net zo zeldzaam als de eerder genoemde 333i, met minder dan 250 geproduceerde exemplaren van 1984 tot 1987.

Klopt, heerlijk verhaal. Eigenlijk de enige "M7", met een M-motor.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 25/10/2024 om 07:29, Denniske zei:

Klopt! 

Waauw. In revs vind ik het verschil niet zo bijster groot, maar bij 't wegrijden: zo anders (en mooier!) dan een M20 ❤️

Geplaatst:

@gTa

BMW had already reinvented itself once at the beginning of the 1960s. When the BMW 1500 was introduced at the 1961 IAA, the Neue Klasse reflected a new zeitgeist - young, dynamic, progressive. The sedan in the compact, sporty three-box design delighted the world - so much so that orders far exceeded production capacity. The BMW 1500 filled a gap in the market: as a vehicle for the middle class, it helped the company achieve great success. Today is just as much about a departure, albeit in different circumstances. The very fact that the BMW Group is once again calling an entire vehicle generation Neue Klasse is a conscious signal towards the future. For decades to come.

The Neue Klasse represents a fundamentally new product offer for the markets of the future. Its production is starting in 2025. The combined expertise of the BMW Group is being devoted to this new model generation. A decisive step in the transformation of the BMW Group.

https://www.bmwgroup.com/en/news/general/2023/neueklasse.html

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid