Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja daar was-ie glanzend. (In de video net boven mijn post is het opnieuw een matte, de launch- of std-kleur van de manuele.) De glanzende beviel me wel!

• 4 weken later...
Geplaatst:
Op 23/9/2024 om 13:09, Soul zei:

Wat een geweldig bruut geluid heeft die startmotor 😮

Heerlijk!

Geplaatst:

Is er eigenlijk meer info over die Skytop? 

Vind dat precies wel een geslaagde auto, maar nog niet meteen veel technische info gezien? Alsook interieurfoto's... ?

Geplaatst:
22 uren geleden, Maxime S zei:

Is er eigenlijk meer info over die Skytop? 

Vind dat precies wel een geslaagde auto, maar nog niet meteen veel technische info gezien? Alsook interieurfoto's... ?

BMW Skytop: droomroadster wordt werkelijkheid als kleine serie!

BMW-Skytop-Roadster-Kleinserie-Produktio

Het was niets minder dan de ster van het Concorso d'Eleganza Villa d'Este van dit jaar, en nu wordt de BMW Skytop Roadster daadwerkelijk gebouwd. Al aan het Comomeer gaf designbaas Adrian van Hooydonk aan dat productie heel goed denkbaar zou zijn als er voldoende belangstelling voor was - en uiteraard was de feedback van enkele potentiële klanten zo overtuigend dat er nu een kleine serie van 50 exemplaren in productie zal gaan. Na de BMW 3.0 CSL uit 2022 is de Skytop de tweede BMW in korte tijd die als zeer exclusieve kleine serie voor liefhebbers op de weg wordt gebracht.

BMW-Skytop-Roadster-Kleinserie-Produktio

De V8 biturbo van de M8 Competition werkt achter de karakteristieke sharknose van de BMW Skytop, die gebaseerd is op de 8 Serie Cabrio: 625 pk zorgt voor superieure rijprestaties. Dankzij de vierwielaandrijving en de achttrapsautomaat inclusief launch control wordt de standaardsprint van 0 naar 100 in slechts 3,3 seconden gehaald en is er uiteraard voldoende druk om aan de slag te gaan. De extreem vlakke koplampen en achterlichten, die net als de andere componenten van het exterieurdesign vrijwel ongewijzigd van de showauto naar de kleine serie moeten worden overgebracht, zijn zonder precedent onder de serieproducten."

BMW-Skytop-Concept-2024-Concorso-dElegan

https://www.bimmertoday.de/2024/10/11/bmw-skytop-traum-roadster-wird-als-kleinserie-realitat/

BMW-Skytop-Interieur-2024-Concorso-dEleg

Geplaatst:

Knappe auto! 

Interieur mist wel een beetje originaliteit... 

Geplaatst:

Ik ben niet goed mee, wat zit er allemaal tussen de zetels en het kofferdeksel? 

skytop-8.jpg

Daar zit een groot 'vast' stuk, dus het is niet dat het dag daar uit komt. Maar wat is dat dan wel? Of hebben ze de wagen gewoon 'nodeloos' lang gemaakt? 

En waar zit dat dak eigenlijk? en hoe gaat dat open en dicht? Op andere foto's lijkt het een tweedelig targa dak te zijn? 

orig

Waar zit dat? Want als dat als losse delen in die koffer moet, dan schiet er ook niet veel koffer meer over... 
Lijkt me dat er wel nog wat werk aan zal zijn om er een werkend dak van te maken, waarbij dat wss ook zal resulteren in extra panelen en lijnen, jammer genoeg. Tenzij het echt een targa blijft waarbij je manueel de de panelen moet verwijderen en ze achter de zetel kan stockeren. We zien wel. Wel benieuwd. Fijn dat ze nog eens iets cool bouwen. En zeker met zo een eenvoudig interieur. Heerlijk! 

Een iets lagere gordellijn had wel gemogen. en ook andere deurklinken. Die haaienvinnen  vind ik niet zo geslaagd. Maar dat zijn details. 't Is niet dat ik iets mooiers kan ontwikkelen 🙂 

Geplaatst:

het is inderdaad een targa-dak, met twee uitneembare panelen, las ik in het artikel dat ik hierboven linkte.

Als je kunt doorladen vanuit de achterklep, onder dat vaste stuk achter de zetels, zal de bagageruimte zelfs nog behoorlijk groot zijn.  

Ik vind het bloedmooi.  Het interieur is wat generiek, voor zo'n conceptcar-achtige auto, maar het is zeker niet lelijk.

Geplaatst:

12-BMW-525-ix_bmw.jpg?itok=v5ajAmkv

BMW 525iX uit 1992

Terwijl Audi en Mercedes-Benz allebei al een tijdje vierwielaandrijving hadden ingevoerd voor grotere, luxueuzere sedanmodellen, duurde het tot 1992 voordat BMW dit voorbeeld volgde.

Het deed dit door het vierwielaandrijvingssysteem van zijn 325iX, gelanceerd in 1985, aan te passen voor de E34-generatie van de 5-serie.

De resulterende 525iX kon worden besteld als sedan of break, waarbij de laatste een bijna perfecte mix was van ingetogen comfort, ruimte en functionaliteit.

Het ging ook goed dankzij de 2,5-liter zescilinder lijnmotor die in combinatie met de handgeschakelde vijfversnellingsbak in 9,5 seconden van 0 naar 100 km/u sprintte.

De aantrekkingskracht van de 525iX was geenszins een offroad-machine, maar lag in zijn vermogen om op winterse wegen te rijden en tegelijkertijd alle comfort te bieden die van een grote BMW-sedan wordt verwacht.

Toch was de verkoop bescheiden en vonden minder dan 10.000 525iX's een thuis.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

AA1qVZge.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

BMW 1800 SA/2000 SA

De eerste BMW die in Zuid-Afrika werd gebouwd was de 1800 SA uit 1968, een jaar later gevolgd door de bijna identieke 2000 SA met grotere motor.

Beide werden gebouwd door Praetor Monteerders uit Rosslyn, dat uiteindelijk BMW Zuid-Afrika zou worden.

De auto's waren gebaseerd op de Glas 1700 (gemaakt door een bedrijf dat BMW in 1966 overnam) maar hadden BMW-motoren. Ze werden ook geassembleerd in Zimbabwe, waar ze bekend stonden als BMW Cheetah.

Na een herontwerp door Frua werd het model omgedoopt tot BMW 1804/2004 (foto) en later vervangen door de 5 Reeks.

Geplaatst:

AA1qW4bF.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

BMW 333i

De BMW M3 van de eerste generatie - opwindend op de weg en zeer succesvol op racecircuits en rallypodia - werd aangedreven door een memorabel hoogtoerige viercilindermotor.

Hij werd nooit verkocht in Zuid-Afrika, waar het equivalente model, ontwikkeld door de lokale BMW branch in samenwerking met Alpina, de 333i was.

De motor in dit unieke model was de 3,2-liter versie van BMW's M30 straight-six, die meestal grotere modellen aandreef en nooit in een andere 3 Serie dan deze werd aangeboden.

Er zijn verschillende productieaantallen en -data genoemd, maar volgens Alpina zijn er slechts 204 gebouwd tussen 1985 en 1987.

Geplaatst:

AA1qVZgq.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

BMW 745i

Het is gemakkelijk om te zeggen dat er een Afrikaanse versie was van de krachtige 7-serie uit de jaren '80 en het daarbij te laten, maar in feite is het verhaal iets ingewikkelder.

De Europese 745i werd aangedreven door een rechte zescilinder turbomotor die niet gebruikt kon worden in auto's met rechtse besturing omdat de benodigde ruimte voor de turbo al in beslag werd genomen door de stuurkolom.

Voor de Zuid-Afrikaanse markt, waar rechts stuur de norm is, gebruikte BMW in plaats daarvan de natuurlijk geaspireerde (en krachtigere) 3,5-liter M88 straight-six, die in deze vorm ook in de M635CSi en M5 werd gebruikt, en oorspronkelijk in de M1 sportwagen.

Deze 745i was net zo zeldzaam als de eerder genoemde 333i, met minder dan 250 geproduceerde exemplaren van 1984 tot 1987.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Soul zei:

AA1qW4bF.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

BMW 333i

De BMW M3 van de eerste generatie - opwindend op de weg en zeer succesvol op racecircuits en rallypodia - werd aangedreven door een memorabel hoogtoerige viercilindermotor.

Hij werd nooit verkocht in Zuid-Afrika, waar het equivalente model, ontwikkeld door de lokale BMW branch in samenwerking met Alpina, de 333i was.

De motor in dit unieke model was de 3,2-liter versie van BMW's M30 straight-six, die meestal grotere modellen aandreef en nooit in een andere 3 Serie dan deze werd aangeboden.

Er zijn verschillende productieaantallen en -data genoemd, maar volgens Alpina zijn er slechts 204 gebouwd tussen 1985 en 1987.

stiekem cooler dan een M3 imo. En @Denniske heeft daarmee gereden dacht ik. De sjansaard

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 uren geleden, PJH zei:

stiekem cooler dan een M3 imo. En @Denniske heeft daarmee gereden dacht ik. De sjansaard

Klopt! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
17 uren geleden, PJH zei:

stiekem cooler dan een M3 imo.

Daar is niks stiekems aan. Deze is sub zero. Dit of z'n neefje, de Alpina B6 3.5 (any flavour would do).

Geplaatst: (aangepast)

Vraagje:

Dochter gaat uit elkaar met haar vriend, wagen zal de dochter inkopen maar is nog steeds traceerbaar  door haar vriend.

Hoe kunnen we dit stopzetten dat hij haar via de app kan volgen?

Wagen zal maar binnen enkele maanden op haar naam staan.

Alvast bedankt.

aangepast door zeramed
Geplaatst:
Op 16/10/2024 om 16:29, Maxime S zei:

Knappe auto! 

Interieur mist wel een beetje originaliteit... 

Oei idd, het vloekt precies met de buitenkant.

Geplaatst:
24 minuten geleden, zeramed zei:

Vraagje:

Dochter gaat uit elkaar met haar vriend, wagen zal de dochter inkopen maar is nog steeds traceerbaar  door haar vriend.

Alvast bedankt.

Bij mijn audi hebben ze dat losgekoppeld in de garage.  Ik was dat zelf vergeten zag ik na een week of 3. ( ik zag de app nog staan op mijn smartphone en vond hem terug in audi garage door er op te klikken en de dag nadien was mijn app niet meer geconecteerd. Toeval? Maar de garage zal die dus wel kunnen resetten. 

Maar ik vermoed dat je dat zelf ook moet kunnen in het menu. Gewoon gekoppelde smartphones bekijken en deconecteren? 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 uren geleden, zeramed zei:

Vraagje:

Alvast bedankt.

Welke wagen? Dus hij kan haar nu volgen via de MY BMW app? Gemakkelijkste zal zijn dat uw dochter ingelogd met haar eigen mailadres op MY BMW app op haar telefoon en de wagen opnieuw toevoegt, daardoor zal de wagen verdwijnen uit de ex zijn app. Hij zal door ook melding van krijgen in zijn mailbox btw.

(werkt anders op recentere BMWs, vanaf OS8 dacht ik)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Thx.

Recente 318I van 2023.

aangepast door zeramed
Geplaatst:

Wie is de hoofdgebruiker?

Die kan in principe de andere gebruikers deactiveren, in de auto of in de app

IMG_5031.thumb.png.ae722626b7a3fb3b1a7f81609eebacb6.png

en in de auto, met de beide sleutels in de auto, moet het volgens mij ook kunnen om de hoofdgebruiker te wijzigen.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid