Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Thanks!

Eén en al wollige mumbo-jumbo, als je 't mij vraagt. 't Kind zal een naam moeten hebben, zeker?
Ik voel het al aan mijn theewater dat heel die richting die ze zijn ingeslagen, mijne meug niet zal zijn.

Er zijn nog 3 auto's van BMW die ik nu graag nog nieuw in huis zou halen (redelijk realistisch gekeken):

• Z4 M40i manueel (launch spec mag, maar dan met glanzende laklaag liefst ... ofwel wolkenkrabberkesgrijs met rood binnenin)
  • 840i Cabrio (carbonzwart, alu line afwerking, binnenin zou het die combo met donkerblauw en ivoor mogen zijn)
  • X7 xDrive40i (zonder M Pack, met de alu line afwerking, op de stijlvolle multispaak 22", zou ook skyscraper grijs mogen zijn)

Zeker het nieuwste gerief kan me echt (visueel) niet meer boeien.

Benieuwd naar wat er nog komt. iX en XM en '7 en '5 etc vind ik allemaal spuuglelijk (en dan ben ik nog voorzichtig qua bewoordingen).

Geplaatst:
Op 31/10/2024 om 21:53, Fr79 zei:

Jamaar zonder logo's denken de buren misschien dat het een 30d is!😆

Minstens 40d.

Geplaatst:
On 10/28/2024 at 9:55 AM, Challazer said:

Daar zou ik niet mee inzitten, zeker met een hybride. 

Is dat zo?

Voor hetzelfde worden die lampen gewoon van stroom voorzien via de 12V batterij, en niet via het battery pack van je hybride. 

Geplaatst:
On 10/28/2024 at 9:47 AM, dragonfly said:

Bedankt voor de uitleg. Toch maar zever. Ik stond legaal geparkeerd in een bocht waar de straatverlichting defect was.

Als de zichtbaarheid onvoldoende is mag je niet in een bocht parkeren 😛 

Geplaatst:
Op 28/10/2024 om 09:47, dragonfly zei:

Bedankt voor de uitleg. Toch maar zever. Ik stond legaal geparkeerd in een bocht waar de straatverlichting defect was.

Heeft er hier iemand een idee of je je stadslicht 4u kan laten branden zonder te eindigen met een platte batterij?

Mijn mercedes uit 1982 kan dat en die heeft gloeilampen als verlichting. Bij jou zijn dat leds rondomrond?

Ongeveer 6 dagen ging. Spijtig dat ik die pas na 7 dagen terug nodig had :fp:

• Grappig 2
Geplaatst:

AA1up9um.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

BMW: 507 (252 gebouwd, 1956-1959)

De invloedrijke importeur Max Hoffman (1904-1981) overtuigde het management van BMW om de 507 voor de Amerikaanse markt te ontwerpen.

Hij verwachtte vol vertrouwen dat dit het imago van het merk als leverancier van sportauto's zou verbeteren in wat toen 's werelds grootste en meest lucratieve markt was.

Hoewel zijn plan verdienstelijk was, mislukte het omdat de 507 veel duurder was dan hij had verwacht. Toch belandde hij in de handen van beroemdheden zoals Elvis Presley, die er twee bezat.

BMW annuleerde de 507 na het maken van 252 exemplaren tussen 1956 en 1959. Het richtte zich toen op het ontwerpen van auto's met hoge volumes, zoals de 700, en voorkwam ternauwernood dat het bedrijf failliet ging.

Het bedrijf bleef grotendeels weg van productiecijfers met drie cijfers totdat het in 1978 de M1 uitbracht. Er werden 453 exemplaren van gemaakt, waaronder 399 straatlegale auto's.

Geplaatst:

bmw-z8-coupe-02-830x553.jpg

Codename Z07

bmw-z8-coupe-05-830x553.jpg

Het was 1997. Onder de glinsterende lichten van de Tokyo Motor Show werd een legende geboren, niet zoals het voorbestemd was, maar als een fluistering van puur, onvervalst potentieel. Dit was de BMW Z07 Concept, een coupé die het boek over autoschoonheid zou herschrijven. De auto was een eerbetoon aan de legendarische 507 roadster, een auto die de glamour en snelheid van een vervlogen tijdperk belichaamde. De Z07 was zijn moderne erfgenaam, een gestroomlijnde, gespierde coupé die ons decennia later nog steeds versteld doet staan. 

bmw-z8-coupe-08.jpg

https://www.bmwblog.com/2024/06/04/bmw-z8-coupe/

Geplaatst:
10 minuten geleden, Soul zei:

bmw-z8-coupe-02-830x553.jpg

Codename Z07

bmw-z8-coupe-05-830x553.jpg

Het was 1997. Onder de glinsterende lichten van de Tokyo Motor Show werd een legende geboren, niet zoals het voorbestemd was, maar als een fluistering van puur, onvervalst potentieel. Dit was de BMW Z07 Concept, een coupé die het boek over autoschoonheid zou herschrijven. De auto was een eerbetoon aan de legendarische 507 roadster, een auto die de glamour en snelheid van een vervlogen tijdperk belichaamde. De Z07 was zijn moderne erfgenaam, een gestroomlijnde, gespierde coupé die ons decennia later nog steeds versteld doet staan. 

bmw-z8-coupe-08.jpg

https://www.bmwblog.com/2024/06/04/bmw-z8-coupe/

Zo facking jammer dat de concept-wielen er niet op zitten, die waren retegeil. Deze Alpina's horen daar absoluut niet op thuis.

bmw-z08-2.jpg

Uiteindelijk waren de serievelgen Styling 59 daar een hele mooie vertaling van ... maar de conceptvelgen waren gewoon 1.000 keer vetter. ❤️  

Geen idee waarom ze die niet behouden hebben op de Z07 ... verstorven banden en een exotische TRX-maat oid?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Vraagje aan de bmw verkopers, zoals @Tommie

Komt er een X9 aan? 

´t Zijn renders, maar je komt ze precies wel veel tegen.

Screenshot_20241201_144135_SamsungInternet.jpg.55a3304336d7438b4da6bd007b907944.jpgScreenshot_20241201_144128_SamsungInternet.thumb.jpg.012ea3277035847365ffe9bb00093fde.jpg

Geplaatst:
1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Wat bedoel je? :D

Geplaatst:
9 uren geleden, tuscani zei:

Wat bedoel je? :D

Zaterdagochtend even langs BMW gegaan en Asserti gaf aan dat er al iemand was komen informeren naar een X9 omdat hij dat op internet gezien had. 

• Grappig 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Zaterdagochtend even langs BMW gegaan en Asserti gaf aan dat er al iemand was komen informeren naar een X9 omdat hij dat op internet gezien had. 

Ik was het niet!

Geplaatst:

Een nòg iets grotere BMW, dat hebben we inderdaad nodig

Geplaatst:
image
image
image

BMW Z3 Proposal, 1991. Designed by Joji Nagashima, the styling was developed into the production Z3 that went on sale in 1995

Geplaatst:
image
image
image
image

BMW UR Roadster Concept, 1990. A truncated Z3, the UR Roadster (original roadster) used a 2.3 litre DOHC 4 from an E30 M3. It developed out of the Z1 project as a cheap way into the M brand but BMW made the Z3 M instead

Geplaatst:
image
image
image

BMW M3 GTS Sedan Concept, 2011. A prototype for a lightweight, more highly powered version of the E90 4-door M3 that remained a one-off

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Mobile.de stond al direct open 😅

Wat een kist :inlove:

Maar hoe krijg je dat hier door de keuring? Niet waarschijnlijk...

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
15 minuten geleden, Greg zei:

Mobile.de stond al direct open 😅

Wat een kist :inlove:

Maar hoe krijg je dat hier door de keuring? Niet waarschijnlijk...

Officieel moét je dat hier op platen krijgen, de Europese regelgeving is duidelijk en nationale regelgeving mag daar in principe niet van afwijken.
Maar dat is de theorie ... in praktijk zie ik dat eigenlijk niet gebeuren, tenzij door iemand véél centen te betalen om z'n ogen dicht te doen.

Ik heb genoten van de aflevering ... wat een ketel. ❤️

Maar stiekem vind ik het wel bergaf gaan met die auto. Is de eerste keer dat ik dat heb met een kar van hem.

• De originele (af fabriek) spec met de Edition stootlijsten met chroomstrips en de chroom raamomlijsting, vond ik véél mooier en 30 keer zoveel sleeper.
    Plus: dat is ook de meest zeldzame trip langs buiten, terwijl dit nu veel generieker is.
  • Ergens vind ik ook de Alpina-velgen er veel minder mooi op dan de Stryling 42. Hij had gewoon een set 18" Styling 42 2-delig moeten sourcen met de offset die past.
  • De uitlaattips vond ik ook mooier gerold, dat was/is echt OEM-BMW chroomhuls look. Was awesome.

Maar ik ben aan 't zagen. :D

Ah ja, sound vind ik toch ook achteruit gaan. Niet dat het lelijk klinkt, maar het klinkt zeer hard getuned ... terwijl een M52 stock eigenlijk (zeker met een fijngevoelig uitgekozen uitlaatlijntje) veel mooier klinkt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wie werkte er weer bij Meerschman?

Leuke kerstversiering. 😉

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vanmorgen op weg naar het werk, paar auto's voor me zie ik een M-touring rijden op Z-platen.

5 km later zie ik plots een busje de gracht in gaan net voor BMW garage Meeusen, dus toch even zien wat er gaande is en of er hulp nodig is. En daar zag ik dan ook ineens de dader: De M3 Touring op Z-platen. Moest toch serieus zijn afgeleid dat hij dat busje niet heeft gezien om in te draaien bij Meeusen....
Kerel in het Busja was ok en BMW rijder ook dus maar naar het werk gereden. Net even gaan zien of de baan terug open is omdat er nog iemand komt helpen hier. 

Zal waarschijnlijk iemand zijn die proefrit ging doen...of een verkoper. 

IMG_7373.thumb.JPEG.aa360b817e7574b15673e16f09f73752.JPEG

Geplaatst:
Op 16/12/2024 om 21:50, gTa zei:

Officieel moét je dat hier op platen krijgen, de Europese regelgeving is duidelijk en nationale regelgeving mag daar in principe niet van afwijken.
Maar dat is de theorie ... in praktijk zie ik dat eigenlijk niet gebeuren, tenzij door iemand véél centen te betalen om z'n ogen dicht te doen.

Ik heb genoten van de aflevering ... wat een ketel. ❤️

Maar stiekem vind ik het wel bergaf gaan met die auto. Is de eerste keer dat ik dat heb met een kar van hem.

• De originele (af fabriek) spec met de Edition stootlijsten met chroomstrips en de chroom raamomlijsting, vond ik véél mooier en 30 keer zoveel sleeper.
    Plus: dat is ook de meest zeldzame trip langs buiten, terwijl dit nu veel generieker is.
  • Ergens vind ik ook de Alpina-velgen er veel minder mooi op dan de Stryling 42. Hij had gewoon een set 18" Styling 42 2-delig moeten sourcen met de offset die past.
  • De uitlaattips vond ik ook mooier gerold, dat was/is echt OEM-BMW chroomhuls look. Was awesome.

Maar ik ben aan 't zagen. :D

Ah ja, sound vind ik toch ook achteruit gaan. Niet dat het lelijk klinkt, maar het klinkt zeer hard getuned ... terwijl een M52 stock eigenlijk (zeker met een fijngevoelig uitgekozen uitlaatlijntje) veel mooier klinkt.

Je vergeet de Chrome tellerringen.

er rijden volledig en legaal goedgekeurde e30 V8en in België, dus het moet kunnen.

en tis een M54 :D

@Greg, zoek jezelf een oldtimer e38 6cil en ik kom helpen ombouwen naar M54 met blazer :D

Op 17/12/2024 om 09:06, tuscani zei:

Wie werkte er weer bij Meerschman?

Leuke kerstversiering. 😉

Niemand van dit forum nog. 

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid