Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
21 uren geleden, Asserti zei:

Wat moet je weten?

Bedankt maar is niet meer nodig, auto is aangekocht 👍

• 2 weken later...
Geplaatst:

:party:

realoem.com is geupdatet tem 2025 info

YESSSSSSS

(er was al heeeel lang vrees dat dat zou blijven tem de 2019 data, recenter kwam er niet in door (so they said) dwarsliggen van BMW ... wat ik érgens kan snappen maar vooral ook NIET snap)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, gTa zei:

YESSSSSSS

(er was al heeeel lang vrees dat dat zou blijven tem de 2019 data, recenter kwam er niet in door (so they said) dwarsliggen van BMW ... wat ik érgens kan snappen maar vooral ook NIET snap)

Ik snap niet dat elke constructeur dat doet. Super handig en ik gebruik dat al jaren! Kan ik altijd de nummers doorgeven en weet ik meestal dat ik de juiste onderdelen krijg. 
Jammer wel dat de prijzen niet courant/ in euro staan

Geplaatst:
1 minuut geleden, Bjorno zei:

Ik snap niet dat elke constructeur dat doet. Super handig en ik gebruik dat al jaren! Kan ik altijd de nummers doorgeven en weet ik meestal dat ik de juiste onderdelen krijg. 
Jammer wel dat de prijzen niet courant/ in euro staan

Ik ben er 200% zeker van dat die strategie (dergelijke info online beschikbaar maken) de DIY-community en dus de aanhang bij petrolheads, helpt.
Bij moto's is dat ook vaak zo: je vindt de schema's van elke moto wel ergens online en dealers hebben het graag dat je gericht onderdeelnummers doorgeeft om te bestellen.

Vroeger zette men ook een kopie van de TIS online, dat is ook al even niet meer zo ... maar ik hoop dat dat ook weer online komt :D (maar vrees ervoor).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, gTa zei:

Ik ben er 200% zeker van dat die strategie (dergelijke info online beschikbaar maken) de DIY-community en dus de aanhang bij petrolheads, helpt.
Bij moto's is dat ook vaak zo: je vindt de schema's van elke moto wel ergens online en dealers hebben het graag dat je gericht onderdeelnummers doorgeeft om te bestellen.

Vroeger zette men ook een kopie van de TIS online, dat is ook al even niet meer zo ... maar ik hoop dat dat ook weer online komt :D (maar vrees ervoor).

Toen ik bij BMW werkte moest ik ook altijd de nummers doorgeven aan de magazijniers. Want als je een trillingsdemper vraagt krijg je ofwel rubber van uitlaat ofwel enkel een trillingsdemper zonder bouten. Of je vraagt een vliegwiel en krijgt enkel een vliegwiel zonder bouten 😖

Dus ik gaf altijd alle nummers door, en raar maar waar maar er werd een pak minder verkeerd besteld. En ook geen paraplu getrek meer van "gij hebt da ni gezegd". 

Ook nu als ik iets nodig heb via BMW of Wallotnesh, even opzoeken en hup nummers ingeven of doorgeven en hup zeker dat je het juiste hebt. 

Al zal het minder en minder bij BMW zijn want uhm 1% korting tegenwoordig in plaats van 10% als garage korting....danku BMW. 

Geplaatst:

De toevoeging van de individual kleuren op de configurator is wel een meerwaarde.

Screenshot_20250620_152355_Chrome.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Geplaatst:

BMW 750iL "Ko5" Touring (generation E32) by german coachbuilder "Lorenz & Rankl GmbH & Co" (today better known as "LR Fahrzeugbau GmbH & Co"), was converted in 1989.

2_b9Q7w4k2CEMsuhWEpwp2FZqqCb5xAxiilwI2gb

zKINZ7XUHqUCZsJB4-Uy9yPEWFLs7k5vnZi4mHti

vmOm_O4mL8O3wcHt0vTtsOlo7I3QSYwV5q6DfB-A

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Op 18/6/2025 om 14:40, gTa zei:

YESSSSSSS

E46 staat bij de classics 🥲

• 1 maand later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Wagen ziet er ook gewoon nieuw uit. Als die technisch top is, geen idee waarom die 300k dan een probleem moet zijn. Kilometers zeggen zo weinig... 

Geplaatst: (aangepast)
34 minuten geleden, Tommie zei:

Wagen ziet er ook gewoon nieuw uit. Als die technisch top is, geen idee waarom die 300k dan een probleem moet zijn. Kilometers zeggen zo weinig... 

Je moet eens een wagen verkopen die tiptop in orde staat met veel km... 😞

aangepast door zeramed
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, zeramed zei:

Particulier of handelaar? Groot verschil.

Geplaatst:

Maat van mij heeft net een 944 cabrio gekocht met 350.000 km.

Liever zo eentje met onderhoud dat bijgehouden is en al wat revisie achter de rug, dan een kist met 100.000 km die laatste 15 jaar nauwelijks reed en alles nog te vervangen (ophanging, dsitributie, stuurhuis,...)

Voor zo een oude kisten zegt km stand weinig over de staat van de auto. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 minuten geleden, zeramed zei:

Je hebt veel kilometers en je hebt veel kilometers natuurlijk...

Een wagen van 4 jaar oud met 121.000km tegenover eentje van 4 jaar met 68.000km zal moeilijk te verkopen zijn.
Maar in bovenstaand voorbeeld van die 325i E30: Ding heeft gemiddeld geen 10.000km per jaar gereden, op zich heeft die niet veel kilometers.

Geplaatst:

+ revisie cilinderkop, dan zal de rest nog wel oké zijn.

Geplaatst: (aangepast)
39 minuten geleden, zeramed zei:

Inderdaad, je wordt er sowieso op gepakt. Maar als een handelaar hem heeft staan, hem laat detailen en mooie foto's neemt is het geen probleem meer zogezegd. 

Als ik die koop, er 2 jaar mee rijd en hem hier te koop zet met 315.000 km wil geen kat die.

aangepast door 3000
  • Vind ik leuk 4
Geplaatst:
23 minuten geleden, 3000 zei:

Inderdaad, je wordt er sowieso op gepakt. Maar als een handelaar hem heeft staan, hem laat detailen en mooie foto's neemt is het geen probleem meer zogezegd. 

Als ik die koop, er 2 jaar mee rijd en hem hier te koop zet met 315.000 km wil geen kat die.

Is hetzelfde met een wagen met extreem weinig km.  Stel, je koopt een wagen van drie jaar oud, met maar 5000 km op de teller. Ze vragen daar nog veel geld voor, want "de km stand is laag."  Verkoop die da maar eens, nog drie jaar later, maar met 36000 extra km op de teller.  Dan maakt het plots geen hol meer uit dat de auto de eerste drie jaar bijna niet gebold heeft, en dan zit jij met een enorm waardeverlies.

Maar idd, ik zou dat ook nooit kopen.  Je kan er alleen maar een pak geld aan verliezen.  En technisch zal hij wel wat opgelapt zijn en in orde staan, maar ik zou bang zijn dat binnen de twee, drie jaar ineens toch grote kosten te hebben.  Nieuwe versnellingsbak, motor, ...  Maar goed, als rasechte liefhebber/verzamelaar neem je dat er allicht wel bij.  En wie weet is de koper iemand met een werkplaats die er zelf aan kan werken.  Dan zou ik het nog snappen.

Geplaatst:
3 uren geleden, 3000 zei:

Die motor is op zich idd geen probleem. Die kunnen blijven gaan. 

Interieur is al eens volledig opnieuw overtrokken. De spaghetti uitlaat die er op zit is in dit geval wel geen meerwaarde vind ik. 
Auto is ook van 1990 en lijken mij de chrome bumpers wel raar maar dan wel shadowline. Nu kan het wel nog eentje zijn die lang in de showroom heeft gestaan. 
Ik gok dus ook dat er een volledig andere uitlaatlijn onder zit. Auto heeft voor mij iets teveel tuning gehalt om deze prijs waar te zijn.  (Verlaging, avelgen, uitlaat, pook, Grill is allemaal al niet origineel. 

Moest deze auto 100% origineel zijn en de opties die er op staan vanaf fabriek opstaan dan oke. Maar is voor mij niet origineel genoeg.

Geplaatst:
Op 9/8/2025 om 12:28, 3000 zei:

Waarom staan sommige E30's te koop aan 2.000 EUR en sommige aan 40.000 EUR.

Bekijk de E39 M5, een markt die ik zelf op de voet volg. Je kan er kopen van 20k en je kan er vinden voor 80k. 

Alles is afhankelijk van wat de staat is en wat er allemaal aan gebeurd is. En uiteraard historiek, originaliteit enz.

Aan deze wagen specifiek zijn er +- 15 a 20k kosten gemaakt in de voorbije 2 jaar.

Geplaatst:

Ik knap vooral af op die zwarte nieren, doet die kar er meteen cheap uitzien, terwijl die waarschijnlijk picobello is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid