Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

IMG_0825.thumb.jpeg.4bb74aae0be38fb42764542237c8ff15.jpeg

waar zijn ze allemaal naartoe?

Wij hebben er nog stuk of 5 in onderhoud. 

Geplaatst:

Je zag dat toch redelijk frequent destijds, en mijnheer Den Dokteur gebruikte dat als daily (zoals veel 911’s ook).

Staan die nu in collecties?  Zijn die naar het buitenland (waar dan?)?,’ Zijn die allemaal gaar gereden? 

Geplaatst:
1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Op autoscout24.be staan er toch 24 stuks te koop.

Het is ondertussen wel al een tijdje geleden dat ik er nog een zag rijden.

Geplaatst:

Heb een klant die dagelijks met een E-copper kleur rond rijd. Echt lelijkste kleur dat je er in kon krijgen. 

Maar zegt wel dat dat 1 van de beste wagens is dat hij van BMW heeft gekocht. 
Ze hadden hem ook een XM aangesmeerd, heeft die snel terug buiten gesmeten, vond die maar niets. 

Geplaatst:

Hopelijk vinden ze zo veel mogelijk hun weg naar peten die daar een deftige motor in lepelen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik ben wel echt benieuwd wat die wagens gaan doen in de toekomst. 

Design knap maar ik moet het in de verste verte niet hebben. 
Ik zie er allesinds geen investering in. 

Geplaatst:
6 uren geleden, Bjorno zei:

Heb een klant die dagelijks met een E-copper kleur rond rijd. Echt lelijkste kleur dat je er in kon krijgen. 

Maar zegt wel dat dat 1 van de beste wagens is dat hij van BMW heeft gekocht. 
Ze hadden hem ook een XM aangesmeerd, heeft die snel terug buiten gesmeten, vond die maar niets. 

De roadster die ik gereden had, was ook zo’n oranje. Stond ook zo in de closed room op de Zoute GP destijds, dacht ik.

Het had wel iets, vond ik.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Adaptief M Onderstel | BMW.be

Dit kan geactiveerd worden in de connected drive store.
Wat moet hieruit besloten worden? 

Werken de adaptieve dempers met abo?😅 
Of krijg je hiermee nog andere mogelijkheden?

Ik stel de vraag in mijn geval voor de G2x; zit er af fabriek onder.

Geplaatst:

Mijn G21 heeft ook het adaptieve onderstel. Staat bij mij op comfort ingesteld, echter als ik in sport-individual rijd, ook met de dempers ingesteld op comfort, dan rijdt ie toch een stuk stugger.

Ik ben ook wel benieuwd naar bovenstaande

Geplaatst:
Op 26/11/2025 om 18:18, ex-Mooseman zei:

Hier in het dorp zijn er 2. een coupe en een roadster.

Geplaatst:
4 uren geleden, -Fred- zei:

echter als ik in sport-individual rijd, ook met de dempers ingesteld op comfort, dan rijdt ie toch een stuk stugger.

Dat zou niet mogen, toch?
Ik heb sport-indiv net zo ingesteld dat ik ophanging op comfort heb (en volwaardig vermogen etc); extraboost (met ophaning op hard) is een zeer groot verschil.

Geplaatst:

Ik vind het vervelend iig, dat is ook de enige reden dat ik die sport stand amper gebruik. Nochtans wel de betere instelling als je niet op hybride stand wil rijden. Individual is bij mij sturen op comfort, vol vermogen, schakelen in comfort, dempers op comfort.

Maar "comfort" in sport individual voelt aan als een tussenstap. Bij extraboost is dat idd beenhard, maar comfort in sport indiv is ook iets stijver en voelt vooral wat springerig aan. Nu rij ik meestal met de pook op Sport, alleen is het dan spijtig dat de schakelen dan automatisch in sport staat. 

• 1 maand later...
Geplaatst:

Wat is het verschil tussen motorcode B48D en een B48E? @gTa?

Geplaatst:
25 minuten geleden, Goesting zei:

Is dat wel de juiste afkorting? Ik kon enkel dit vinden: https://www.motorinsel.nl/b48a20e-motor

Is een notering die realoem.com gebruikt als ik daar op de 128ti zoek.

Geplaatst:
2 uren geleden, 3000 zei:

Wat is het verschil tussen motorcode B48D en een B48E? @gTa?

Zonder het op te zoeken (want zo'n dingen weet ik écht niet van buiten :D) lijkt me dat 'gewoon' te slaan op 2 verschillende evoluties/varianten van diezelfde motor.

Na eens via Google gezocht te hebben (tiens dat bestaat nog :D ) vind ik terug dat de B48E de versie zou zijn voor MINI (meer bepaald de JCW's met 301pk?), dus dwars geplaatst, terwijl de B48D in BMW's ligt, dus in lengterichting. Correct @Jan?

Geplaatst:

Dit dus

Screenshot 2026-01-03 at 17.07.39.png

Geplaatst:

Ligt de motor in de F40 ook dwars? (I honestly do not know.)  Met dat dat een FWD-architectuur is, zou wel eens kunnen.

Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Ligt de motor in de F40 ook dwars? (I honestly do not know.)  Met dat dat een FWD-architectuur is, zou wel eens kunnen.

Dwars, die staat op het MINI platform. Lengterichting voorwielaandrijvers worden al lang niet meer gemaakt, ik herinner me vroegere Audi's en Passats.

image.jpeg.e503e313ed7aa7787ffef37222653c06.jpeg

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Dan zijn de D- en E-versie dus een aanduiding van het merk/model waarin ze liggen: D voor BMW en E voor MINI.
Wel raar dat realoem dan 2 motortypes voorstelt voor de 128ti.

Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

Dan zijn de D- en E-versie dus een aanduiding van het merk/model waarin ze liggen: D voor BMW en E voor MINI.
Wel raar dat realoem dan 2 motortypes voorstelt voor de 128ti.

Ik denk niet dat dat het verschil is. Varianten A, B, en C bestaan immers ook. Interessant topic om door te nemen:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1624879

Geplaatst:
19 minuten geleden, Goesting zei:

Ik denk niet dat dat het verschil is. Varianten A, B, en C bestaan immers ook. Interessant topic om door te nemen:

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1624879

D en E zijn highpower versies. A, B en C zijn lower power versies.
Voorzover ik het begrepen heb, heb er maar een dik tiental seconden naar gezocht.

Geplaatst:

Stel de vraag aan ChatGPT. Die vertelt je een halve boek over de B48 binnen de drie seconden. 😆

Geplaatst:

Wasda?

image.jpeg.3fab7a9d12f3850a1bc7f2fdbc128945.jpeg

Geplaatst:
Op 3/1/2026 om 16:26, gTa zei:

Zonder het op te zoeken (want zo'n dingen weet ik écht niet van buiten :D) lijkt me dat 'gewoon' te slaan op 2 verschillende evoluties/varianten van diezelfde motor.

Na eens via Google gezocht te hebben (tiens dat bestaat nog :D ) vind ik terug dat de B48E de versie zou zijn voor MINI (meer bepaald de JCW's met 301pk?), dus dwars geplaatst, terwijl de B48D in BMW's ligt, dus in lengterichting. Correct @Jan?

B48E is (uit het hoofd) de nieuwste versie van de 35i of JCW met 300 pk. Voordien was het B48D (306 pk dacht ik?). Die wordt nu ook gebruikt in de nieuwe X1/2 en F70

F40 ligt idd ook dwars 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid