Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

God zal het u lonen met erwten en bonen!

Geplaatst:

Turbodiesel is in dat opzicht een beetje zoals een dubbele Big Mac menu. Impressionant, lekker vet, voldoening gevend, smaakt in ieders muil, honger weg (dus zeer efficiënt), maar 't stinkt een beetje en 't is eigenlijk brol als je 't gaat vergelijken met echt eten. 't Is goedkoop en snel en daardoor makkelijk. Als je 't teveel gaat doen, word je 't gewoon. Tot je dan weer eens lekker gaat eten... dan is plots dat verschil er weer. Loud and clear.

Hier heb ik op gewacht!

Geplaatst:

Absurd, hier in België. Des te meer kudos voor @@Salokin dat 'ie daarmee rijdt. Ik zou 't niet hoeven, zelfs als de tax evenredig duurder zou zijn in plaats van exponentieel duurder. Ik vind de V8 met turbo niet mooi meer klinken, terwijl de R6 met turbo wel nog echt klinkt zoals vroeger. De nieuwe V8 met turbo's heeft geen warme, brabbelende sound meer zoals de atmosferische V8-motoren van voordien dat wel konden hebben. Plus: aankoopprijs en verbruik liggen nog eens een pak hoger. En het extra pit, nou ja ... ik zou al erg tevreden zijn met een 535i als daily, zeker als die wat meer pit dan stock zou hebben voor de occasionele plankgasmomenten.

@@Jerain, heeft eens een tip gegeven om hem beter te doen klinken want dat is inderdaad hetgeen die kar nodig heeft.  Wijzigingen zal ik sowieso maar uitvoeren na levering van de M3.  Dan zal beslist worden of ik de 550i houd.

Geplaatst:

Eerlijk? Hoe luider ze klinken, hoe minder ik het vind. :oops:  Z'n discretie siert 'm nu nog, eigenlijk.

Alhoewel: die Alpina's klinken wel behoorlijk goed, eigenlijk.

Geplaatst:

Eerlijk? Hoe luider ze klinken, hoe minder ik het vind. :oops:  Z'n discretie siert 'm nu nog, eigenlijk.

Alhoewel: die Alpina's klinken wel behoorlijk goed, eigenlijk.

Gij zijt overstag gegaan voor diesel, dus kan ik je onmogelijk nog vertrouwen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gij zijt overstag gegaan voor diesel, dus kan ik je onmogelijk nog vertrouwen.

Al langer dan vandaag, 't is al mijnen 3e! Maar ik ben al terug in de categorie "correct aantal cilinders", da's al wat.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Turbodiesel is in dat opzicht een beetje zoals een dubbele Big Mac menu. Impressionant, lekker vet, voldoening gevend, smaakt in ieders muil, honger weg (dus zeer efficiënt), maar 't stinkt een beetje en 't is eigenlijk brol als je 't gaat vergelijken met echt eten. 't Is goedkoop en snel en daardoor makkelijk. Als je 't teveel gaat doen, word je 't gewoon. Tot je dan weer eens lekker gaat eten... dan is plots dat verschil er weer. Loud and clear.

En dat, zomaar, uit de losse pols :inlove:

Ik zou zeggen dat je vakantie hebt!

Geplaatst:

Nee, ben al sinds maandag uit congé. :D  Momenteel ben ik de betaallijsten voor deze week aan 't programmeren in SAP.

Geplaatst:

Al langer dan vandaag, 't is al mijnen 3e! Maar ik ben al terug in de categorie "correct aantal cilinders", da's al wat.

Doe je eigenlijk zoveel kilometers dat een benzine een onverantwoorde keuze is?

Geplaatst:

Absoluut niet. Ik doe nu net geen 20tkm per jaar, waarvan 7 à 8 tkm "dagelijkse verplaatsingen" (inkopen, winkelen, verplaatsingen ihkv sociaal leven) en al de rest zijn "weekend/vakantie-verplaatsingen" (naar zee, op reis, ...). Onzen tank verbruikt gemiddeld 9 liter / 100 km diesel, en budgettair heb ik geen enkel probleem om met een verbruikskost te zitten van 1,5 tot zelfs 2 keer dat van nu. Dus: er mag wat mij betreft perfect een benzine komen die 12 liter / 100 km verstookt.

Ik wou dan ook liefst een 530i (maar een 530d of een 535d mochten ook) en heb 3 maand gezocht naar een "passende". Ik heb ook gekeken naar Audi's (Allroad 3.0 TDI, A6) en Mercedessen (C 280 en C 300 3-liter V6 benzine, C 300 CDI 3-liter V6 diesel, E-klasse T-model met zespitters). Ergens was ook een E91 330i of 335i wel een goeie kandidaat (sowieso facelift), maar ik kan echt niet goed om met dat interieur, en bovendien zaten de facelifts daarvan nog te hoog qua prijs. Om wille van de looks bleef ik ook de 159 Sportwagons volgen (2.4 JTDm 20v 210pk of 3.2 V6), maar die hun reputatie en de belachelijke taxen op de V6 deden 'm de nek om.

Voor de BMW's '5: ik ben ne viezen... Mocht geen M Pack (o.w.v. de "oostblok-looks" nu) en geen pano-dak (o.w.v. de problemen daarmee) hebben. Het moest een 2009 of 2010 zijn (o.w.v. nieuwe navi pro "CIC"). 'Ie moest comfortzetels hebben, mocht geen zwarte zetelbekleding hebben en liefst zelfs geen zwart interieur (liefst beige/beige), geen verduisterde ramen, wel verwarmde zetels, geen standaardstuur (liefst een M-stuur of het Individual-stuur), xenon verplicht, HUD was erg gewenst, elektrisch inklapbare trekhaak was erg gewenst, elektrische kofferklep erg gewenst, HiFi-systeem gewenst, ...

Na 3 maand heb ik maar 2 "zozo" daaraan voldoende exemplaren 530i tegengekomen. Eén ervan ben ik gaan rijden, een '09 530iA. Had standaardstuur en standaardstoelen, voor de rest OK (platin metallic, leder braun (met interieur zwart), wortelnotenhout, sportautomaat, ..). Was er niet wild van (afzichtelijk stuur, bagger zetels, lelijke 5 dubbelspaakvelgen 17", ...) en kar was binnenin zichtbaar "gebruikt". Vraagprijs was rond de 21-22k. Even getwijfeld en als ik de week erna (of 10 dagen, whatever) belde om een bod te doen (ik zou een PAK van de prijs af gedaan hebben, denk 17,5k of 18k geboden hebben), was 'ie verkocht.

En na 3 maanden tijd zat mijn madam serieus op hete kolen. Skiverlof kwam er aan, ze wilde een auto... En toen kwam den onze in 't vizier. Stond al 4-5 maand te koop aan veel te hoge prijs (was me daardoor eigenlijk niet opgevallen). Stond ook zeer lelijk (parkeerschade rechts op achterdeur en zijvleugel, parkeerschade op voorbumper) en onverzorgd. Was wel een d, en was ook een xDrive. Zeer gesmaakte kleurencombinatie, dik in de opties, Premium Selection en kraakheldere historiek. Belachelijk zwaar op prijs kunnen marchanderen, en gekocht.

Belachelijk goeie auto! Alleen, ik, als liefhebber, mis ergens wel dat 't geen nafte is...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Biv is toch niet meer zo hoog, kijk gewoon langzaam uit nr de perfecte 530i? Zeker als hij echt goedkoop was verlies je eigenlijk niks daardoor.

Beetje raar idee misschien, maar als je van auto's houdt is dat nog wel leuk.

Geplaatst:

Ik blijf kijken, er passeren er niet veel. Ook in Duitsland is 't allemaal diesel wat de klok slaat. :-(

Ze zijn ondertussen wel al nog wat afgeslagen. Een "mooie" met mijn wensen, in de staat en met de km die ik wil, ligt nu doorgaans tussen de 16k en 18k vraagprijs. 1,5 jaar geleden was dat nog 22k-24k.

Nu zou ik dat echt niet meer kopen. Zeker als je ziet dat je al een F11 535i hebt vanaf pakweg 25k. Zou gek zijn om dan nog een E61 530i te kopen, lijkt me. Ik denk dat ik nog 2 jaar met den dezen blijf bollen, en 'm daarna ruil voor *iets anders*. Graag: BMW F11 535i, Alpina F31 B3 biturbo ... en wat ik ook nog overweeg, omdat 'ie zo mooi klinkt (ook al is het fake), is de Audi A6 Allroad 3.0 TDI 313.

Geplaatst:

Absurd, hier in België. Des te meer kudos voor @@Salokin dat 'ie daarmee rijdt. Ik zou 't niet hoeven, zelfs als de tax evenredig duurder zou zijn in plaats van exponentieel duurder. Ik vind de V8 met turbo niet mooi meer klinken, terwijl de R6 met turbo wel nog echt klinkt zoals vroeger. De nieuwe V8 met turbo's heeft geen warme, brabbelende sound meer zoals de atmosferische V8-motoren van voordien dat wel konden hebben. Plus: aankoopprijs en verbruik liggen nog eens een pak hoger. En het extra pit, nou ja ... ik zou al erg tevreden zijn met een 535i als daily, zeker als die wat meer pit dan stock zou hebben voor de occasionele plankgasmomenten.

Bwa, slecht klinken is mss toch wat overdreven nu de 650i standaard sport uitlaatsysteem krijgt :)

Geplaatst:

No utub here.

Is inderdaad overdreven. Maar ik vind de 35i/40i minstens even mooi klinken stock. Met BMW PP exhaust erop: raaaaugh. :inlove:

Geplaatst:

Dempers afslijpen salokin, maar gaat qua sound altijd wat tegenvallen wegens turbo.

Geplaatst:

Dempers afslijpen salokin, maar gaat qua sound altijd wat tegenvallen wegens turbo.

De einddempers en niet de middendemper neem ik aan? Vervang je die dan gewoon door een stuk buis?
Geplaatst:

110925TLum003.jpg

De non-TRX styling 5'kes zijn eigenlijk niet periodecorrect, maar ze staan er wel vet onder. :inlove:  Alleen jammer altijd van die tot spiegels gepolijste velgranden, da's voor mij een stapje té. Zalige kleur ook, zeker met die gele lichten vooraan!

Klopt !

Is een zalige cruiser, stijlvol en oogt zeker niet oud of ouderwets !

Alleen, die pastelkleur, daar heb ik het niet voor.

Maar voor de rest, moet zalig zijn om dit op een zomerse vakantiedag buiten te halen, en dan een tripje te doen en op een terras "e cremeke" te gaan eten, met één oog op de wagen, en dan vast stellen dat best wat wandelaars d'er even blijven bij staan.

100411LuT003.jpg

Die vuile AZEV's er vanonder, vervangen door 15" kruisspaakskes, remklauwen terug in normale kleur, terug de gewone lichten erin ... en ik ga overstag. Kleur is niet m'n ding maar ziet er in zeer goeie staat uit. E30 :inlove: fantastische karretjes! En touring :inlove: helemaal.

Ook juist.

Als ik mij niet vergis, was het moment van het verschijnen van deze touring, ook het moment dat een touring of break meer op een auto gelijkte dan op een bestelwagen.

Touring geniet mijn voorkeur boven de andere uitvoeringen. Heeft ergens een zeker "stijl" die niet in de 2- of 4-deurs te vinden is.

Maar ook hier, niet aan prutsen. Is sterk in zijn eenvoud. Kies gewoon de juiste motor ! :)

En andere velgen... Tja, dat kan ik eventueel nog toestaan. Maar welke ? 

Geplaatst:

No utub here.

Is inderdaad overdreven. Maar ik vind de 35i/40i minstens even mooi klinken stock. Met BMW PP exhaust erop: raaaaugh. :inlove:

't klinkt als een doffe rally auto maar dan 5x minder luid :(

Geplaatst:

Belachelijk goeie auto! Alleen, ik, als liefhebber, mis ergens wel dat 't geen nafte is...

:lol: :lol: :lol:

Komaan, dit is een autoforum ! Wees dan toch ernstig, rij met naft !

Mietjes !

;)

'k Vind het wel een mooie verwoording.

Belachelijke goeie auto : 't hoofd dat spreekt.

Maar liever naft : 't hart dat spreekt.

Maar alle gekheid op een stokje, gTa, ik geniet van je ellange (soms toch) artikels hier en merk een "kleine naft BMW" verslaving. 

Kruip jij dan op een avond niet achter je pc om eens te bereken wat het verschil is tussen "den dikken diesel" en een liefhebbers naft ?

Voor korte ritten is diesel niet echt het van het... En die doe je ook. Om een voorbeeldje te nemen.

Wat zou een naft je meer kosten (aankoop, onderhoud, verzekering, VB, BIV, naft,...) ten opzichte van een diesel. En zou je dat bedrag er misschien niet voor over hebben ? Immers... iedere hobby kost geld. En dit is het soort hobby waar je dagelijks geniet van hebt.

Begrijp me niet verkeerd, ik maak jouw rekening niet, hé ! Ik merk alleen een zekere vurigheid in jou en dan wil ik wel eens luidop meedenken !

Autominded becomes Naftminded :lol:

Geplaatst:

Dat is toch niet zo veel?  :oops:

I know. Maar ik heb altijd gedacht dat zo'n nieuwe generatie benzine motor niet helemaal zou zijn wat ik zoek. Al is alles relatief natuurlijk.

En 't blijft fijn die 320Nm in de A3. Akkoord, 't mag (veel) meer zijn. Maar ik heb me nooit echt underpowerd gevoeld eerlijk gezegd. :)

Zo lineair zijn moderne benzines niet hoor :D

Wel, reden temeer om er eens mee te gaan rijden idd!

Dude, they're turbocharged now! 335i, 535i, B3, ... that stuff.

Believe me: van te weinig pit onderin kunt ge echt niet meer spreken.

Ik heb nu al 2 keer met een 535i gereden, eigenlijk omdat ik dat hard wil en omdat het me zo sterk verwondert dat heerschappen zoals @@Tommie en @@Alexanderr die auto afbraken ... nou ja, afbreken precies ... maar in ieder geval absoluut onder de 530d stelden, zo ook de 40i in de '6. Nu al twee keer ervaren: dat is (méér dan) een volledige klasse hoger op de schaal van het Rijden-met-grote-R dan de (sowieso al fantastische) 530d. Sound, pit hoger in toeren, toerentalbereik, veel meer karakter en ook verschillende karakters, ... Echt fantastische kar. Ik wil dat écht. Maar met een tikkie extra peper zou dat nog beter zijn. :D

En gewoon alleen al het monogram "535i" mogen dragen achteraan op de kofferklep. :inlove: *zwijmel* Oh boy.

Turbocharged I know, maar zo perfect dat ik wat sceptisch ben. Ik zal er waarschijnlijk geen reden voor hebben en anders denken als ik er eens mee heb gereden.

535i rules idd!

Ook mijn redenering, maar zoals gTa stelt, turbo turbo!

Moderne turbodiesel karren rulen, tenzij je voor echte zware turbo nafte kiest.

Exactly. En ik heb altijd gedacht dat je al meer dan bovengemiddelde turbo benzine moet gaan nemen om de massa's koppel van de diesels te kunnen evenaren of overtreffen.

Geplaatst:

je hebt echt te lang diesel gereden sta

I know. 't tijd voor iets anders. Maar eerst het huis denk ik. :(

Als ik me die vraag stel dan vraag ik me af wat het juiste compromis is.

Ik ben verslaafd aan veel koppel en ben in dat opzicht een meer luiere bestuurder geworden dan dat ik vroeger was. Een hoogtoerige benzine vertoeft graag in de hogere toerentallen waardoor je er sowieso een agressievere rijstijl op nahoudt. Al zal dat in een F1x en ook F3x wel meevallen waarschijnlijk.

Daarom denk ik soms dat een diesel à la x30d me beter zou uitkomen, maar ik ben niet zo zeker meer.

Eigenlijk denk ik dat zo'n F11 535i me ook wel goed zou afgaan. :D

Geplaatst:

Mijn kar heeft 450Nm, denk da ge die 320Nm uit diene koffiemolen rap vergeten zijt :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

I know. Maar ik heb altijd gedacht dat zo'n nieuwe generatie benzine motor niet helemaal zou zijn wat ik zoek. Al is alles relatief natuurlijk. En 't blijft fijn die 320Nm in de A3. Akkoord, 't mag (veel) meer zijn. Maar ik heb me nooit echt underpowerd gevoeld eerlijk gezegd. :)

Exactly. En ik heb altijd gedacht dat je al meer dan bovengemiddelde turbo benzine moet gaan nemen om de massa's koppel van de diesels te kunnen evenaren of overtreffen.

Waarom zou je het koppel van een diesel willen overtréffen met een geblazen benzine? Het grote voordeel van de benzine is net dat 'ie een zoveel groter toerentalbereik heeft, en daar doorheen verschillende karakters toont. Daar waar een diesel enkel *BAM* een schop onder je kont kan geven, of, in autostradetermen, voor een lange surge kan zorgen als je op massa's koppel doorblaast. That's all. Een benzine kan dat ook, maar zoveel leuker nog is twee tikjes tegen de schakelpaddles achter 't stuur (vermits je een sportautomaat wil, ja?) waardoor je de volledige zelfde beweging doet, startend aan 4.000 tpm, tot 7.000 tpm inclusief fantastische sound, daarna even schakelen (it's just a click away, or simply do nothing) en verder doen. En daarmee ben je niet trager dan met een diesel - integendeel.

Het is gewoon anders rijden. Veel verfijnder. En minstens even snel.

Geplaatst:

Mijn kar heeft 450Nm, denk da ge die 320Nm uit diene koffiemolen rap vergeten zijt :D

Exactly.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid