Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Iemand van de BMW-kenners die weet waarop je moet letten bij een E85 Z4? Ik ben op zoek naar eentje.

De eisen zijn:

- 2.0i of 2.5i

- minder dan 100.000km

- facelift (2006-2008)

- handgeschakeld

- sportzetels zijn een groot pluspunt

- 1e of 2e eigenaar 

- onderhoudshistoriek

Budget is een €15.000 voor de 2.0i. Een 2.5i mag ook indien deze nog wat onder budget zit zodat ik wat extra over heb voor taks en verzekering. Dus als iemand iets weet staan, laat maar iets weten. :)

Geplaatst:

2.0 is viercylinder, 2.5 is zescylinder

2.5 kost je een paar honderd euro meer per jaar maar dat is niets in vergelijking met het extra rijplezier dat die je zal geven, enkel en alleen al door het geluid

dus ik zou zeggen, speel die hogere taksen uit in de onderhandelingen en koop lekker de motor die het concept eer aandoet. =)

Geplaatst:

Op 9 augustus BMW Driving Experience hier :party:

Geplaatst:

19466128762_3a3bee2299_o_d.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

17281715982_d96c1d0e63_h.jpg

17097340759_fc40049dc7_h.jpg

16663294713_1b556465eb_h.jpg

17283530235_c0935e83fe_h.jpg

17076100967_d2255f3ba7_h.jpg

16663292653_9154446f41_h.jpg

17097337679_aa6c483495_h.jpg

17095982520_b512c61a50_h.jpg

16663291313_73cb3a64a8_h.jpg

Geplaatst:

02_BMWZ4MCOUPEZ3MCOUPE.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Hoort technisch gezien thuis in het ///M-Lovers topic. @@Soul

Maar goed, het zijn toch op z'n minst terug deftige spullen die je post. ;)

Geplaatst:

17097340759_fc40049dc7_h.jpg

Wat een kar blijft dat toch :inlove:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ben vandaag naar deze E85 Z4 gaan kijken in DE: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=206622564&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&doorCount=&usedCarSeals=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&vatable=&emissionsSticker=&airbag=&climatisation=&scopeId=C&isSearchRequest=true&emissionClass=&zipcode=&adLimitation=&sortOption.sortOrder=ASCENDING&maxPowerAsArray=132&maxPowerAsArray=KW&maxMileage=100000&maxFirstRegistrationDate=2009-12-31&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&pageNumber=8

Zag er een redelijk propere wagen uit. Niet in uitzonderlijke staat, niet slecht maar wel voor verbetering vatbaar op een paar plaatsen. Ik had wel een paar bemerkingen bij de auto die ik graag uitgeklaard zou zien vooraleer ik koop.

1) De wagen heeft EUROplus garantie. De verkoper zei dat deze geldig is in België, klopt dit?

2) De (manuele) airco werkte niet. De verkoper zei dat dit was omdat de batterij wat plat stond van te lang stil te staan. Kan dit kloppen? In ieder geval gingen ze het nakijken en repareren indien nodig.

3) Het rubberlaagje van de spaken van het stuurwiel was vrij hard afgepeld (op foto 8 is het redelijk goed zichtbaar). Onze vroegere X3 had dit ook maar had wel wat meer km's. Is dat normaal dat dat rubber al zo hard afgepeld is met zo'n kilometerstand? Ik vermoed dat BMW zo'n stuur nog aanbiedt en de airbagmodule kan overgeplaatst worden?

4) Eén M101 velg had een klein beetje borduurschade aan de gepolijste rand. Valt dit te herstellen?

En is er toevallig iemand die bij BMW werkt die het chassisnummer eens wil nakijken? Ik zou graag de volledige geschiedenis van deze wagen bekijken.

Geplaatst:

Kale bak toch? Geen navi, geen sportzetels, maar een 2.0.

Geplaatst:

Wat dat rubberlaagje betreft, mijn E93 had dat ook na 70k km, kost 50 euro ofzo.

Geplaatst:

Zit voor mij meer als genoeg op eigenlijk. Sportzetels had ik graag nog gehad maar soms je moet compromissen maken bij een 2ehands. Op deze zit de business navigatie (for what it's worth), ik gebruik toch altijd Waze. Een 2.0i is voor mij als 20 jarige student voldoende, zowel qua vermogen als qua kosten.  :)

Dit is de optielijst:

Editionen und Pakete

• Außenspiegelpaket
  • Raucherpaket
  • Ablagenpaket
  • Advantage Paket
  • Open Air Paket

Umwelt und Sicherheit

• Xenon-Licht
  • Nebelscheinwerfer
  • Scheinwerfer-Waschanlage
  • Regensensor und automatische Fahrlichtsteuerung

Komfort und Innenausstattung

• Fensterheber, elektrisch
  • Multifunktion für Lenkrad
  • Windschutz
  • Verdeckbetätigung vollautomatisch
  • Fußmatten in Velours
  • Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer
  • Interieurleisten Alu Längsschliff fein
  • Klimaanlage
  • M Lederlenkrad

Fahrerassistenz

• Park Distance Control (PDC)
  • Park Distance Control (PDC)
  • Geschwindigkeitsregelung

Multimedia

• Navigationssystem
  • Navigationssystem Business
  • Handyvorbereitung mit Bluetooth Schnittstelle
  • CD Wechsler 6-fach
  • HiFi Lautsprechersystem

Exterieur

• Hardtop-Vorbereitung
  • Blinkleuchten weiß

Wat dat rubberlaagje betreft, mijn E93 had dat ook na 70k km, kost 50 euro ofzo..

Valt goed mee.

Geplaatst:

Ding staat absoluut niet kaal, idd. Ik vind 'm wel zeer duur, maar jij moet dat weten: 't is jouw geld.

En hoe hard je jezelf ook inprent dat een 2.0i voldoende is voor een student van 20j, zowel qua vermogen als qua kosten: je begaat de vergissing van je leven. There's no other way to tell you. En neen dit is geen AM-"niks-is-goed-genoeg"-praat maar eerlijk, op ondervinding gebaseerd, liefhebber-aan-liefhebber-advies. Neem. Dat. Ding. Met. Een. Zescilinder. En. Niks. Anders. Als je 't in nog enkele andere talen wil horen om het écht begrepen te hebben, laat je 't maar weten. Niet dat de 2.0i slecht is (maar 'ie heeft nauwelijks pit en klinkt absoluut niet lekker, en als je er een beetje mee door rijdt verbruikt 'ie makkelijk even veel als een zespitter), maar 't is absoluut geen motor die in die auto hoort.

Dus, eigenlijk ... met álle opties ter wereld ... is die kar nog altijd zo arm als wat, want 2 cilinders te weinig. Ga desnoods even kort (mee)rijden met die van euhm dingskes (ach kak, forumnamen, ik ga die nooit leren onthouden), die prachtige blauwe.

Je vindt 2.5i'tjes die niet zo heel veel ouder zijn dan die 2.0i die je hier toont, mogelijks zelfs facelift 2.5si's als je wat zoekt, die even goed uitgerust zijn én minder kosten. (Echt, die 2.0i hier is echt duur...)  Alles samen ga je niet duurder uitkomen (running costs zijn ongeveer hetzelfde, enkel tax is minimaal hoger, BIV zal bijna gelijk zijn ... rest nog jouw verzekering die als jongeling best wel wat zal kosten met 192pk ... maar van zodra je één meter met een zescilinder gereden zal hebben, ga je snappen dat dat élke eurocent waard was).

Je moet me niet op m'n woord geloven. Maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb. ;-)

Ik ben vandaag naar deze E85 Z4 gaan kijken in DE: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=206622564&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&doorCount=&usedCarSeals=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&vatable=&emissionsSticker=&airbag=&climatisation=&scopeId=C&isSearchRequest=true&emissionClass=&zipcode=&adLimitation=&sortOption.sortOrder=ASCENDING&maxPowerAsArray=132&maxPowerAsArray=KW&maxMileage=100000&maxFirstRegistrationDate=2009-12-31&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&pageNumber=8

Zag er een redelijk propere wagen uit. Niet in uitzonderlijke staat, niet slecht maar wel voor verbetering vatbaar op een paar plaatsen. Ik had wel een paar bemerkingen bij de auto die ik graag uitgeklaard zou zien vooraleer ik koop.

1) De wagen heeft EUROplus garantie. De verkoper zei dat deze geldig is in België, klopt dit?
2) De (manuele) airco werkte niet. De verkoper zei dat dit was omdat de batterij wat plat stond van te lang stil te staan. Kan dit kloppen? In ieder geval gingen ze het nakijken en repareren indien nodig.
3) Het rubberlaagje van de spaken van het stuurwiel was vrij hard afgepeld (op foto 8 is het redelijk goed zichtbaar). Onze vroegere X3 had dit ook maar had wel wat meer km's. Is dat normaal dat dat rubber al zo hard afgepeld is met zo'n kilometerstand? Ik vermoed dat BMW zo'n stuur nog aanbiedt en de airbagmodule kan overgeplaatst worden?
4) Eén M101 velg had een klein beetje borduurschade aan de gepolijste rand. Valt dit te herstellen?

En is er toevallig iemand die bij BMW werkt die het chassisnummer eens wil nakijken? Ik zou graag de volledige geschiedenis van deze wagen bekijken.

1. EuroPlus geldt ook in België, ja.
2. Zou zéker moeten werken voor die prijs. Zeer goed laten nazien.
3. Typisch voor BMW's van die era. Niet over vallen, ze hebben 't allemaal. Mijn kar heeft bijna 200tkm en heeft het slechts minimaal maar 't begint ook. Stuurvelgje kopen op ebay dat er nog goed uit ziet. Of gewoon laten wrappen in matzwart bij wax-it oid.
4. Valt te herstellen, zeer zeker. Afhankelijk van de schade steekt men daar wat nieuw metaal bij. Daarna proper zetten en polieren. Eén nadeel: die velgranden zitten in de klaarlak. Die moet eraf om de hersteling te kunnen doen. Doe je dat bij één velg, dan "moet" het bij allemaal... Je kan nadien kiezen om er geen klaarlak meer op te laten leggen ... maar dan moet je geregeld even goed poetsen om de glans te houden en opkomend roest weg te houden. Of je laat er opnieuw klaarlak over leggen (dan kan je maar één wiel laten aanpakken), met het (klein) risico dat het niet goed gedaan is en er nadien toch oxidatie onder de laklaag kruipt (de OEM-velgen hebben daar geregeld ook last van).

De M sportzetels zijn m.i. absoluut geen must. Ze zien er veel mooier uit, dat klopt (en de standaardzetels zien er een beetje sullig uit), maar het is maar pover qua steun in die sportzetels. De zitting is smal en biedt meer steun aan je kont, maar de leuning is nauwelijks beter, de schouderstukken (die zo mooi zijn) raak je niet eens en extra grip op je bovenlichaam hebben die zetels niet. Allez, vind ik toch. Het heeft enkele proefzitsessies gevergd eer ik daar overtuigd van was. Voor mijn postuur (1m89 94kg) zitten de standaardzetels zelfs beduidend beter dan de M sportzetels. Niet om sportief te rijden want ze grippen je lichaam niet (maar de Z4 is "badkuipje" genoeg om je nog op je plek te kunnen houden, en de Z4 is geen track car waarin je in een kuipje vastgesnoerd wil worden om je armen helemaal vrij te hebben voor 't stuurwerk), maar ze zitten vrij comfortabel, zonder duwplekken. De M sportzetels kunnen dat niet, imo...

Navi in de Z4 mag je echt vergeten. De Business is dikke shit, en de Pro (met uitklappend schermpje) is nog dikkere shit. De resolutie van het scherm van de Pro is jaren '60 Sovjet U-boot stijl (de kleuren ook), de kaartweergave is echt om te lachen; de routebegeleiding is zo statisch als wat, de kaartupdates kosten veel geld (tenzij je zelf DVD'tjes gaat branden), ... Het is echt ontnuchterend belachelijk, ik schaamde me kapot dat dat nog in die auto zat en heb 't ding dichtgeklapt, 't is niet om aan te zien. Helaas kan je de radio niet laten spelen zonder dat dat ding op staat - vervelend. En dan zit je nog eens met dat lelijk opklappend scherm op je dashboard ook... Voor mij liever eentje zonder opklappend scherm en de gewone radio Business CD. De Navi Business kan je ook eruit flikkeren en een radio Business CD in steken; bij de Pro lukt dat niet.

Je opmerking over de motor is echt ab-so-luut terecht. De viercilinders in dat model gaan normaliter geen geld omdat iedereen die een béétje liefhebber is, weet dat de sixpack echt verplicht is. Dat, gecombineerd met de erg hoge vraagprijs van deze 2.0i, maakt dat ik het helemaal geen goeie deal vind. :oops:  Geef mij maar een propere 2.5i prefacelift (die hedentendage zelfs mooier zijn dan de facelift, want veel zuiverder het oorspronkelijk ontwerp) van 4.000 EUR minder, meteen.

Geplaatst:

Even snel wat cijfertjes erbij.

"Jouw" Z4 2.0i kost:

- 15.000 EUR in aankoop

- BIV (éénmalig): 214 EUR (Vlaanderen)

- rijtax (jaarlijks): 405 EUR

- B.A.-verzekering: (obv. zeer algemene criteria, in vergelijking met onderstaande) ca. 700 EUR

Een Z4 2.5i die ietsje ouder is maar even proper, b.v., kost:

- 14.000 EUR in aankoop

- BIV (éénmalig): 553 EUR (Vlaanderen)

- rijtax (jaarlijks): 590 EUR

- B.A.-verzekering: (obv. zeer algemene criteria, in vergelijking met bovenstaande) ca. 900 EUR

Je krijgt een iets oudere auto (pre-facelift) voor minder geld, dezelfde running costs ... maar ... met zescilinder.

Gouden tip: ga er mee rijden, met zo'n 2.5(s)i.

Of neen: gouden tip = ga er NOOIT mee rijden want anders ga je snappen dat je dat moét hebben en/of dat je de verkeerde kar gekocht hebt.

Geplaatst:

Nog een tip: koop niet nu. De propere Z4'tjes staan momenteel makkelijk 2.000 EUR duurder dan 6 maanden geleden.

Ik heb al bijna een jaar de markt wat aan 't volgen en deze winter vind je érg propere 2.5si'tjes met minder dan 50tkm voor vraagprijzen tussen de 12 en 13 duizend euro. Nu zijn er bijna geen onder de 14.

Slechtste moment (qua budget) nu om een cabrio te halen, vrees ik...

Geplaatst:

Thx @@gTa voor de uiteenzetting, uw inbreng werd geapprecieerd!

Net nu ik de 2.5i eindelijk uit mijn hoofd gekregen, krijg ik hier zo'n overtuigende post op mijn boterham. :lol: In samenspraak met mijn ouders hebben we beslist om voor een 2.0i te gaan omdat ze de 2.5i eigenlijk wat te zwaar vonden. Ik woon nog thuis en de auto wordt aangekocht met een deel van mijn ouders hun geld. Mijn voor- of nadeel ('t is maar hoe je het bekijkt) is dat ik weinig tot geen ervaring heb met een 6 cilinder. Enkel eens een klein toertje met een Benz V6 diesel gereden en wat gepassagierd in een BMW 6 cyl diesel en daar blijft het bij.

De prijs van de auto vind ik, rekening houdende met wat er te koop staat, niet echt te duur. Goedkoop is hij zeker niet maar hij zit qua prijs en uitrusting wat tussen de massa in (denk ik). 't Is zoals je zelf zegt een slechte tijd budgetgewijs om een Z4 of eender welke andere roadster/cabrio te kopen maar mijn andere auto is verkocht dus moet ik binnenkort iets anders hebben.

Als ik kijk wat er in BE te koop staat momenteel, zijn het allemaal basisuitvoeringen met meer km's voor een hogere prijs en meestal zonder garantie. Mijn vader en ik vinden een jaartje garantie bij een officiële dealer ook wel een meerwaarde, of staren we ons daarop te veel blind? Ook de velgen vind ik een grote meerwaarde (ja ik weet het, cliché :D) maar ik sta zot van de M101 velgen. En zo'n setje 2dehands kost al snel tussen de €1500 en €2000.

Die blauwe PFL die je post is zeer knap, ik vind de PFL met die ronde achterlichten zelf ook een tikje knapper dan de FL. Maar als dailydriver lijkt een FL met 6-bak mij interessanter. De 2 Z4 eigenaren waarmee ik gesproken heb, raden mij ook beiden een FL aan om die reden. 

Deze 2.5i vind ik anders ook niet mis: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/266951702?asrc=st|as Niet zo speciaal qua uitrusting maar wel interssant qua prijs en kilometerstand. Misschien thuis toch nog eens over een 6 cilinder praten. U wordt bedankt. :D

Geplaatst:

Echt doen. En het is niet omdat je veel vermogen hebt dat je dat continu gebruikt, integendeel. Met zo'n romige sixpack geniet je (door de sound) al van 't rijden aan lage snelheid, daar waar een 4-cilinder dan maar een saai naaimachinekot is en je ergens de neiging hebt om continu te liggen versnellen om nog iéts van emotie uit de rit te halen. Klinkt vreemd maar 't is écht zo. Zeker zo'n 2.5(s)i die met z'n 2,5 liter eigenlijk niet bulkt van 't koppel, kan je echt supersoepel en rustig rijden.

Beste overtuiging kan je door er gewoon eventjes mee te rijden. Laat je pa of je ouders even rijden met een 2.5 zodat ze voelen dat dat geen bom is, en ook die prachtige sound horen. Daarna gaan ze met moeite nog hetzelfde geld aan een vierpitter willen geven.

Het argument 5-bak vs. 6-bak vind ik niet meteen een groot argument. Die 6e maakt dat je extra laag in toeren rijdt en zeker met een vierpitter heb je dan koppel tekort. Met een 3-liter kan die zesde efficiënt benut worden, ja. Met een 2.0i? Bullocks. Met een 2.5, mjah ... verschil is echt minimaal, uiteindelijk. Ge gaat even blij zijn en graag rijden met een pfl als met een fl, als je die in huis haalt. En als ge ze niet continu back to back kunt rijden, gaat ge later nooit nog nadenken over die andere versnellingsbak.

En die M101: ik snap het. Maar ge gaat nog véél zotter staan van een sixpack met gewone 17" of 18" dan van een vurte vierpitter met die 101M. Tenzij je er niet mee moogt rijden en 't enkel om naar te kijken is. :D  Wat niet 't geval is, dus: ga met zo'n zescilinder rijden. Echt. Doen. Da's twee keer de auto van een 2.0i. En het ouders-argument "da's een bom" = dikke zever, really. Laat hen er mee rijden en rijd mee, 't zal meteen beklonken zijn.

Geplaatst:

Deze 2.5i vind ik anders ook niet mis: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/266951702?asrc=st|as Niet zo speciaal qua uitrusting maar wel interssant qua prijs en kilometerstand. Misschien thuis toch nog eens over een 6 cilinder praten. U wordt bedankt. :D

Maar jongens toch, 'k zou nogal snel die voor nemen op die zwarte 2.0i. Geen nanoseconde twijfel!

Trouwens, die 101M? Die zijn inderdaad superknap, maar in de Z4-versie is dat echt maar half-half. Ze missen diepte (lip is bijna onbestaande) en staan echt te smal in de kassen.

Je moet er de 19" set van de E90 op steken, die passen perfect qua offset en qua bandenmaat. En daarmee staat de Z4 jaw-droppingly awesome. 't Is echt zot. (Even foto zoeken, weet niet of ik er vind, ooit live gezien aan NS en was echt om van te kwijlen.)

En velgen? Motor >>> velgen. :-p

Edit 1: hier een foto van de betrokken set op een E91.

attachment.php?attachmentid=143968&stc=1

Je ziet duidelijk dat er achteraan een lip van enige breedte is. Het velghart zelf heeft ook meer dimensie, er zit diepte (curves) in de smaken. En het verschil tussen de voorvelg en de achtervelgen is ook visueel erg duidelijk. Dat geeft 't een duidelijke "staggered stance" en dat gaat een BMW bijzonder goed af. Vergelijk met de smalle wieltjes v/a gelijk, op "jouw" zwarte 2.0i, met vlakke spaken en quasi geen lip en geen verschil v/a:

$_57.JPG

(sorry to spoil your dreams, maar 't is in naam van de goeie zaak :D )

Geplaatst:

17076100967_d2255f3ba7_h.jpg

Effen mezelf quoten...

Immers... dit is toch wel DE mooiste BMW-velg van het moment.

Bewijs dat velgen helemaal niet zwart hoeven te zijn !

Geplaatst:

Een bmw 4 cyl naft van die periode is zeker niet om over naar huis te schrijven, ik had meer plezier in mijn e46 318d dan in de e90 318i, dat ding zoop ook 12 liter omdat je inderdaad naar die beleving op zoek gaat en dan nog wel zonder de prestaties te vinden.

In een Z4 zal dat wel iets aangenamer zijn vermoed ik, maar het is ook niet zo dat een 20i aanzienlijk goedkoper is dus dan moet je als liefhebber niet twijfelen!

Of je ouders kunnen overtuigen. :D

Geplaatst:

Met zo'n romige sixpack geniet je (door de sound) al van 't rijden aan lage snelheid. Zeker zo'n 2.5(s)i die met z'n 2,5 liter eigenlijk niet bulkt van 't koppel, kan je echt supersoepel en rustig rijden.

Dat.

Geplaatst:

Zo'n groepsdruk. :D

Ik ga eens informeren voor die 2.5i in Overpelt. Bij Beliën in Neerpelt kwam er volgende week een 2.0i binnen die mij wel aansprak. Dan kan ik eens een 2.0i en 2.5i back to back rijden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid