Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bah.

Bevalt zijn snuitje je niet? :P

Geplaatst:

Nen 328i. :cry: Da's 4 cilinders. Terwijl 't duidelijk is dat nen zescilinder nauwelijks meer verbruikt. Ik zou met het geld van de burger voor die gasten toch nen 335i gekozen hebben.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Waarom raar? Lijkt me niet verkeerd. Diesel is vervuilender voor het milieu en gaat zwaarder belast worden. Op termijn gaat trouwens de dieselprijs nagenoeg op gelijke hoogte komen met de benzineprijs. Vermits die kisten toch wel wat jaren meegaan bij de Federale / Snelwegpolitie lijkt me dat een goede zet. 

Also : 328i :inlove:

Groter verbruik -> kleiner rijbereik, ik weet niet of dat echt impact heeft op hun werk.

Geplaatst:

Nen 328i. :cry: Da's 4 cilinders. Terwijl 't duidelijk is dat nen zescilinder nauwelijks meer verbruikt. Ik zou met het geld van de burger voor die gasten toch nen 335i gekozen hebben.

Ze zullen die vierpitters "vlot" genoeg achten voor hetgeen ze moeten dienen. Rijden die eigenlijk ooit op automaat of zijn dat allemaal manuele bakken?

Geplaatst:

316d is meer dan genoeg.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Is het eigenlijk normaal bij een N54 motor dat na een rustige rit (nooit boven 3000 toeren) van 20 minuten aan gemiddeld 60km/u de voorschermen vd carrosserie links en rechts echt warm aanvoelen (vnl het deel dat zich voor en thv de vooras bevindt) . Als je je hand thv de velg houdt, voel je de warmte zelfs uit het motorcompartiment komen. Als je er dan eens een kwartier doorrijdt  of 3 keer stevig optrekt, dan komt er ook steeds een melding van 'gereduceerd vermogen, rij beheerst verder'... 

Edit: bedoelde N54 ipv N45

Geplaatst:

Is het eigenlijk normaal bij een N45 motor dat na een rustige rit (nooit boven 3000 toeren) van 20 minuten aan gemiddeld 60km/u de voorschermen vd carrosserie links en rechts echt warm aanvoelen (vnl het deel dat zich voor en thv de vooras bevindt) . Als je je hand thv de velg houdt, voel je de warmte zelfs uit het motorcompartiment komen. Als je er dan eens een kwartier doorrijdt  of 3 keer stevig optrekt, dan komt er ook steeds een melding van 'gereduceerd vermogen, rij beheerst verder'... 

Is dat een 1 Reeks (E87)?

Geplaatst:

Is dat een 1 Reeks (E87)?

740 f01 van eind 2008

bedoelde N54 idd

Geplaatst:

Is het eigenlijk normaal bij een N54 motor dat na een rustige rit (nooit boven 3000 toeren) van 20 minuten aan gemiddeld 60km/u de voorschermen vd carrosserie links en rechts echt warm aanvoelen (vnl het deel dat zich voor en thv de vooras bevindt) . Als je je hand thv de velg houdt, voel je de warmte zelfs uit het motorcompartiment komen. Als je er dan eens een kwartier doorrijdt  of 3 keer stevig optrekt, dan komt er ook steeds een melding van 'gereduceerd vermogen, rij beheerst verder'... 

Edit: bedoelde N54 ipv N45

Nog nooit gehoord, maar dat klinkt toch niet gezond.

Ik weet wel dat William Blake die melding van 'gereduceerd vermogen...' ooit gehad heeft en toen waren dat de injectoren denk ik :(

Geplaatst:

Nog nooit gehoord, maar dat klinkt toch niet gezond.

Ik weet wel dat William Blake die melding van 'gereduceerd vermogen...' ooit gehad heeft en toen waren dat de injectoren denk ik :(

Die zijn al eens vervangen geweest 3 jaar geleden. Maar het waren vooral de warme voorschermen die me opvielen. Het kan ook zijn dat dit altijd al geweest is, maar dat ik er de laatste maanden meer op let. Maar je voelt de warmte echt via de velgen uit het motorcompartiment ontsnappen na zo een kort rustig ritje.

Geplaatst:

Bij de 335i zit daar wel ergens een koelsleuf in het spatbord rechtsvoor, dus misschien niet abnormaal.

Alhoewel het komt echt van de remmen ?

Geplaatst:

740 f01 van eind 2008

bedoelde N54 idd

Ok, da's een ander verhaal. Kan dat aan de waterpomp liggen?

Geplaatst:

Toch de N54 :P

Ik heb dat ding in een 335i altijd zot warmte weten afgeven eens geparkeerd in de garage en natikken en "stinken" ook. Best wel een opmerkelijk verschil met de S54 in mijn ervaring, daar zijn het enkel de banden die een parfum afgeven.

Injectoren en hpfp als hij in noodloop gaat, bij ons ook radiator en waterpomp op 120k.

Geplaatst:

Dus de warmte zou misschien normaal kunnen zijn? Alleszins hij is net de 120k gepasserd, dus misschien zou die warmtepomp er dan wel iets mee te maken kunnen hebben :)

Geplaatst:

Misschien. Maar ik denk dat je de waterpomp op z'n minst mag bezien als een mogelijke oorzaak.

Geplaatst:

Hoe ervaar je die N54 in een 7 tanker?

Ik zeg het niet graag, maar een diesel met een pk of 300 zou misschien wel aangenamer kunnen zijn.

8 cyl naft als het even kan maar die zuipt waarschijnlijk zoals h. otten.

Geplaatst:

Goh, ik rijd er eigenlijk niet vaak mee (niet mijn wagen). Maar zo een wagen nodigt echt uit tot rustig rijgedrag, je gaat automatisch de gas en rempedaal strelen als je instapt. Schakelen doet hij ook heel zacht. Als je hem in sport zet en de pedaal instampt, moet je even wachten eer je hem voelt acceleren, de naald vliegt pas naar boven vanaf 4500 toeren . Maar zeker voldoende vermogen voor het gebruik. Verbruik is wel wat aan de hoge kant (13l/100km) maar komt wss doordat er bijna nooit autostrade mee gedaan wordt en het nog de bak met 6 versnellingen is. V8 was niet nodig en te hoog verbruik en nog hogere VAA 

Geplaatst:

Beetje foto's van toen :

i122489.jpg

i291455.jpg

i122324.jpg

i140106.jpg

i289762.jpg

i291614.jpg

i288357.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid