Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar jongens toch, 'k zou nogal snel die voor nemen op die zwarte 2.0i. Geen nanoseconde twijfel!

Trouwens, die 101M? Die zijn inderdaad superknap, maar in de Z4-versie is dat echt maar half-half. Ze missen diepte (lip is bijna onbestaande) en staan echt te smal in de kassen.

Je moet er de 19" set van de E90 op steken, die passen perfect qua offset en qua bandenmaat. En daarmee staat de Z4 jaw-droppingly awesome. 't Is echt zot. (Even foto zoeken, weet niet of ik er vind, ooit live gezien aan NS en was echt om van te kwijlen.)

En velgen? Motor >>> velgen. :-p

Edit 1: hier een foto van de betrokken set op een E91.

attachment.php?attachmentid=143968&stc=1

Je ziet duidelijk dat er achteraan een lip van enige breedte is. Het velghart zelf heeft ook meer dimensie, er zit diepte (curves) in de smaken. En het verschil tussen de voorvelg en de achtervelgen is ook visueel erg duidelijk. Dat geeft 't een duidelijke "staggered stance" en dat gaat een BMW bijzonder goed af. Vergelijk met de smalle wieltjes v/a gelijk, op "jouw" zwarte 2.0i, met vlakke spaken en quasi geen lip en geen verschil v/a:

$_57.JPG

(sorry to spoil your dreams, maar 't is in naam van de goeie zaak :D )

Tuurlijk motor > velgen. Maar moest ik moeten kiezen uit 2 vergelijkbare 2.0i's, zou ik die met de M101's kiezen. :D

Die 19" breedset ziet er idd zeer dik uit. Heb eens een E60 met m-pack gezien met M101's in 19", dat was het helemaal. Maar ik moet zeggen dat ik de 18" versie ook kan smaken, ook al "missen" ze diepte. 

Geplaatst:

Dat.

Phil, ga die jongen eens trakteren op wat Reihensechs-inzicht!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Phil, ga die jongen eens trakteren op wat Reihensechs-inzicht!

Hij is altijd welgekomen voor een ritje!

Geplaatst:

@@gTa geeft er een lap op!

En ik kan hem geen ongelijk geven. een 6 cilinder rijdt gewoon veel "voller" dan een 4, zelfs moesten ze hetzelfde vermogen hebben. Dat valt niet uit te drukken in cijfers, je moet dat voelen.

Geplaatst:

Dat.

Komende van iemand die het zéker weet!

Geplaatst:

Hij is altijd welgekomen voor een ritje!

Een Kallo meet dringt zich ook plots op :D

Geplaatst:

Zo'n groepsdruk. :D

Ik ga eens informeren voor die 2.5i in Overpelt. Bij Beliën in Neerpelt kwam er volgende week een 2.0i binnen die mij wel aansprak. Dan kan ik eens een 2.0i en 2.5i back to back rijden.

Doe de groetjes aan Geert Winters! :P Woon je in de buurt eigenlijk?

Geplaatst:

@@gTa geeft er een lap op!

Iemand die er aan hangt kan er ook een lap op geven!

Geplaatst:

Vraag es aan @@tsmetjen, die heeft zo een 2.0i gehad.

Geplaatst:

Doe de groetjes aan Geert Winters! :P Woon je in de buurt eigenlijk?

Nee ik woon in Geraardsbergen, een dikke 150km van Neerpelt vandaan. :)

Geplaatst:

Zelden zo'n raissonabel consumentenadvies gezien op AM. 'T gaat ne keer niet om de versnellingsbak, het leer of de zetels. De man heeft gelijk Simon. 

Geplaatst:

BMW-i8-hydrogen-fuel-cell-images-08-750xBMW-i8-hydrogen-fuel-cell-images-12-750xBMW-i8-hydrogen-fuel-cell-images-24-750x

The car was used for development purposes and according to BMW, as of now, the company has no plans to bring it to the market. The hydrogen fuel cell technology is a joint project between BMW and Toyota whose aim is to have an initial group of approved components by the year 2020, though FCEV vehicles depend on the development of a hydrogen fuel structure.

Geplaatst:

Dat spel bestaat al een heel aantal jaren dacht ik hé? Maar ik botste er onlangs ook op en 't was de eerste keer dat ik erover las. 

Geplaatst:

Is dat die CSL tribute? Achterlichten lijken erop imo

Geplaatst:

is een omgebouwde i8 op waterstof. Dateert idd van 2012. Maar had hem nog nooit gezien

Geplaatst:

Veel mensen vergissen zich daarbij dat een grotere motor = altijd te snel rijden en overal het varken uithangen.

Ik rij liever met een trage 5 of 6 cilinder dan een snelle 4 cilinder.

Ik reed vroeger met een Volvo S80 met een 5 cilinder 2.5TDI 140pk. Dat blok heeft een fantastische romigheid, enorm soepel, koppelrijk. Zeker niet de snelste maar gaf een top gevoel.

Van't weekend reed ik dan weer mee met een A4 1.9TDI 115pk. Wss is dat ding sneller...maar dat doet er niet toe. Je zit daar met een 4 pitter...Daar zit niks maar dan ook niks van romigheid of soepelheid in. Heb hier op't werk ook een E90 318d (143pk) staan waar ik ook af en toe met rij. Dat is zuinig, relatief snel...maar je zit daar echt met een 4 pitter en dat draait gewoon echt niet fijn.

Staar je zeker niet blind op vermogen/cijfertjes/...maar voel hoe zoiets verschilt.

Geplaatst:

Allemaal waar, maar ik ga mijn zoon van 20 jaar oud toch niet sponsoren voor een -ik zeg maar wat- 3 liter motor omdat ik weet dat die soepeler draait en meer marge geeft in hernemingen.

Aan 20 met een 2 liter benzine en sportief uitziende BMW rijden is al best netjes, toch?

'ja, maar met een beetje meer heb je...' is voor allerlei onderwerpen van toepassing, maar je moet ergens een lijn trekken. 

Geplaatst:

Ik snap je idd... uit het oogpunt van de ouders kan ik die keuze best begrijpen...

Langs de andere kant...waarom op je 20ste een BMW hebben van 14 à 15000€. Hoeft dat dan? :)

Geplaatst:

Ik snap je idd... uit het oogpunt van de ouders kan ik die keuze best begrijpen...

Langs de andere kant...waarom op je 20ste een BMW hebben van 14 à 15000€. Hoeft dat dan? :)

Interessant punt, die gedachte is me ook te binnen geschoten.

Geplaatst:

Dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Ik kan bijvoorbeeld enorm een E46 cabrio facelift appreciëren. Doe daar nog een M-pack bij en ik kijk daar zeker naar om in het voorbij rijden.

En dat is iets wat je goedkoper kan vinden...

Maar sommige mensen hebben het "ik-moet-met-iets-jongs-rijden-syndroom". Valt vaak weinig aan te doen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Inderdaad, not done, ze kunnen op z'n minst een nieuwe wagen aankopen ipv een occasie.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Inderdaad, not done, ze kunnen op z'n minst een nieuwe wagen aankopen ipv een occasie.

Dat is ook een optie :D

Geplaatst:

Dat is ook een optie :D

voor 14-15k heb je idd een veilige instapper voor je zoon, als je als ouder dan toch betaalt.

Tenzij papa een hidden agenda heeft om zelf zijn midlife crisis te gaan beleven en blondjes te gaan scoren met de auto van de zoon die hij aanslaat onder het mom van: "ik heb 'm betaald, dus ik mag daar mee rijden" :D

Geplaatst:

voor 14-15k heb je idd een veilige instapper voor je zoon, als je als ouder dan toch betaalt.

Tenzij papa een hidden agenda heeft om zelf zijn midlife crisis te gaan beleven en blondjes te gaan scoren met de auto van de zoon die hij aanslaat onder het mom van: "ik heb 'm betaald, dus ik mag daar mee rijden" :D

Got pussy? :D

Geplaatst:

Als het kan, waarom niet?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid