Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Allemaal waar, maar ik ga mijn zoon van 20 jaar oud toch niet sponsoren voor een -ik zeg maar wat- 3 liter motor omdat ik weet dat die soepeler draait en meer marge geeft in hernemingen.

Ik heb eigenlijk nooit ingezien waarom vermogen gevaarlijk zou zijn. Ik rijd eigenlijk net rustiger met meer pk. Met Peutje zat ik CONTINUE te knallen, omdat dat moest om een beetje vooruit te gaan, met de 120d is dat bijlange het geval niet. Bovendien zal een auto met een deftige motor meestal ook een deftig onderstel en remmen hebben, wat bijdraagt aan de veiligheid. Om van de sterkere koets nog maar te zwijgen.

En met een Citroen Saxo van 1999 ga je je ook doodrijden, ook al heeft dat 50pk ofzo. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die 116i automaat waar ik een tijdje mee reed ging aardig vooruit en ik vloog daar wel mee met moment tbh @@PJH.

't Is maar hoe je het bekijkt  :D

Geplaatst:

Als het kan, waarom niet?

Ieders z'n eigen keuze waar je geld aan geeft of niet.

Geplaatst:

Ieders z'n eigen keuze waar je geld aan geeft of niet.

Dat is niet waar. Het forum zal wel beslissen voor jou.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb eigenlijk nooit ingezien waarom vermogen gevaarlijk zou zijn. Ik rijd eigenlijk net rustiger met meer pk. Met Peutje zat ik CONTINUE te knallen, omdat dat moest om een beetje vooruit te gaan, met de 120d is dat bijlange het geval niet. Bovendien zal een auto met een deftige motor meestal ook een deftig onderstel en remmen hebben, wat bijdraagt aan de veiligheid. Om van de sterkere koets nog maar te zwijgen.

En met een Citroen Saxo van 1999 ga je je ook doodrijden, ook al heeft dat 50pk ofzo. 

je bent dan ook al 28... steek die 120d in een 20jarige zijn pollen en we hebben nog een weekendstatistiek erbij :D

Geplaatst:

Ik heb eigenlijk nooit ingezien waarom vermogen gevaarlijk zou zijn. Ik rijd eigenlijk net rustiger met meer pk. Met Peutje zat ik CONTINUE te knallen, omdat dat moest om een beetje vooruit te gaan, met de 120d is dat bijlange het geval niet.

Je rijdt dus nu constant 110-120 op de snelweg?

Geplaatst:

Ik begrijp je punt, maar het negeert de kwestie. Laat me deze redenering herformuleren.

Je bent veiliger in een Porsche met serieuze remmen door de dorpskern aan 100 dan in een 2PK. 

Een Porsche is dus veiliger dan een 2PK met trommelremmen. Absoluut. Maar.

We vergeten even dat je met die Porsche vaker de 100 zal kunnen aantikken in het centrum.

We vergeten even dat je met die Porsche aan 100 tegen een paal ook dood bent.

We vergeten even dat je geen 100 hoort te halen in het centrum.

Er is geen rationele uitleg waarom een M4 veiliger zou zijn dan een 435i, en waarom ik m'n zoon dus liever in een M4 zou zien dan in een 435i.

Idem Peutje tov de 120d, idem toen ik 18 was en minder remde met de supertrage Mercedes 200d vervangwagen om meer opgebouwde snelheid te behouden dan met m'n 190E, waar ik uiteindelijk wel sneller mee reed.

Geplaatst:

Waarom haal je "rationele argumenten" aan in een thema waar 't om een Z4 roadster gaat, op een autoliefhebbersforum? :-)

Een Z4 2.5i is op geen enkele manier gevaarlijker dan een 2.0i. Het verschil in snelheid is bijzonder klein, en het is een feit dat zo'n 2.0i meer zal aanzetten tot stevig gassen omdat je anders weinig "sportief gevoel" krijgt. Minder in ieder geval dan met een Z4 2.5i waar je bij 't rustig rijden al volop kan genieten van de sound.

Porsche turbo vs. Citroën 2CV: ge hebt gelijk.

BMW Z4 2.0i vs. BMW Z4 2.5i: ge hebt geen gelijk.

Vind ik.

Mocht de 2.0i een 6-cilinder zijn: hebt ge absoluut gelijk.

Helaas....

Het verschil in beleving (aan lage snelheid) tussen een 2.0i en een 2.5i is biezonder groot. Nochtans zet de 2.5i absoluut niet aan tot sneller rijden, wel integendeel. Mocht je ze gereden hebben, je zou 't snappen. En dan zou je, als sponsorende pa voor jouw 20-jarige zoon, inderdaad voor hetzelfde geld de 2.5i halen ipv de 2.0i - daarvoor steek ik m'n hand in 't vuur.

Denk ik.

Er is al genoeg rationaliteit in 't leven. Zeker als 't om auto's gaat. Zeker als het veiligheidsaspect niet anders bij de één of de ander. En al helemaal als er budgettair slechts een minimaal (of geen) verschil is. Die jongen heeft verdorie de kans om - met wat argumenteren - één van de laatste atmosferische, zachte, soepele BMW-zescilinders in lijn in huis te halen. "Neen, een 2.0i is ook genoeg" vind ik in dit geval persoonlijk bijna een doodzonde in de opvoeding door een autoliefhebbend ouder van een autoliefhebbend kind. :-o

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

We hebben een gevoelige snaar geraakt zo te lezen :D

Kerel heeft wel gelijk denk ik

Geplaatst:

Klopt volledig.

Je kan met die 2.5i even goed genieten van rustig cruisen als gas geven tot aan de redline.

Geplaatst:

Als je je toch gaat doodrijden, kun je dat beter doen in een zescilinder.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

11378597_626959734177344_1482630524_n.jp11350793_1576756829255451_1320562433_n.j11377640_1585873248349506_1742715385_n.j

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

@ ik als zes-in-lijn lover zou uiteraard ook resoluut voor de 2.5i gaan, heb zelfs spijt dat ik geen 2.5 heb steken in mijne E30. Maar begrijp het gezever met uw ouders ook wel, al is het zelfs maar 25 pk verschil. Maar als ik mij niet vergis zijn die karretjes toch ook in 2.2 zescilinder geleverd, is dat geen gulden middenweg ?

Geplaatst:

Bij deze ook eens een van de weinige foto's van mijn 'kerreke'. Heeft de laatste tijd al heel wat capriolen meegemaakt, het feit dat mijne beste vriend eene mulat is(zie foto) heeft ook al voor hilarische situaties gezorgd in combinatie met het typische oude BMW-imago en een vlotte rijstijl :D

11749701_10153411575299898_2094957051_n.

Geplaatst:

Ziet er echt een bommakrel uit met die spatlappen en wieldoppen @@Ambi :lol: Wat steekt daar juist in van motorisatie? :)

Geplaatst:

320i, zuipt even veel als zijn baasje en is ook niet vooruit te branden :D

Maar all-in geeft dat nog wel geweldig rijplezier voor een student, combinatie zes-in-lijn, RWD, degelijk onderstel en non-servo stuur is iets wat je de dag van vandaag niet meer vindt.

In principe zou daar een nieuwe ophanging, BBS'en ,goeie bandjes en sterkere remmen moeten onder komen om echt sportief te rijden, maar je kan als student niet alles hebben en ik haal er op deze manier ook al genoeg rijplezier uit (14 inch en rotte banden :D) Enja idealiter zou er ook een B25 in moeten liggen, je wordt er niet echt afgereden maar je moet toch het onderste uit de kan halen om een leasebak te volgen. Sound en motorcultuur maakt echter heel veel goed.

BBS'en er zitten wel aan te komen na mijn vakantiejob :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@ ik als zes-in-lijn lover zou uiteraard ook resoluut voor de 2.5i gaan, heb zelfs spijt dat ik geen 2.5 heb steken in mijne E30. Maar begrijp het gezever met uw ouders ook wel, al is het zelfs maar 25 pk verschil. Maar als ik mij niet vergis zijn die karretjes toch ook in 2.2 zescilinder geleverd, is dat geen gulden middenweg ?

Was de 2.2i niet enkel in de facelift Z3?

Edit: neen, ge hebt gelijk! Ook in de Z4 blijkbaar. Neat! Wel klein aanbod...

Geplaatst:

Ik dacht zelfs enkel in de Z4.

Geplaatst:

Neenee, zeker iok in de Z3. Maar ook in de Z4 inferdaad!

Geplaatst:

Iemand van de BMW-kenners die weet waarop je moet letten bij een E85 Z4? Ik ben op zoek naar eentje.

De eisen zijn:

- 2.0i of 2.5i

- minder dan 100.000km

- facelift (2006-2008)

- handgeschakeld

- sportzetels zijn een groot pluspunt

- 1e of 2e eigenaar 

- onderhoudshistoriek

Budget is een €15.000 voor de 2.0i. Een 2.5i mag ook indien deze nog wat onder budget zit zodat ik wat extra over heb voor taks en verzekering. Dus als iemand iets weet staan, laat maar iets weten. :)

Laat de facelift-vereiste vallen en ...

Geplaatst:

Die laatste is fenomenaal! En misschien krijg je er nog een caravan bij, te zien aan de naam van de verkoper.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik vind dat (zeer) mooi. Zo'n donkerblauwe Z4, op Individual-velgskes, crème lederen interieur en interieurlijsten zoals deze: absoluut yum. :inlove:

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid