Ga naar inhoud

Advies: Nieuwe sportwagen? maar wat? (vervanging voor 997.1 Turbo Cabriolet)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Autominders,

Mijn vader heeft in 2008 een nieuwe Turbo Cabriolet gekocht ter vervanging voor zijn 993 carrera S. Geluid viel tegen (zeker omdat de 993 straight pipe was), zijn we naar Europipes gegaan. Stage 2 uitlaat gekozen omdat deze ook meer PK's geeft dan stage 1 en veel meer lawaai creeërt.(bekijk het zoals een GT3 met sportuitlaat en turbo's erop).

Echter zijn we nu vijf jaar verder, bijna zes en mijn vader (en ik, ben ook chauffeur van de T.) willen graag iets nieuw hebben. Echter graag eens wat tips gekregen van jullie wat een turbo kan overtreffen.

Mijn vader kijkt uit naar de volgende wagens maar echter wegens weinig ervaring met de merken, zijn we er niet zeker van en daarom ook beetje raad hier op forum willen vragen:

- Lamborghini Gallardo & Murcielago
- Ferrari 458
- Audi R8 V10
- SLS AMG & AMG GT.

OF iets dat sportief is, cabrio kan, en mssh vier stoelen (voor een hond, nu rijdt een hond soms meer op de achterbank)

Zijn degene hierboven goede vervangers in prestatie en kwaliteit, of hebben ze toch gebreken, zijn er nog andere? (geen GTR of M3-M5). We zijn beetje bang voor de kwaliteit van de Lambo en ferrari.

Alvast bedankt voor de tips !

Geplaatst:

Voor zo ver je leest op internet valt een Gallardo mee qua betrouwbaarheid. Een murci durft kuren hebben.

een 458 moet je denk ik ook geen schrik van hebben.

Een Audi R8 biedt geen sensatie en is de grootste vrouwenbak onder de sportwagens, dus die zou ik links laten liggen.

Ik zou, uit uw lijstje, voor de AMG GT gaan.

de vraag is alleen wat je zoekt in een auto. Komt bij jullie de sensatie van het optrekken van de Porsche Turbo? Want dat zijn zaken die snel wennen, en zo iets overtreffen wordt moeilijk voor gelijk welke wagen uit je lijstje.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het is in ieder geval al voor naar het werk te rijden(vooral winter), wintervakantie op reis gaan en geen circuit.

Ik rijd er in de week mee en men vader in het weekend (uitstappen enz).

De sensatie is inderdaad de kracht van het optrekken. Echter is het bij mij al verdwenen, ik vind het altijd handig dat je die kracht hebt of nog hebt bij het voorbij steken. Maar voor mij moet het niet sneller, maar mag het harder. Echter doet geluid wel heel veel, zie bv een GT3. Ik zou veel meer plezier kunnen hebben in zo'n gt3.

Echter na 5 porsches gehad te hebben is het gedaan met dit merk, dus gelieve een ander merk.

Geplaatst:

Het is in ieder geval al voor naar het werk te rijden(vooral winter), wintervakantie op reis gaan en geen circuit.

Ik rijd er in de week mee en men vader in het weekend (uitstappen enz).

De sensatie is inderdaad de kracht van het optrekken. Echter is het bij mij al verdwenen, ik vind het altijd handig dat je die kracht hebt of nog hebt bij het voorbij steken. Maar voor mij moet het niet sneller, maar mag het harder. Echter doet geluid wel heel veel, zie bv een GT3. Ik zou veel meer plezier kunnen hebben in zo'n gt3.

Echter na 5 porsches gehad te hebben is het gedaan met dit merk, dus gelieve een ander merk.

Als je echt de sensatie van het geluid wil ervaren (en gelijk heb je ;)), zou ik voor de 458 of Gallardo/Huracan gaan.

Veel beter wordt het niet:

En als je het budget er voor hebt, koop dan een 458 Speciale of Gallardo Balboni, alleen al naar waardebehoud toe :)

Geplaatst:

Beste Autominders,

Mijn vader heeft in 2008 een nieuwe Turbo Cabriolet gekocht ter vervanging voor zijn 993 carrera S.

Daar zou ik een 993 Carrera S dus nooit mee vervangen :( 

On topic : Ik begrijp nog niet helemaal waar jij en je vader juist naartoe willen. Ik lees 

- Ferrari 458

- Audi R8 V10

- SLS AMG & AMG GT.

... Maar dan wat verder ook plots "misschien vierzitter", voornamaleijk om de hond mee te kunnen pakken (?)

De topper der vierzitters is in dat geval - voor mij persoonlijk - de Maserati Quattroporte GTS (vorig model, want zoveel knapper).

Uit het andere lijstje (de tweezitters) zou ik opteren voor ofwel de AMG GT ofwel de Ferrari 458 (Speciale !)

Geplaatst:

Sound, cabrio, vierzitter (nu ja, toch plek voor de hond :D):

Geplaatst:

Daar zou ik een 993 Carrera S dus nooit mee vervangen :(

On topic : Ik begrijp nog niet helemaal waar jij en je vader juist naartoe willen. Ik lees 

- Ferrari 458

- Audi R8 V10

- SLS AMG & AMG GT.

... Maar dan wat verder ook plots "misschien vierzitter", voornamaleijk om de hond mee te kunnen pakken (?)

De topper der vierzitters is in dat geval - voor mij persoonlijk - de Maserati Quattroporte GTS (vorig model, want zoveel knapper).

Uit het andere lijstje (de tweezitters) zou ik opteren voor ofwel de AMG GT ofwel de Ferrari 458 (Speciale !)

Zit zo als volgt, de hond zit er alleen puur in als ze naar de zee gaan of een uitstap zouden doen. Echter voor de rest, zit hijzelf er alleen in of mijn moeder. En als ik rijd dan zit er alleen ik in en of met mijn vriendin. Het liefst zou een vierzitter zijn maar het is niet echt verplicht. (trouwens, er kan altijd soms wat nog gelegd worden vanachter op die kuipkes).

Ik kom van autoforum en Bimmerboard, en daar zeggen ze ons ook allemaal voor een AMG GT(S) of een Maserati (of een aston).

Die 993 S moest gewoon weg. Nu zelf, als ik een porsche zou kopen, dan kies ik ook voor zo'n 993. Eigenlijk dezelfde dat hij had. Nachtegaal blauw, verlaagd en die uitlaat. Die wagen heeft wel iets heerlijk (die kont vooral).

Echter waren enorm veel problemen mee op het einde en de kosten liepen op.

Hier se! Bekend volk!

Iere sé ! Onze golfer. :P

Geplaatst:

Aston V12 Vantage en kom mij dan maar halen voor een ritje :up:

Geplaatst:

Aston V12 Vantage en kom mij dan maar halen voor een ritje :up:

Is mijne manta 'mad max interceptor' ni goe genoeg ofwa :D

Geplaatst:

Zoals op autoforum ook al voorgesteld, is een california T niks?

Anders een 430, eventueel een 458 al ben ik daar minder fan van.

R8 valt sowiso af, als het het vorige model is.

Geplaatst:

Heb hem gezegd dat de nieuwe California op een F12 trekt. Hij ging er een kijkske naar nemen :)

Maar je stelt f430 voor, echter zeggen er zoveel dat er problemen met zijn?

Geplaatst:

Als je af en toe de hond meeneemt, er mee op wintersport wilt etc etc valt het grootste deel van de lijst af door plaatsgebrek (bv. Gallardo, F430 etc. passen max. 2 kleine reistassen voorin).

Zou toch meer kijken naar iets met 'achterbank' a la Maserati, Aston of bv. een Ferrari FF

Geplaatst:

Ferrari FF lijkt me ideaal  :inlove:

OD-AF476_Car1_G_20110401011028.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Na 12000 km kan ik je de amg GT zeker aanbevelen

Is dat een grote hond?

Er is anders nog redelijk wat plaats in de koffer die direct aansluit aan de cockpit en daar is redelijk wat plaats en ook in de hoogte

Geplaatst:

Of een FF, daar mag je me ook altijd mee komen ophalen voor een ritje :D

Geplaatst:

Na 12000 km kan ik je de amg GT zeker aanbevelen

Is dat een grote hond?

Er is anders nog redelijk wat plaats in de koffer die direct aansluit aan de cockpit en daar is redelijk wat plaats en ook in de hoogte

Labrador, maar t'is een kleine in vergelijking met zijn soortgenoten.

FF geen optie,( is weer te lelijk, een uitgerokken Z3 coupé krijg ik te horen).

Maserati, aston gaan en die GT gaan ik meer en meer beginnen voorstellen hier.

Geplaatst:

Maserati QP GT of de Aston Rapide, al zou mijn keuze tussen beide snel gemaakt zijn.

De Italiaanse V8 gaat boven de Britse V12 en qua looks is het ook duidelijk imo :)

Geplaatst:

Maserati QP GT of de Aston Rapide, al zou mijn keuze tussen beide snel gemaakt zijn.

De Italiaanse V8 gaat boven de Britse V12 en qua looks is het ook duidelijk imo :)

Ze zijn op zoek naar een Porsche achtige vierzitter. Geen berline :)

Geplaatst:

Ze zijn op zoek naar een Porsche achtige vierzitter. Geen berline :)

Een Panamera dus :lolz: Wat ze je nu eigenlijk... Dat een Mas QP en een AM Rapide geen juiste vierzitters zijn, omdat dat "berlines" zijn... Want 't is niet dat een 911 zo'n volwaardige vierzitter is hé.

Geplaatst:

Een Panamera dus :lolz: Wat ze je nu eigenlijk... Dat een Mas QP en een AM Rapide geen juiste vierzitters zijn, omdat dat "berlines" zijn... Want 't is niet dat een 911 zo'n volwaardige vierzitter is hé.

Lees dan, ze zoeken geen volwaardige vierzitter. Tis alleen voor den hond :lol:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in