Ga naar inhoud

Advies: Nieuwe sportwagen? maar wat? (vervanging voor 997.1 Turbo Cabriolet)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou sowieso voor iets speciaals kiezen, dus Lamborghini of Ferrari (of AM als het moet). Dan pas AMG GT etc. 

Geplaatst:

Wat is je favoriete gallardo Timo?

Voor mij een oranje performante of een groene SE.

Geplaatst:

Wat is je favoriete gallardo Timo?

Voor mij een oranje performante of een groene SE.

SE, spyder van 2006 en een LP560-4 spyder

Geplaatst:

Al ooit eens de koffer van een Corvette van dichtbij gezien? Die is enorm groot, zoals de koffer achteraan van een Cayman enorm groot is. Een grote oppervlakte, maar niks van diepte.

Die hond kan toch gaan liggen? :D

Geplaatst:

Beetje rare vraag gezien een auto een kwestie van eigen smaak is, alzeker op dat niveau, en er maar erg weinig in Vlaanderen (en dit forum) rondlopen die deze wagens met elkaar kunnen vergelijken.

Waarom niet met elk een goede testrit gaan doen en ons hier wat wijzer maken.

Ware een nuttiger bijdrage dan de vraag te stellen ;)

Geplaatst:

Dienen hond zorgt wel voor problemen zeg ! Dju.

991 Turbo staat niet in de lijst maar zou ik blind kopen voor deze probleemstelling.

Geplaatst:

Mensen er zijn andere oplossingen voor diene hond e

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Toen ik in China werkte, losten we dat op met currysaus en rijst.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Elaba ! Dieje hond vervangt iemand belangrijk voor ons. Zou der praktisch men leven voor geven. Maar dat ter zijde.

Beetje rare vraag gezien een auto een kwestie van eigen smaak is, alzeker op dat niveau, en er maar erg weinig in Vlaanderen (en dit forum) rondlopen die deze wagens met elkaar kunnen vergelijken.

Waarom niet met elk een goede testrit gaan doen en ons hier wat wijzer maken.

Ware een nuttiger bijdrage dan de vraag te stellen ;)

Omdat een testrit doen is één ding. Je kan bv met een f458 gaan rijden en die verkoper kan zeggen dat het allemaal goed is en dit en dat, en die testrit kan ook allemaal heel goed zijn.. Totdat je 5 maanden verder bent en constant zever hebt. Die zaken kan ik makkelijk te weten door mensen die misschien hier zelf één hebben gehad, mensen kennen die er één hebben gehad enz.

SE, spyder van 2006 en een LP560-4 spyder

Hebben deze dan weer niet last van elektriciteitsproblemen enz?

Geplaatst:

Over LP560 hoor ik (mits correcte wagen en onderhoud) vrijwel geen klachten. Grote nadeel is echter wel plaats in deze wagen (ik ben zelf 1.98 en pas er bv. eigenlijk niet in). Plaats voor jullie hond gaat (bij 2 personen in de wagen) bij langere ritten in elk geval een probleem worden. Mochten jullie richting Lamborghini willen gaan dan laat maar iets weten per pm. Ken wat eigenaren ;)

Geplaatst:

On topic: enige wat ik niet helemaal begrijp, is het de bedoeling dat het over oudere modellen gaat?

SLS, 458 en Gallardo kan je enkel in tweedehands nog krijgen, veronderstel ik.

Geplaatst:

Bedoeling is vooral 2de hands te gaan nu. (elke porsche dat we hadden is nieuw gekocht maar aangezien de waarde van bepaalde wagens zo snel daalt, willen we het niet meer riskeren om zoiets nieuws te kopen)

Geplaatst:

Omdat een testrit doen is één ding. Je kan bv met een f458 gaan rijden en die verkoper kan zeggen dat het allemaal goed is en dit en dat, en die testrit kan ook allemaal heel goed zijn.. Totdat je 5 maanden verder bent en constant zever hebt. Die zaken kan ik makkelijk te weten door mensen die misschien hier zelf één hebben gehad, mensen kennen die er één hebben gehad enz.

Eigenaars ga je hier, op één man na, niet vinden. Gasten die info hebben "van horen zeggen", lopen er genoeg rond. Info die ze al dan niet overgieten met een goeie scheut toogracen.

Enige waar ik van gehoord heb is de 458 en de SLS.

Bij de SLS is de motor niet bijster betrouwbaar over veel kms. Problemen met nokkenassen die niet voldoende gehard zijn.

Zelf is mijn AMG daarvoor twee keer op 100000km binnen geweest (ganse motor opengelegd) en nu is de motor (130000km) helemaal naar de filisteinen. 

Algemeen zou ik zeggen: fantastische motor als beleving (geluid, vermogen) maar verwacht er niet van dat het een klassieke Benz motor is waar je zorgeloos mee rondrijdt en gewoon af en toe naar de dealer mee gaat voor verse olie en filters.

Volgens wat mijn dealer me vertelde, durven er ook wel problemen zijn met die gerobotiseerde versnellingsbak.

Over de 458 ook niet veel goeds gehoord. Eén van mijn business partners heeft zowel de 599 als de 458 en vertelde onlangs dat er met Ferraris met centrale motor veel vaker problemen waren als je wat kilometers deed. Die schijnen veroorzaakt te worden door de hitte. Alles zit nl bij mekaar in een kleine ruimte (motor + versnellingsbak zitten bovenop de uitlaat en de katalysatoren en tussen de achterwielen (en remmen)) en met het veelvuldig gebruik van kunststof (dat minder goed warmte geleidt dan metaal), wordt de boel vaak te warm en gaat er vanalles beginnen mislopen na 15000-20000km.

Gallardo kan ik es navragen. Ken Mike Lock goed (ex COO van Lambo) ;) 

Geplaatst:

Bedoeling is vooral 2de hands te gaan nu. (elke porsche dat we hadden is nieuw gekocht maar aangezien de waarde van bepaalde wagens zo snel daalt, willen we het niet meer riskeren om zoiets nieuws te kopen)

Kan ik inkomen. Ik noem het trouwens geen "risico", maar eerder "economisch slim zijn". Er zijn zoveel jonge tweedehands op de markt die maar enkele duizenden kms hebben gereden en die je voor 65-70% van de prijs kan kopen.

Nieuw kopen is leuk... maar die kist is slechts één dag nieuw. Na twee weken rij je ook met een jonge tweedehands rond. Waarom zou je jezelf geen 50000 Euro uitsparen en daar iets anders mee doen ;)

Geplaatst:

Kan ik inkomen. Ik noem het trouwens geen "risico", maar eerder "economisch slim zijn". Er zijn zoveel jonge tweedehands op de markt die maar enkele duizenden kms hebben gereden en die je voor 65-70% van de prijs kan kopen.

Nieuw kopen is leuk... maar die kist is slechts één dag nieuw. Na twee weken rij je ook met een jonge tweedehands rond. Waarom zou je jezelf geen 50000 Euro uitsparen en daar iets anders mee doen ;)

Inderdaad, er staan wagens tegenwoordig te koop die amper gebold hebben en een pak goedkoper zijn.

Hoe meer dat ik lees en "hoor" over ferrari en de andere merken, hoe meer schrik ik ervan begin te krijgen. Met de turbo rijd ik altijd rustig in het begin (om op te warmen) maar als hij warm staat, dan durf ik altijd in mate het beest wel uithangen. Even serieus die turbo's doen werken en tot de hogere toeren gaan. (turbo stangeskes springen wel af en toe los, wat Porsche non-official bevestigt als een typisch probleem) maar puur op blok is dat ding onverwoestbaar.

Ben bang als ik soms eens goed zou optrekken met zo'n 430 of gallardo, dat het gewoon eindigt met rook in mijn achteruitkijk spiegel :(

Geplaatst:

Eigenaars ga je hier, op één man na, niet vinden. Gasten die info hebben "van horen zeggen", lopen er genoeg rond.

:)

Zou me over een Gallardo niet al te ongerust maken ;)

Geplaatst:

Een manuele F430, imo een mooiere Ferrari dan de  F458 en die sound, tjah, beter wordt het niet.  Een manuele zal je meer plezier bieden dan aan één of andere flap trekken, bovendien zullen deze ongetwijfeld qua prijs blijven stijgen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een balboni heeft een zeer fragiele vitessen bak net zoals de 458 waar die te bruut wordt bediend door de software

Mijn ervaring met de GTs

Het geluid is super en een beleving 

De auto heeft kracht in overvloed en heeft grip genoeg om er plezier mee te beleven 

Sportstoelen zijn een must imo

Verbruik zeer aanvaardbaar 

Deuren zijn iets kleiner en lager dan een 911

Scherp rijgedrag naar het nerveuze toe op een slechte baan op hoog illegale snelheden 

Kan 315 op teller  ^_^

Koffer is praktisch en groot genoeg 

800 km schotlandse wegen op 1 dag is makkelijk haalbaar en verdraagbaar

kortom een auto om verliefd op te zijn 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Nog een andere optie als je toch een Ferrari 458 of Gallardo overweegt:

McLaren (Mp4-)12C//650S ?

Geplaatst:

Ik ken een California van behoorlijk dichtbij sinds een jaar of 5.

Die auto doet dat goed zonder onverwachte kosten of extreem dure onderhoudsfacturen etc.

2 maal panne gehad in die 5 jaar (elektronica) waarbij de wagen 1 x geïmmobiliseerd was in het buitenland, dat was wel wat minder, maar een lokale verdeler heeft die opnieuw aan de praat gekregen dacht ik.

Als ik me niet vergis moet de kilometerteller momenteel op zo'n 45.000km staan.

Mocht je dat iets kunnen vertellen over de 'nieuwe' generatie direct ingespoten atmosferische V8 motoren van Ferrari ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in