Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat knoppeke is handig om uit die standaard modus te raken....

Ik kan met de M3 dus niet op efficient rijden... Dat is veel te loom.

Dus ik stap en ik druk op M1 en dat is voor mij alles in Sport (ophanging, motor en stuur), schakelen in stand 2 en tractie in MDM... Zo rij ik 80% van de tijd.

M2 is voor als het echt moet doorgaan en alles op supersport, schakelen stand 3 en alles uit. Dat is de andere 20%

Overschakelen tussen manueel en automaat doe ik gewoon met de paddles en de pook. Dus beide M standen zijn standaard automatisch.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Automatisch tussengas is echt van mijn kloten. Dat verpest de hele rijervaring.

Als ik heel&toe, dat ben ik het systeem meestal voor, waardoor het geen tussengas meer geeft geziende revs al kloppen. Soms ben ik echter net te laat, en dan is hij al gas aan het geven en dan geef ik nog eens bij. Dan is het elke keer te hoog -> gevaarlijk.

Idioot systeem. Nuja, eens je gewoon bent om de DSC OFF knop in te drukken net na het starten, heb je er geen last meer van.

Geplaatst:

Ik vind dat best handig dat automatisch tussengas.

Komt goed tot zijn recht in mijn 316d ! 

:D

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Als je de auto in Sport of Sport+ zet valt dat automatisch tussengas toch weg? 

Probleem opgelost! 

Volgens de reviews enkel als je DSC uit zet?

Geplaatst:

op mijn eend is het idd enkel met DSC off, die software zal wel hetzelfde zijn.

Geplaatst:

Mijn GTS doet het enkel in de modus Sport+. Aangezien ik niet kan tiphielen, vind ik de automatische tussengas echt een super functie.

Geplaatst:

Volgens de reviews enkel als je DSC uit zet?

Serieus?

Naar wat ik mij herinner valt dat auto-tussengas weg in Sport en Sport+ in de M3/M4. 

Ik dacht dat dat hetzelfde zou zijn in de M2.

Ik kan me vergissen...

Geplaatst:

Bij M2 enkel wanneer DTC wordt uitgeschakeld, bij 1 en 2 serie inderdaad al vanaf Sport.

Persoonlijk ben ik er wel fan van maar dat zal wel zijn omdat ik geen slechte chauffeur ben. Enkel ambetant omdat je niet op de motor kan afremmen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst:

Bij M2 enkel wanneer DTC wordt uitgeschakeld, bij 1 en 2 serie inderdaad al vanaf Sport.

Persoonlijk ben ik er wel fan van maar dat zal wel zijn omdat ik geen slechte chauffeur ben. Enkel ambetant omdat je niet op de motor kan afremmen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Het is u vergeven.. maar bedoel je niet het omgekeerde? 

Geplaatst:

You lost me there  :huh:

Geplaatst:

Over remmen op de motor gesproken, ik heb de indruk dat je dat bij moderne (turbo?)motoren eigenlijk amper nog kan doen

Geplaatst:

Met een racekar moet je tussengas geven en niet remmen op de motor :D

Geplaatst:

Niet vanaf Sport, enkel vanaf DTC volledig uit. Zelfde als de M2 dus

Geplaatst:

Met een racekar moet je tussengas geven en niet remmen op de motor :D

Het een sluit het ander toch niet uit? Het verschil als je tussengas geeft is dat je niet remt op de koppeling.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Enkel ambetant omdat je niet op de motor kan afremmen.

:blink:

Je bedoelt "op de koppeling afremmen"? Dat moet je sowieso vermijden.

Met automatisch tussengas kan je nog altijd perfect op de motor afremmen.

Edit: Lotuzzz was me voor.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ben godverdomme jaloers op @@wooter :(

Wat een kist :inlove:

En wereldwijd blijkbaar beschikbaarheidsissues.

Tip: als er de komende maanden opeens Premium Selections te koop komen... Walk away :D

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Amai, op de onze werd net een Performance uitlaat gemonteerd. Luid!  :o

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

In naam van AM zijn we ook blij voor Wooter, hij heeft eindelijk iets gekocht :party: 

Nu asap eens in het echt bekijken, kar kan dan wel snel zijn maar als dat interieur zo belabberd is zou dat toch tegensteken

Geplaatst:

Moeten kuipjes in. Die van de M4, ofwel (misschien nog liever) gewoon die recaro's zoals bij @@Simoni

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

In naam van AM zijn we ook blij voor Wooter, hij heeft eindelijk iets gekocht :party:

Nu asap eens in het echt bekijken, kar kan dan wel snel zijn maar als dat interieur zo belabberd is zou dat toch tegensteken

Men kan toch niet zeggen dat het interieur belabberd is...?!

In mijn ogen hadden vooral (en enkel) de stoeltjes anders gemogen. Maar daar bestaan oplossingen voor!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nog niet in het echt gezien dus kan niet oordelen. ff wachten tot ik Wooter zie :)

Geplaatst:

Ik heb echt het gevoel dat jij vooral niet wil dat de M2 als 'beter' beschouwd wordt tegenover de M4?

Ok dat de zetels niet al dat zijn qua uiterlijk. Maar "Belabberd"...

Geplaatst:

Ik heb echt het gevoel dat jij vooral niet wil dat de M2 als 'beter' beschouwd wordt tegenover de M4?

Neen hoor en is toch al beter bevonden in de reviews?

Geplaatst:

Nog niet in het echt gezien dus kan niet oordelen. ff wachten tot ik Wooter zie :)

Neem dan een gewone 2 coupé of 1 reeks en je weet het onmiddellijk... 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid