Ga naar inhoud

parkeerbrug


Stabilo Boss

Aanbevolen berichten

We willen 2 auto's boven elkaar stallen wegens plaatsgebrek, maar helaas is de ruimte niet hoog genoeg voor een normale autolift. Dus kwam ik bij volgende oplossing uit:

401-f323ff3a.png

Nu vroeg ik mij af of het kwaad kan wanneer een auto langdurig (11 maanden per jaar) in schuine positie (zoals bovenstaand) gestald wordt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15% zoals op de schets zal wel weinig kwaad kunnen. Er zijn genoeg mensen met een schuine oprit.

 

Ja, en hoeveel mensen met een oprit van +15% zetten er hun wagen op voor 11 maanden?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en hoeveel mensen met een oprit van +15% zetten er hun wagen op voor 11 maanden?

De mijne staat vaak maanden op uw oprit (die ze in het voorjaar gingen leggen) :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en hoeveel mensen met een oprit van +15% zetten er hun wagen op voor 11 maanden?

 

En wat is eigenlijk het probleem met het zetten van een wagen op een helling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat is eigenlijk het probleem met het zetten van een wagen op een helling?

 

Een M4 mag dat niet. Lees de desbetreffende topics er maar op na! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat is eigenlijk het probleem met het zetten van een wagen op een helling?

Afhankelijk van de hellingsgraad en de bouw van de wagen/motor kan bvb uw oliepeil ter hoogte van een dichting naar buiten zeiken. Bij extremere gevallen kan de olie voorbij de zuigerveren lekken, als je dan start...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijpen wel, maar dan zit je inderdaad over andere hellingshoeken aan het praten hé.

En je zou de olie kunnen aflaten, uiteindelijk ververs je die toch best na zo een lange periode van stilstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijpen wel, maar dan zit je inderdaad over andere hellingshoeken aan het praten hé.

En je zou de olie kunnen aflaten, uiteindelijk ververs je die toch best na zo een lange periode van stilstand.

 

Dat lijkt me een stom idee, om een blok 11 maanden zonder olie in te stallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de hellingsgraad en de bouw van de wagen/motor kan bvb uw oliepeil ter hoogte van een dichting naar buiten zeiken. Bij extremere gevallen kan de olie voorbij de zuigerveren lekken, als je dan start...

 

Dat moet dan toch al een serieuze helling zijn, nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pakweg een viercilinder zit ook al onder een bepaalde hoek ingebouwd. Tel daar die 15 graden bij en je hebt soms al 25 graden. Dan hangt het natuurlijk een beetje af van grootte van het carter, hoeveel olie zit er in,...

Quasi in ieder geval gok ik, zal met die hoek bvb uw krukaskeerring voor een deel onder de olie zitten. En vooral bij een langsgeplaatste motor. Dat is wel ontworpen om rondspattende olie tegen te houden, maar gaat dat ook stilstaande olie tegen houden? Gaat die olie de rubbers niet aantasten met lekken tot gevolg?...

Ik heb ooit eens een mmonocilinder te schuin gestokkeerd en dat was niet mooi om zien toen ik hem startte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een auto 11 maanden stalt, kan je toch evengoed de vloeistoffen eruit halen?

Als je een auto 11 maanden stalt, kan je misschien ergens anders een stalling zoeken ipv in je eigen garage een lift te zetten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een auto 11 maanden stalt, kan je toch evengoed de vloeistoffen eruit halen?

 

Zodat alles intern goed kan roesten :D

 

Zowieso best om de x-aantal weken/maanden warmdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor de slechte verwoording. De bedoeling is om de auto 6 maanden aan een stuk te stallen (winter). En in de Lente/zomer enkel in de weekends te gebruiken. Zo een 25 tal dagen per jaar dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de hellingsgraad en de bouw van de wagen/motor kan bvb uw oliepeil ter hoogte van een dichting naar buiten zeiken. Bij extremere gevallen kan de olie voorbij de zuigerveren lekken, als je dan start..

voorbij de zuigerveren???  ja als de auto op zijn dak ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorbij de zuigerveren???  ja als de auto op zijn dak ligt

Niet alle auto's hebben motoren waarvan de cilinder "rechtop" staan, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorbij de zuigerveren??? ja als de auto op zijn dak ligt

Stoppen met rukken Jan. Uw ogen gaan achteruit waardoor je blijkbaar niet deftig meer kan lezen.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me een stom idee, om een blok 11 maanden zonder olie in te stallen.

Ja? Wat is het verschil of die olie nu allemaal in het carter zit of ergens op het containerpark ligt?

Er zal daarom niet meer of niet minder olie aan de cilinderwanden hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid