Ga naar inhoud

Range


PJH

Aanbevolen berichten

Dacht dat autogids eens een test gedaan had. Onder meer omdat Renault reclame maakte met +1300 of +1500 (weet het niet zo zeker meer) kilometer met een tank. En ze hebben dat 'moeiteloos' (met aangepaste rijstijl) gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met m'n golf vi deed ik gemakkelijk 1250km op zomerbanden. Ooit van Nice naar huis gereden met 1 bak en dat was tegen of zelfs over 1300km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat Berline (iets aerodynamischer dan Variant dus nog net iets lager verbruik) in 1.6 TDI.

Is te rijden op 4,5l als je er op let, tank is 66l.

 

1400-1500km dus.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat Berline (iets aerodynamischer dan Variant dus nog net iets lager verbruik) in 1.6 TDI.

Is te rijden op 4,5l als je er op let, tank is 66l.

 

1400-1500km dus.

 

Goeie tip dit. De Passat van mijn pa vroeger had idd een grote tank.

 

 

If only dat BMW nog altijd de grote tanks leverde in optie...zou zot veel verkopen denk ik. Ik zou het alvast direct doen. Momenteel tank ik om de 2-3 dagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat Berline (iets aerodynamischer dan Variant dus nog net iets lager verbruik) in 1.6 TDI.

Is te rijden op 4,5l als je er op let, tank is 66l.

 

1400-1500km dus.

 

Er écht op letten is mij 250km met een gemiddelde van 3.9 gelukt met de C 200d, dus theoretisch haal ik uit de 66l tank 1600km

 

Realistisch is echter 6 liter (had ik over 15.000km gemiddeld), dus 1100km

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook maar iets meer dan 600km met 55l tank. :D

Wel voornamelijk rond de kerktoren verkeer, met veel autostrade gaat het naar 800+.

Maw, niet naar pug kijken, zijn niet de zuinigste van de klas. :P

Hier rond de 800 km met mijn gebruik, als ik 1000km wil halen dan mag ik enkel autostrade doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Panamera Diesel kun je makkelijk 6 gemiddeld halen (dat is gewoon 130 op tempomat)

Doe dat op een 100L tank ...

 

Een panamera is vrees ik geen normaal leasebudget, maar zou anders wel een ideale kist kunnen zijn.

 

Ik weet dat een 508 2.0hdi 'makkelijk' naar een 1500km gaat op reistrips. 72l tank.

 

72l, that's more like it :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef toe, zou wel leuk zijn mocht je 200 liter naft kunnen meenemen

 

Je moet soms inventief zijn ja :(, binnenkort een universele Europese tankkaart zenne :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog nooit 50 in gekregen.

Tank rond de 45l als hij helemaal leeg is.

Ik begrijp dus niet waar ze bij VW die 50 vandaan halen.

Dat zal dan 5l reserve moeten zijn.

Maar ik haal dus effectief ongeveer 7,5 per 100 km.

Veel stad en planken op de autostrade.

 

Reserve is zelfs 7l.

Ik heb tot nu toe met iedere tank om en bij de 4,5l per 100 km gehaald, reëel verbruik.

Ik zou met de beste wil van de wereld niet weten hoe ik aan 7,5 moet geraken.

Rijprofiel is wel anders: véél snelweg, zelden ritten onder de 100 km, zelden (veel) hogere snelheden dan toegelaten. Wel planken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel belachelijk weinig. Langs de andere kant snap ik ook niet hoe je aan 7,5 komt. :D

 

Ik zat denk ik op 5,8 met mijn Golf 7. Golf 7 Variant zat op 6,1 denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog altijd 20% meer dan het normverbruik, belachelijk weinig is dat toch niet?

Vandaag trouwens naar Haaltert op en af, grotendeels 130 op CC, gemiddelde van 4,1 op BC.

't Is niet dat ik er veel moeite voor doe. Planken, vrij vroeg opschakelen, en voor de rest anticiperen en aan constante snelheid rijden.

Van Dinant naar huis gaf zelfs 'es 3,3 op BC, gewoon met het verkeer mee gereden. Variant trouwens, wel maar 90 pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

72l, that's more like it :o

 

Op een Fiat Ducato kan je optioneel een tank krijgen van 120 liter. Als je daar normaal mee rijdt rijd je dat op 7 liter ofzo.

 

1700km :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn lease V60 steekt een tank van 70l. Ik tank dus om de 1000km, maar ik zou nog denk ik 200km kunnen wachten.

 

 

Ongeveer idem hier. Denk dat op vandaag maar weinig 'gewone' auto's nog met dergelijke standaard tankinhoud geleverd worden.

Tank meestal na een 1100km, actieradius is dan nog 100-150km.

 

En ook idem, maar dan met automaat.

 

70l, tank meestal tot aan 't boordje en rijd tot aan nog 200km rijbereik ongeveer. Dan heb ik er een 1 000 a 1 100 km op zitten.

En ik doe veel autosnelweg, maar op gewone banen laat  ik hem wel serieus werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reserve is zelfs 7l.

Ik heb tot nu toe met iedere tank om en bij de 4,5l per 100 km gehaald, reëel verbruik.

Ik zou met de beste wil van de wereld niet weten hoe ik aan 7,5 moet geraken.

Rijprofiel is wel anders: véél snelweg, zelden ritten onder de 100 km, zelden (veel) hogere snelheden dan toegelaten. Wel planken. :D

Elke dag 25 km naar Brussel en terug die vooral 's morgens gewoon uit file bestaat.

Verder veel verkeer in de stad en een aantal keer per week heen en terug naar mijn vriendin die 75km verder woont.

Die trip wordt altijd aan 160 km/h op de CC gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid