Ga naar inhoud

BMW ZF Sportautomaat - problemen?


Alexx

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Ik lees op verschillende fora's dat er een opkomend probleem is met BMW's die zijn uitgerust met de ZF sportautomaat. Het begint met een blazend/zoemend geluid wanneer je achteruit rijdt en sommige hebben het ook in 2de, 4de en 6de versnelling.

Enkele M135i's eigenaars in de UK zijn naar BMW geweest en daar herkennen ze de fout en wordt de versnellingsbak vervangen...

Ik heb het enkel in achtteruit, maar dacht dat dit altijd was bij een automaat.

Nog mensen enige ervaring mee?

Zou graag weten of ik me zorgen moet maken en dat dit geluid een begin is van het einde. Of niet...

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

blazend/zoemend geluid =/= fluitende turbo?

 

Ik heb het vandaag nog lopen denken: "wanneer gaan de eerste problemen opduiken met die sportautomaten?" 

Stilletjes had ik gedacht dat die eens langer zouden meegaan dan een manuele bak omdat er altijd door de ecu geschakeld wordt en in theorie elke schakeling "zuiver" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boiten gaan nagenoeg nooit kapot.

Nee, maar misschien gewoon een productiefout?

Ik gis ook maar wat in het duister, maar laat liever zoiets in garantie herstellen dan zelf te betalen uiteraard :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dat ook niet te maken hebben met onderhoud?

Die boites worden overal verkocht als zijnde 'onderhoudsvrij' maar intussen weten we al langer dat het aangewezen is om de olie + filter en magneetpan te laten vervangen van zodra de teller op 80.000-120.000 km komt te staan?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breng hem dan naar de dealer he, met vermelding van dat geluid.

 

Die schepen je meestal af hé en als het dan buiten garantie toch stukgaat staan ze klaar met de factuur :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schepen je meestal af hé en als het dan buiten garantie toch stukgaat staan ze klaar met de factuur :)

 

Rare garages.

 

Zorgen dat ze het op papier zetten dat je binnen bent geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare garages.

 

Zorgen dat ze het op papier zetten dat je binnen bent geweest.

 

Telt niet voor de garantie

 

Waar komt deze verzuurdheid vandaan, Vliegje? Ervaring?

 

Met de eerste A5 hé, weet niet meer precies wat maar had een vermoeden dat x kapot aan het gaan was dus ik naar de dealer. Ah wij hebben niets kunnen vinden.

Dus ik vraag om dat te loggen voor het geval het optreedt na de garantie.

Ah neen meneer, dat mag niet. We kunnen er pas een garantie-case van maken als het effectief kapot is

 

:angry:

 

P.S.: 'k weet het terug door de topictitel :) Motorstoring lampje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telt niet voor de garantie

Met de eerste A5 hé, weet niet meer precies wat maar had een vermoeden dat x kapot aan het gaan was dus ik naar de dealer. Ah wij hebben niets kunnen vinden.

Dus ik vraag om dat te loggen voor het geval het optreedt na de garantie.

Ah neen meneer, dat mag niet. We kunnen er pas een garantie-case van maken als het effectief kapot is

:angry:

P.S.: 'k weet het terug door de topictitel :) Motorstoring lampje

Garantie niet inderdaad, omdat die dan afgelopen is, maar coulance wel als er een verband is.

Wij hebben zo al verschillende gevallen gehad.

Klant meldt probleem, niets kunnen vinden, MBBel erbij gehaald, ook niets gevonden.

Kar is een jaar uit garantie ofzo en dat fenomeen wordt erger en erger, opnieuw Brussel erbij, probleem gevonden, e' gezien de historiek een coulance vastgekregen.

Motorstoringslampje is echter een slecht voorbeeld, hangen 500 verschillende sensoren aan ofzo. Dus het is niet omdat voor de tweede keer een motorstoringslampje gaat branden dat dat dezelfde fout is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was met de airco ook heel gedoe zenne, een andere dealer heeft het dan wel gevonden en vervangen onder garantie. Was een kar om snel te vergeten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, als je als klant enkel voor de shit naar de dealer gaat, is er een pak minder coulance. En als je kar uit het buitenland komt kan je meestal ook fluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telt niet voor de garantie

 

 

Met de eerste A5 hé, weet niet meer precies wat maar had een vermoeden dat x kapot aan het gaan was dus ik naar de dealer. Ah wij hebben niets kunnen vinden.

Dus ik vraag om dat te loggen voor het geval het optreedt na de garantie.

Ah neen meneer, dat mag niet. We kunnen er pas een garantie-case van maken als het effectief kapot is

 

:angry:

 

P.S.: 'k weet het terug door de topictitel :) Motorstoring lampje 

 

1 woord: Dieteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, als je als klant enkel voor de shit naar de dealer gaat, is er een pak minder coulance. En als je kar uit het buitenland komt kan je meestal ook fluiten

 

Ik heb daar genoeg geld achtergelaten voor andere zaken hoor. Deed toen nog 70k per jaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar genoeg geld achtergelaten voor andere zaken hoor. Deed toen nog 70k per jaar ;)

Ik had het ook niet specifiek op u. Gewoon algemene voetnoot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook niet specifiek op u. Gewoon algemene voetnoot

 

Verstaanbaar als dealer maar moet idd van 2 kanten komen.

 

Behalve daar bij Raes in Brugge, was ik geen klant en toevallig terecht gekomen toen ik in panne stond maar die hebben me echt wel zeer goed geholpen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is mijn vriendin even met de auto langst de garage geweest, men ging er eens naar kijken...

Na een tijdje :" ja we hebben niets gehoord zenne, maarja, misschien door de regen. Komt in December eens terug."

EUHM...

Ale die gast was super boertig en stuurde mijn vrienden eigenlijk gewoon weg... *geeft sleutels* en dan als ze bijna aan de uitgang is "ah ja, tekent da hier is!"

Van zodra ik dit wist meteen naar de garage gebeld en gevraagd wie de wagen behandelt heeft etc...

Wisten ze niet, maar ze wisten over welke auto het ging.

Ik vroeg "ja in December heb ik 80000km, is mijn garantie verlopen, maar ik ben wel binnen garantietermijn langst geweest. Wat nu?"

"Euh, ja het staat genoteerd zenne"

"Dus, als er toch iets kapot is of gaat, dan heb ik gewoon recht op garantie?"

"Jaja, 'k denk da wel"

"Ja, jij zegt nu van wel, maar uw collega binnen 2 weken misschien niet. Kan u dat op mail zetten dat ik iets van bevestiging heb?"

"Momentje.... Aaah, we kunnen uw auto er volgende week dinsdag wel tussenpakken als je wil?"

Man toch... Je hoort het fluitend geluid heel duidelijk. Krijg je als antwoord dat het regent en je in December terug moet..

Tijdsverlies..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid