Ga naar inhoud

FIAT 124 spider


Parsifal

Aanbevolen berichten

Zelf ben ik meer fan van de 124 looks...

 

Heeft meer een klassieke roadster look. Meer gestrekt en niet zo gedrongen dan een MX-5

+ de 1.4 is lichter op de vooras dan de 2.0 voor hetzelfde vermorgen, zal het rijgedrag ook ten goede komen :-)

 

Waar haal je dat van het gewicht?

 

Uit alles wat ik lees komt de Fiat er zwaarder uit ( in totaal curb weight )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal je dat van het gewicht?

 

Uit alles wat ik lees komt de Fiat er zwaarder uit ( in totaal curb weight )

 

Ik ga ervan uit... Zelfde auto maar met 1.4 ipv 2.0 = Minder gewicht :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervan uit... Zelfde auto maar met 1.4 ipv 2.0 = Minder gewicht :D

 

"In the all-important weight category, Fiat’s stated curb weight for the 124 Spider with the manual is 2436 pounds, or 104 pounds heavier than Mazda’s claim for an equivalent Miata; between the automatic versions, the Fiat is 95 pounds beefier. Besides flaunting a little more bodywork, don’t forget the 124 also rocks a turbo. There really isn’t any extra content, and the interior is identical to the Mazda’s save for the steering-wheel badge and the seat covers."

 

http://www.caranddriver.com/news/2017-fiat-124-spider-photos-and-info-news

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je merkt wel dat ze bij Fiat hard hun best hebben gedaan om kenmerken van de oude 124 spider in de nieuwer te verwerken.  Zoals de vorm van het radiatorrooster, de twee bulten op de motorkap, de "chromé" voorraamomlijsting, de knik in de koetswerkplooi ter hoogte van de klinken, het "verzonken" kofferdeksel, ...

 

Toch heb ik (op foto) mijn twijfels bij het geheel.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit lijkt me zo'n geval van: "pas oordelen irl"

maar dit is duidelijk op de maat van de USA getekend

(en hun favoriete boîte in de persfoto's)

 

mustang meets mx5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is er eigenlijk een antenne én zo'n haaienvin? Iemand een gedacht van?

 

Geen idee, lijkt me iets USA te zijn want de EU versie heeft dat niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil 'm zeker eens met eigen ogen irl gezien hebben alvorens een definitief oordeel te vellen. Vaak komen kisten beter voor de dag in the flesh. We'll wait and see :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is te "hoog". Niet de rijhoogte, maar de carroserie. Door dat hij zo hoog lijkt, en zo kort is, lijkt het wel een autoke uit CARS. Neen, doe mij maar de MX5.

 

Inderdaad en die welvingen op de motorkap zijn ook maar :mellow: .

 

Doe mij dan maar de MX5 NC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal niet meer mee met die fusies...

Wat heeft Mazda eig met Fiat te maken of omgekeerd? Fiat behoorde vroeger tot de Chrysler groep of nu nog altijd? en van wie is Mazda dan?

Nissan en Renault zitten samen zitten samen weet ik bvb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chrysler hoort tot de fiat groep

Mazda heeft/had connecties met ford

Ik overdrijf niet met de MX 5

Ik zie die auto echt niet graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid