Ga naar inhoud

FIAT 124 spider


Parsifal

Aanbevolen berichten

Chrysler hoort tot de fiat groep

Mazda heeft/had connecties met ford

Ik overdrijf niet met de MX 5

Ik zie die auto echt niet graag

Ja maar deze wagen is toch een gerebadgde mx-5 of lijken die gewoon zo sterk op elkaar? Flauw dan maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh tegenwoordig moet het al niet meer in dezelfde groep zitten he. Infiniti poept ook met Daimler.

Ja das ook wel juist, ben benieuwd wat we in de toekomst dan nog gaan zien van auto's met andere logo's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Héél het interieur is gelijk... Is gewoon 1 op 1 overgenomen :D

Enkel de deurpanelen zijn anders.

Bovenkant dashboard is ook anders.

Mazda is visueel iets hoger dan dat van Fiat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het echt niet. Het enige dat ze hadden moeten doen is het ding mooi maken, de rest was al goed. Doen ze er dit mee en steken ze er een automaat in. Die Italianen willen failliet volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het echt niet. Het enige dat ze hadden moeten doen is het ding mooi maken, de rest was al goed. Doen ze er dit mee en steken ze er een automaat in. Die Italianen willen failliet volgens mij.

De markt voor deze bakken is de VS en dan klopt het plaatje

Ze willen profiteren van de hype van de 500 in de VS

Dit soort auto's verkoopt niet in Europa maar de Italianen zullen dit wel kopen chauvinistisch als ze zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zou toch evengoed een handbak komen?

 

Zo ja: Dan is het enkel wachten welke versie het meeste last heeft van waardeverlies :D

 

Op foto vind ik de Fiat versie wel iets mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje overstyled, alhoewel dat irl wel eens goed zou kunnen meevallen. Ziet er een beetje beefier uit dan de MX-5. Heeft eigenlijk ook iets weg van de NB MX-5 (proporties).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het echt niet. Het enige dat ze hadden moeten doen is het ding mooi maken, de rest was al goed. Doen ze er dit mee en steken ze er een automaat in. Die Italianen willen failliet volgens mij.

 

MX-5 komt ook uit met automaat, maar enkel in de US. Maar ik vind het maar stom dat Fiat hier een automaat gebruikt bij hun persfoto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@McLovin, de MX5 NA is ook met automaat geleverd geweest, geen idee over NB & NC, waarschijnlijk ook zeker?

 

Lijkt me iets specifiek voor 50-jarige vrouwen die een cabriootje willen  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Parsifal had daar een uitleg voor geloof ik, de voorwaarden voor deze samenwerking.

 

Klopt...

 

De 124 spider is een wagen die eigenlijk nooit gepland was.

In de eerste instantie zou Alfa Romeo op basis van de MX-5 een nieuwe Spider bouwen. Daar was in 2012 een overeenkomst voor gesloten. Mazda had een 2e partner nodig omdat ze de kosten voor ontwikkeling niet alleen konden dragen.

Fast forward naar 2014 waar Sergio Marchionne opeens besloot dat Alfa Romeo's enkel uit Italië mochten komen, en daar paste een model dat in Japan gebouwd wordt niet meer in, dus verdween de Alfa Spider uit de toekomstige line-up, om dan terug te verschijnen voor 2018, maar volledig ontwikkeld in eigen huis.

Omdat de Fiat Group een enorme boete zou krijgen als ze zomaar uit de samenwerking met Mazda zouden stappen, besloten ze dan maar om de roadster verder te ontwikkelen als Fiat. Maar die beslissing is pas genomen begin 2014 waardoor er dus weinig tijd was om er een goed over na te denken. gevolg: er was enkel tijd om de carrosserie aan te passen en het interieur te laten wat het was.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

idd er zijn toch nog merken die samenwerken? subaru en toyota bv, en dan al die kleine stadsauto's zoals de C1 en consoorten.

 

qua looks ben ik veel meer gewonnen voor de fiat trouwens. de mazda lijkt me een auto die rap "uit de mode" gaat zijn vrees ik. waar zijn voorgangers tijdlozer waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof verhaal, Perceval!

 

Ze hadden er imo beter van gebleven, van 't exterieur, want ik vind deze 124 alleszins niet mooier dan de MX5 :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid