Ga naar inhoud

Mercedes 190


Brunault

Aanbevolen berichten

Ik zoek een Mercedes 190 voor mijn zoon

Graag 1 van de FL en zeker met vitessenbak

Door alle flauwe zever van de verzekeringen mag de auto maar 80kw hebben dus valt de keuze op een 1.8 benzine,2.0 of 2.5 diesel

 

 

Kom niet af met een BMW want dat is voor hem uitgesloten (goed opgevoed) :P

 

Auto's van mobile en autoscout kennen we al

 

 

Dank bij voorbaat

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekering op jouw naam geen optie? Of lukt dat nu niet meer zoals vroeger? :(

Normaal gezien wel hoor [emoji4]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met al je krellen bij dezelfde verzekeraar zit kan je hem wel dwingen de 2-liter van je zoon tegen een normaal tarief te verzekeren. Iedereen wilt klanten zoals jij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het een groot verschil in aanbod gaat maken maar anders eens bij Ethias young drivers kijken? Daar mag je tot 85kw (MX5 yay  :lol: ) en daalt je BM dubbel zo snel de eerste 2 jaar  :) (En neen, ik heb daar geen aandelen maar weet hoe frustrerend die kw limiet kan zijn :( )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel een 190D 4MT staan uit 91, zelf gekregen toen ik 19 was(nu29). Ging hem pas verkopen als er een 325i E30 Cabrio in de plaats kwam(ben ik nu naar op zoek). Staat wel al 2 jaar stil(wel binnen), dus dat zal wel effect hebben op de rubbers. Het kofferdeksel is in slechte staat, ooit slecht herspoten. Altijd wel geweldige wagen gevonden, verbruik was 6,5 bij manuele berekening(uiteraard, hij heeft geen boordcomputer). Ik heb thuis nog massa's foto's, dit is er alvast ééntje die ik online heb staan:

 

Ad0nysRCQAE8v0X.jpg
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs voor beste pa gaat naar de topicstarter :)

Mijn vriend leert nu ook rijden met mijn C180 (de generatie na een 190) en dat zijn imo heel goeie wagens om mee te leren rijden. Hij rijdt er nu 14 dagen mee en wil met niks anders meer rijden :D

(ook misschien omdat hij met m'n lincoln niet durft rijden :D)

Als ge naar eentje gaat kijken kijk dan zeker rond de wielbogen en krikpunten, die zijn zeer gevoelig voor roest, als je op je buik wil gaan liggen bekijk dan eens de punten waar de achterophanging aan vast hangt, voor de rest zijn ze redelijk bullitproof. Ga eventueel rond met een magneetje, kan nooit kwaad. Als het een facelift is zeker eens de krikpunt beschermers los maken, die zijn 9/10 rot, dat is daarvoor geen enorm drama maar je kan tenminste eens kijken hoe erg het is. De pre facelifts hebben geen sideskirts en roest komt minder voor, ook al bestaat het daar dat ze vanbinnen weggerot zijn.

Bij mijn eerste 190 met maar 80K km was er niks aan de hand met de krikpunten onder de sideskirts, mijn racewagen daarentegen daar kon je je vuist door steken.

Voor de rest is een beetje speling op het sturen best normaal en bezie goe of de schokdempers nog wat OK zijn achteraan of ge gaat ne redelijken bouncy rit hebben.

Bij de dieselmotoren komt ook nog veel het bonanza effect voor, dat wil zeggen dat de auto redelijk zacht tot zeer furieus gaat schokken bij middel en lage toeren in de meeste versnellingen, veel voorkomend probleem en een echte permanente oplossing is er niet voor, verschiet er gewoon niet van.


Beetje raad die ik je wou meegeven :)


Ook zijn het super wagens als hij zelf z'n eerste stappen wilt zetten om er aan te beginnen sleutelen. Makkelijk aan onderdelen te geraken zowel nieuw als 2de hands, simpele wagens en alles dat er af vijst vijst er ook weer op zonder problemen. De meeste onderdelen zijn ook vrij goedkoop, zeker onderhoudsonderdelen bij de dealer, zo heb je je schijven, blokken en sensoren rondom voor een goeie 200 euro.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid