Ga naar inhoud

Beginnersauto


ex-Mooseman

Aanbevolen berichten

Mijn buurman zoekt voor zijn nu 17jarige dochter een goedkoop autootje.  Ze durft het niet aan om met papa's 5-reeks de eerste stappen in het verkeer te zetten, en ze wil persé aan haar vader leren rijden.

 

Los van het feit dat ik geen voorstander ben om van je vader te leren rijden (je neemt alle zorgvuldig opgebouwde slechte gewoontes over), en dat ik zeker niet te vinden ben voor oude krellen in de straat, heb ik beloofd om te helpen rond kijken achter mogelijke kanshebbers.

Wat zoeken ze:

- een kleine auto (want dat rijdt gemakkelijk)

- niet te jong (doet minder hartzeer als je een deukje rijdt)

- niet te ingewikkeld qua techniek (kan er niet veel kapot aan gaan)

- handgeschakeld (zodat ze voor een rijbewijs zonder beperkingen kan gaan)

- max 2.500 euro

- Liefst met servo-stuur (want 't is een meisje, nvdr: niet AM-waardig)

- Liefst van een oud vrouwtje (moest erbij)

Vernoemde hij zelf: Toyota Starlet, firstgen Yaris,  Polo, Fiësta...

 

Ik dacht dat het overgrote deel van die gebakjes al in de pers beland was, na jaren van recyclagepremies.

 

@RRD ?

 

aangepast door Ritsuke
Tags aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

ideaal, kan ik ze gebruiken om er in het weekend mee naar het containerpark te rijden - en  moet ik geen break meer hebben :D.

 

En een hoge zit = een veilige auto, toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, 3000 said:

Fiat Panda 100HP !

Waarom 100HP??

 

Gewone Panda is al meer dan genoeg voor een beginnend chauffeur. (en voor 95% van Vlaanderen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grotere auto is net het makkelijkst om mee te RIJDEN, maar dat krijg je toch niet uitgelegd.

Laat ze maar sukkelen in een koekendoos met veel te gevoelige gaspedaal en koppeling. Hobbel en schok, da's toch zo plezant.

 

En als ze bang is om te parkeren moet ze gewoon meer oefenen.

 

Moesman, jij gaat er van uit dat die vader zijn slechte gewoontes niet kent. Dan kan dat zijn dat hij ze doorgeeft.

 

Ik zou gewoon haar aanraden enkele 2ehandssites te overlopen met max budget ingesteld en dan te kiezen waar ze een wow-gevoel bij krijgt. Die kinders reageren toch maar emotioneel bij een auto, met rationele elementen moet je niet afkomen.

aangepast door Bompa
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Bompa said:

(...) en dan te kiezen waar ze een wow-gevoel bij krijgt. Die kinders reageren toch maar emotioneel bij een auto, met rationele elementen moet je niet afkomen.

Uit deze zin kan ik maar 1 ding besluiten... :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dochter kan het echt niet schelen welke auto ze krijgt 'om mee te beginnen', zolang het maar een oude en een kleine is.

 

De papa rijdt amper 10k op een jaar, waarvan het grootste gedeelte woon-werkverkeer is (Wevelgem-Dottenijs, twee maal per week, wegens weekendpermanentieploeg).  Quasi al hun verplaatsingen doen ze met de fiets.

De mama rijdt niet met de auto, wegens te veel schrik (ze is 44 jaar !).

 

Hun 5 is trouwens een automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei The Swede:

Uit deze zin kan ik maar 1 ding besluiten... :D 

316d met m-pack? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wil ze de MINI van mijn vrouw.  Maar pas nadat ze de nodige blutsen in haar krel heeft gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei The Swede:

Uit deze zin kan ik maar 1 ding besluiten... :D 

Besluit maar wat je wil, maar als je 't extrapoleert op mij zal je er toch flink naast zitten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Bompa:

Een grotere auto is net het makkelijkst om mee te RIJDEN, maar dat krijg je toch niet uitgelegd.

Laat ze maar sukkelen in een koekendoos met veel te gevoelige gaspedaal en koppeling. Hobbel en schok, da's toch zo plezant.

 

En als ze bang is om te parkeren moet ze gewoon meer oefenen.

 

Moesman, jij gaat er van uit dat die vader zijn slechte gewoontes niet kent. Dan kan dat zijn dat hij ze doorgeeft.

 

Ik zou gewoon haar aanraden enkele 2ehandssites te overlopen met max budget ingesteld en dan te kiezen waar ze een wow-gevoel bij krijgt. Die kinders reageren toch maar emotioneel bij een auto, met rationele elementen moet je niet afkomen.

En vaak zijn die iets grotere auto's niet duurder, want iedereen wil graag een kleine auto om te beginne.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een E36 316i. Daar vallen nog redelijk deftige exemplaren van te vinden. Dikwijls van een oud vrouwte. Kost geen hol en ideaal als het maar is om 2j mee te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier 3 Mazda Demio's staan, mag weg voor € 1800 met jaar waarborg en gekeurd. Niet kapot te krijgen en if so: niet veel verloren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mazdadestruction

Dat zou wel iets kunnen zijn.

Kun je me wat meer info (en eventueel een foto) bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem! Is het mogelijk je mailadres te sturen - of een mailtje te sturen naar karel@nvderoover.be?

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Dckoen:

Een E36 316i. Daar vallen nog redelijk deftige exemplaren van te vinden. Dikwijls van een oud vrouwte. Kost geen hol en ideaal als het maar is om 2j mee te rijden. 

Pas op, sebiet ontdekt vader "Freude am fahren"..

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een  kennis verkoopt de Opel Corsa van zijn papa die op doktersadvies niet meer mag rijden.

1.0 , 44 kW, 25.000 km, 14 jaar oud, vorig jaar vier nieuwe bandjes en een groot onderhoud gekregen, carrosserie zou nog redelijk proper staan, interieur is als nieuw (pépé was niet incontinent). Vorige maand blanco gekeurd. Ze willen er nog 1.650 euro voor.

Ze vindt dat toffer dan de oerdegelijke Demio'tjes van Mazdadestruction.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid