Ga naar inhoud

BMW Concept Compact Sedan


Phil

Aanbevolen berichten

 

BMW Concept Compact Sedan: dit wordt de vierdeurs 1 Serie

Gepost op 20-11-2015 om 7:40 door sir_smokalot - 31 Reacties »

BMW-COncept-Compact-001.jpg

Als laatste van de Duitse Drie gaat BMW een sedan in het C-segment maken, en deze dikke jongen is hier een voorproefje van. Mercedes CLA en Audi A3 Sedan, hier is jullie nieuwe concurrent.

Voor de autoshow van Guangzhou heeft BMW een kleine sexified 4-deurs auto gemaakt. Het is met zijn grote 20″ velgen, extra wulpse lijnen en kleine spiegeltjes nog overduidelijk een concept, maar hier staat voor 95% de nieuwe 1 Serie Sedan. BMW gaat hiermee een belangrijke niet-Europese markt betreden, want waar wij voornamelijk van hatchbacks houden, eten de Chinezen en Amerikanen liever sedans.

Gezien het formaat – dat voor de Amerikanen wellicht een tikkeltje te compact is – wordt met deze sedan-toevoeging onder de 3 Serie vooral gemikt op de Chinese markt, waar de grootste groei weliswaar uit is, maar die nog steeds met afstand de grootste ter wereld is. BMW’s hoofddesigner Karim Habib verwoordt het als volgt:

 

 

 

The BMW Concept Compact Sedan represents the approach to life of a generation of youth in China. These potential customers are confident, dynamic and extremely quality-conscious and have a feel for aesthetics. “The characterful design of the BMW Concept Compact Sedan embodies the driving pleasure offered by a sporting car with minimised exterior dimensions. It is as distinctive as it is essential – and, as such, it injects new life into the compact segment. This four-door sedan stands for everything that sets BMW apart,”

BMW-Concept-Compact-Sedan-013.jpg

Voorwielaandrijver

BMW is druk bezig zijn kleinere modellen naar voorwielaandrijving om te schakelen, en we verwachten dan ook dat een productieversie van de 1 Serie Sedan de krachten op de sturende wielen loslaat, net zoals dit bij de nieuwe X1 en 2 Serie Kukident Tourers het geval is. Dit te meer omdat de volgende generatie 1 Serie ook op het (voorwielaangedreven) UKL2 (Untere Klasse)-platform komt te staan.

Hoe dan ook, verdere specs zijn in dit stadium nog overbodig, maar hier komt t.z.t natuurlijk een dwarsgeplaatste driecilinder in te liggen. BMW shopte een mooie fotoset in film noir stijl, waar de Concept Compact Sedan tussen een veelheid van lichtzuilen staat te sparklen als een vampier in een bakvissenromannetje. Geniet ervan.

Bron: autoblog.nl

 

Meer foto's: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=BMW/Concept_Compact_Sedan_2015/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend het persbericht ook op mail gekregen. Is dat nu wat de hint moet zijn naar een BMW 2 Reeks Berline productiemodel @@Phil?

 

Edith zegt dat ik wel fan ben trouwens, niet geheel onbelangrijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend het persbericht ook op mail gekregen. Is dat nu wat de hint moet zijn naar een BMW 2 Reeks Berline productiemodel @@Phil?

 

Edith zegt dat ik wel fan ben trouwens, niet geheel onbelangrijk!

 

'1 serie, staat in het artikel.  En op zich natuurlijk geen onlogische naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook wel een knappe concept, hopelijk verandert er inderdaad niet te veel bij het productiemodel. Voorwielaandrijving is minder natuurlijk, maar voor de meeste klanten maakt dat niets uit dus ergens is dat wel te verstaan. FWD is ook goedkoper en makkelijker te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet onlogisch dat er voor voorwielaandrijving wordt gekozen. Als mensen een achterwielaangedreven berline willen kunnen ze nog altijd voor de 3-reeks kiezen. Er zitten auto's in het gamma van BMW die overbodiger zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, prima idee. Neem het enige ding weg dat BMW in die klasse boven zijn concurrentie doet uitstijgen :up:

Voor FWD kiezen is gewoon bezuinigen, niet meer dan dat. En de klant en het rijplezier kunnen de boom in.

Hoeveel BMW rijders liggen er wakker van het feit of hun kar nu FWD of RWD is, we kunnen het spijtig vinden maar 't is nu éénmaal zo en dan zou het dom zijn van BMW om hun karren niet even duur te verkopen maar aan een lagere bouwkost.  Zolang er maar auto's gemaakt worden die mij  interesseren, kan het me weinig schelen wat er nog gebouwd wordt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, prima idee. Neem het enige ding weg dat BMW in die klasse boven zijn concurrentie doet uitstijgen :up:

Voor FWD kiezen is gewoon bezuinigen, niet meer dan dat. En de klant en het rijplezier kunnen de boom in.

 

Voor mensen wiens leasingbudget hen enkel een voorwielaangedreven BMW oplevert is het inderdaad wel spijtig. Niet bij nagedacht, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen kan een M3 betalen  :P

Versta me niet verkeerd, ik vind ook dat ze hiermee een heilig huisje gesloopt hebben, net zoals het lepelen van een diesel in een Porsche , wat is het volgende een vierwielaangedreven Ferrari.  Ah ja, fuck.  Maar het zou nogal naïef zijn te veronderstellen dat een constructeur auto's bouwt zonder het doel hierop, zoveel mogelijk, winst te maken.  Nogmaals, hoeveel % BMW rijders kan het iets schelen of hun kar RWD is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt door al die leasebakken. Die mensen zouden anders nooit een bmw kopen, nu heb je van dat mondeo volk dat ineens allemaal premium koopt, krijg je van dit soort auto's en active toureres enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid