Ga naar inhoud

Which one and why?


The Swede

Which one?  

42 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke?

    • Mercedes Maybach S500-S600
    • Bentley Flying Spur
    • Rolls Royce Ghost
    • (gewone) Mercedes S500-S600L


Aanbevolen berichten

Bentley.

 

Al zou ik er zelf teveel schrik van hebben omdat dat niet meer te betalen valt als er iets kapot gaat. Dus zou ik waarschijnlijk een S500 kopen.

 

Ik zou overigens nooit een L nemen, want dat vind ik voor mensen met een chauffeur. Ik zie daar geen enkel voordeel van in als je zelf rijdt.

 

Het klopt dat als er iets aan een S kapot gaat, de motor bvb, dat dat een stuk goedkoper is dan bij een Bentley. :D

 

Met die L heb je ergens wel gelijk, al vind ik persoonlijk dat de korte S toch wat ruimer mocht zijn achteraan. Als je regelmatig al eens mensen meerijdt of je probeert een samsonite tussen de voorzetel en achterzetel recht te zetten (just an example  :oops: ) dan merk je toch dat een L iets handiger is.

 

En veel heb je aan een L niet te verliezen. t Is nu niet dat een korte zo anders rijdt dan een lange.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bentley.

 

Al zou ik er zelf teveel schrik van hebben omdat dat niet meer te betalen valt als er iets kapot gaat. Dus zou ik waarschijnlijk een S500 kopen.

 

Ik zou overigens nooit een L nemen, want dat vind ik voor mensen met een chauffeur. Ik zie daar geen enkel voordeel van in als je zelf rijdt.

 

Is zetelverwarming achteraan standaard in een S500, of moet je dat dan nog laten naplaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijken tist

 

hogergenoemde =/= ondergetekende ;)

 

Is zetelverwarming achteraan standaard in een S500, of moet je dat dan nog laten naplaatsen?

 

No clue. Waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hogergenoemde =/= ondergetekende ;)

 

 

No clue. Waarom?

 

Een of andere kerel van autoforum had dat laten doen. Zat ook nooit achteraan. Gaat verder op het al dan niet nuttig zijn van een L.

 

Ter zake, voor mij de Bentley, of twee S500's in verschillende kleurstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

En veel heb je aan een L niet te verliezen. t Is nu niet dat een korte zo anders rijdt dan een lange.

 

Ik heb vaak al moeite om een korte 7 geparkeerd te krijgen in de binnenstad, nog eens 10 (?) cm extra is echt niet praktisch imo.

 

En persoonlijk vind ik een L niet zo mooi, de achterdeur is te uitgerekt. Maar da's kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vaak al moeite om een korte 7 geparkeerd te krijgen in de binnenstad, nog eens 10 (?) cm extra is echt niet praktisch imo.

En persoonlijk vind ik een L niet zo mooi, de achterdeur is te uitgerekt. Maar da's kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk.

7 en S zijn qua uitzicht in L verschillend, vind ik. Een 7 is te gerekt, een S past goed in L.

Parkeren doe je in een betalende parkeergarage, hollander ;):D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard eerst testrit. Maar zonder testrit durf ik al te kiezen voor Maybach.

Waarom? Het lijkt op een MB, maar is zo veel specialer (al is het in mind) dan de S. Onopvallend, maar aanwezig. De Mulsanne is wat té opzichtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er ook een chauffeur / chauffeuse bij? :D

Maw, is het om zelf mee te rijden, of om  in gereden te worden?

Je kan ook eerst de chauffeuse rijden, en daarna de auto nemen voor een ritje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de beide Daimler sleeën zou ik me permanent storen aan bepaalde materiaalkeuzes en bepaalde uitvoeringswijzen.

De rolls is schitterend qua auto en uitvoering (buiten de velgen). Dat is voor mij geen auto om zelf te rijden. Nul gevoel, nul emotie. Daarom de Bentley. Ik heb wel nog nooit erin gezeten en baseer me op de continental.

Maar ik sluit me aan bij wat @@RRD zegt. Als het om zelf te rijden is, zou ik eerder in de "kleinere" (minder boot gevoel) range shoppen: continental,LS, A7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de beide Daimler sleeën zou ik me permanent storen aan bepaalde materiaalkeuzes en bepaalde uitvoeringswijzen.

De rolls is schitterend qua auto en uitvoering (buiten de velgen). Dat is voor mij geen auto om zelf te rijden. Nul gevoel, nul emotie. Daarom de Bentley. Ik heb wel nog nooit erin gezeten en baseer me op de continental.

Maar ik sluit me aan bij wat @@RRD zegt. Als het om zelf te rijden is, zou ik eerder in de "kleinere" (minder boot gevoel) range shoppen: continental,LS, A7

 

Dat was de vraag niet. Geen b-merken/autos  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bentley. Ik heb de vorige facelift FS gisteren nog gezien en dat straalt zoveel meer uit dan een Mercedes. Het is en blijft een Bentley en je ziet ze amper (in bepaalde regio's). 

 

Heeft die Rolls al een facelift/update gehad? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bentley. Ik heb de vorige facelift FS gisteren nog gezien en dat straalt zoveel meer uit dan een Mercedes. Het is en blijft een Bentley en je ziet ze amper (in bepaalde regio's). 

 

Heeft die Rolls al een facelift/update gehad? 

ja, andere koplampen onder andere

rolls-royce-ghost-series-ii-c98862811201

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid