Ga naar inhoud

Which one and why?


The Swede

Which one?  

42 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke?

    • Mercedes Maybach S500-S600
    • Bentley Flying Spur
    • Rolls Royce Ghost
    • (gewone) Mercedes S500-S600L


Aanbevolen berichten

S 500 L

 

Is 't minst opvallend en ongeveer de goedkoopste: 't is om werkgerelateerd te rijden dus 't mag kostenefficiënt zijn.

Geen V12 wegens nauwelijks sneller/beter maar wel veel duurder.

Een L omdat de huidige generatie S-klasse ontworpen is als L en de gewone is ingekort, wat 'm duidelijk aan te zien is.

Ook geen Maybach omdat dat een duur betaald optiepakketje is dat zga. niks bijdraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je met zo een slee dan ongeveer een meter uit elke parkeerplaats steekt? :D

Op 10 centimeter gaat het ook niet steken.

Beter dan al die kwakkels die denken dat ze met hun duitse pauperbak op twee plaatsen tegelijk mogen parkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

S 500 L

Is 't minst opvallend en ongeveer de goedkoopste: 't is om werkgerelateerd te rijden dus 't mag kostenefficiënt zijn.

Geen V12 wegens nauwelijks sneller/beter maar wel veel duurder.

Een L omdat de huidige generatie S-klasse ontworpen is als L en de gewone is ingekort, wat 'm duidelijk aan te zien is.

Ook geen Maybach omdat dat een duur betaald optiepakketje is dat zga. niks bijdraagt.

Werkgerelateerd?? :mellow:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de S600L

 

De extra lengte van een Maybach tov een Lange S is verwaarloosbaar, en overbodig als je 90% van je kilometers zelf rijdt. Qua comfort is er geen opvallend merkbaar verschil.

 

Een Lange S met de juiste opties is ook perfect om achterin languit te liggen, die 1% van de tijd dat je dat eens zou willen gebruiken. Kan er op dat moment alleen niemand op de passagiersstoel zitten, maar om daarom met een langere wagen te gaan rijden...

 

De 500 is een ideale motor, en een beest van een machine als die in de S-klasse ligt, stil, comfortabel, vlot genoeg en zuinig indien nodig.

Maar het is geen V12 :oops:

 

Ook al zijn de running costs van een V12 het dubbele van een V8, als ik zie in welke wereld hier getwijfeld wordt (Rolls, Bentley) denk ik dat running costs geen doorslaggevende factor zullen zijn.

 

Waarom geen Bentley? Ik vind hem niet mooi

Waarom geen Rolls? Is iets té opvallend. Een S-klasse is gewoon een S-klasse, een Ghost is een Rolls Royce...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat hier zelf es over te denken en moest ik in die categorie gaan shoppen, dan zou er toch ern V12 moeten inliggen.

Redelijk? Nee. Maar is één van die wagens überhaupt redelijk? :lol:

Geen wagen boven de 80 of 100k is redelijk.

Als je toch het neusje van de zalm koopt, waarom dan plots je een V12 ontzeggen?

En ook: hoe lang gaan we nog van V12's kunnen genieten. Binnen 4-5 jaar misschien uitgestorven en moeten we allemaal met een drukgevoede vier- of zescilinder rondrijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij interesseren die bakken geen knijt (verwant aan gnat?), ik heb liever iets dat rammelt en dat ge met moeite op de baan kunt houden, maar mijn vrouw heeft graag comfort, dus moest ik een auto kiezen waar ik haar in rondrij zonder dat ze koffie morst, dan ziet de Bentley er nog leukst uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid