Ga naar inhoud

Meest memorabele wagen 2000 – 2015 ?


Soul

Aanbevolen berichten

Meest memorabele wagen 2000 – 2015 ?

 

Het einde van het jaar sluipt naderbij, dus ook hier een lijstje…

 

Wat is de meest memorabele wagen van de laatste 15 jaar ?

Zeg waarom.

En het moet niet de duurste zijn en ook niet de snelste.

Leef je eens uit.

 

Enkele mogelijkheden :

 

Audi TT

 

 

bmw-e39-m5-08.jpg

BMW 5 reeks e39

 

Porsche Boxster, om het niet steeds over de 911 te hebben. Of is het toch juist wel de 911 die de absolute top is ?

 

Een kleine en betaalbare Renault Mégane in een sportieve uitvoering ?

 

volkswagen-golf-7-gti-056.jpg

De Volkswagen GTI die totaal niet meer overeenkomt met de oer-GTI van de jaren ’70.

 

Lotus Evora

 

De onsterfelijke Mazda MX5

 

Volkswagen-Passat-CC-1.jpg

Passat CC, was dat niet de eerste betaalbare coupe met 4 deuren ?

 

Aston-Martin-DBS-Red.jpg

Aston Martin V-8 Vantage of Aston Martin DBS

 

Maserati GranTurismo

 

alfaromeo_mito_8c-4.jpg

Alfa Romeo 8C Competizione

 

Mercedes-Benz CL 55 AMG

 

bmw-m3-vs-audi-rs4.jpg

De strijd tussen de BMW M en de Audi RS

 

Chevrolet+Camaro+RS+45th+Anniversary+1.j

Chevrolet Camaro, na jaren afwezigheid terug, maar dankzij allerhande taksen, gedoemd om hier slecht te verkopen.

 

Of toch maar een  Bugatti of Pagani, dankzij de sponsoring van pa en ma ?

 

Nissan 350Z

 

Of de SUV of de mono volumer, beiden nu niet meer weg te denken uit het straatbeeld ?

 

Of toch maar elektrisch ? Groen rijden op stroom uit vervuilende centrales…

 

Of…

 

En hou er rekening mee dat er ook leuke wagens zijn die minder dan 1 miljoen euro kosten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Lexus lfa - de ingenieurskar

2 Pagani Cinque - kunst op wielen

3 Carrera gt - bonkers v10

4 rs6 - beste Autobahn kar

5 gt3rs 4.0 - het summum van de atmo 911

6 Aston v12 vantage - de mooiste

7 Singer - de beste remake

8 VW xl1 - de meest aerodynamische

9 sls amg - de beste moderne interpretatie van een icoon

10 Peugeot 208 t16 - de snelste

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW Z8.

Laatste keer dat BMW nog eens iets gewaagd uitgebracht heeft als imago-booster.

Eigenlijk ook de definitie van de i8 maar goed, I get your point :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk ook de definitie van de i8 maar goed, I get your point :)

I8 is imho geen imago booster.

Ik mis dat van BMW. Benz brengt de SLR, SLS, AMG GT, en BMW de I8. Sorry, ik vind het jammer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

I8 is imho geen imago booster.

Ik mis dat van BMW. Benz brengt de SLR, SLS, AMG GT, en BMW de I8. Sorry, ik vind het jammer...

Volledig akkoord!

Maar de i8 is evenzeer opgevat als halo car en kan je toch niet niet-gewaagd noemen :)

Voor mij is de Z8 (samen met de E46 CSL) het hoogtepunt wat BMW betreft de laatste decennia in beschouwing genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een i8 ziet er toch zeker zo speciaal uit als een AMG GT. Technisch staat hij pakken verder.

Absoluut akkoord. Over 10jaar zien we dat waarschijnlijk als een mijlpaal in de geschiedenis. Maar ik wordt niet warm van een 3cilinder + elektromotor. In de I3 is dat geweldig, BMW had dat met de V8 van de M5 moeten doen. Zoals Porsche, McLaren en Ferrari.

"Ultimate driving machine" is momenteel (nu je er nog mee wegkomt) geen 3-cilinder.

Ik heb geen probleem dat het BMW is, en over die 3-cilinder geen slecht woord, is een dijk van een motor, maar ik ga er niet over fantaseren.

Lijnen van een I8, iets afgezwakt en een doorontwikkeling van de M5 motor midden achter, en ze hadden een échte M1 terug. Iets wat elke jongen op een poster in zijn kamer hangen heeft. Zoals wij de Countach/Diablo, F40/F50 hadden hangen.

Laatste zwanenzang van de atmosferische motor bij BMW is nooit gekomen in principe. En dat is jammer eigenlijk wetende dat BMW een van de beste motorbouwers aller tijden is.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut akkoord. Over 10jaar zien we dat waarschijnlijk als een mijlpaal in de geschiedenis. Maar ik wordt niet warm van een 3cilinder + elektromotor. In de I3 is dat geweldig, BMW had dat met de V8 van de M5 moeten doen. Zoals Porsche, McLaren en Ferrari.

"Ultimate driving machine" is momenteel (nu je er nog mee wegkomt) geen 3-cilinder.

Ik heb geen probleem dat het BMW is, en over die 3-cilinder geen slecht woord, is een dijk van een motor, maar ik ga er niet over fantaseren.

Lijnen van een I8, iets afgezwakt en een doorontwikkeling van de M5 motor midden achter, en ze hadden een échte M1 terug. Iets wat elke jongen op een poster in zijn kamer hangen heeft. Zoals wij de Countach/Diablo, F40/F50 hadden hangen.

Laatste zwanenzang van de atmosferische motor bij BMW is nooit gekomen in principe. En dat is jammer eigenlijk wetende dat BMW een van de beste motorbouwers aller tijden is.

 

Ik begrijp dat een i8 minder begeerlijk is dan een AMG GT, vind ik zelf ook. Maar je moet het puur als imagobouwer bekijken. Een i8 staat voor groen en sportief, een zeer moeilijke combinatie, maar eentje waar je als merk zeer graag mee geassocieerd wordt. Ik vind wel dat ze erin geslaagd zijn een imagobouwer te maken die op beide vlakken uitblinkt en zegt: het kan groen en spannend zijn, welke auto zegt dat nog? Daarnaast zorgt het huidige fiscale plaatje er nog voor dat die dingen verkopen.

Een imagobouwer is er ook vooral voor de leaserijder denk ik, mensen die het wat volgen hebben genoeg productkennis om al op voorhand te weten of ze een (M)3 of een c(63) verkiezen.

 

Enige dat je voor de AMG GT kan zeggen is dat het benz siert dat ze een echt coole sportwagen bouwen ipv een marketingoefening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden altijd nog een échte halo car moeten bouwen met de 5.0 V10 en handbak voordat CO-uitstoot een fiscale en wettelijke impasse werd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom produceert BMW niks dat "super gewaagd" is ?

Ik denk omwille van 2 redenen :

a )  de milieunormen moeten gehaald worden

b )  stel dat een model zodanig gewaagd is, dat de markt er nog niet voor klaar is, dan zou dat financieel kunnen pijn doen en gezien milieuvriendelijke auto's iets meer kosten dan minder-milieuvriendelijke, hebben ze voor alle modellen die ze uitbrengen succes nodig om punt a) te kunnen behalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden altijd nog een échte halo car moeten bouwen met de 5.0 V10 en handbak voordat CO-uitstoot een fiscale en wettelijke impasse werd...

 

Ik zie ze al op de vergadering van the board of directors: Heren, we maken al jaren sportieve gezinswagens maar nu moeten we een zuivere sportwagen bouwen met een dik atmo blok, want het is nu of nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom produceert BMW niks dat "super gewaagd" is ?

 

BMW doet dat wel (i8 en i3), maar Mercedes-AMG doet dit gewoon op een andere en brutere manier: G63 AMG 6X6, C63 AMG Black Series, SL65 AMG black series, S63 AMG, SLS AMG. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW doet dat wel (i8 en i3), maar Mercedes-AMG doet dit gewoon op een andere en brutere manier: G63 AMG 6X6, C63 AMG Black Series, SL65 AMG black series, S63 AMG, SLS AMG. 

 

Dat is gewaagd richting de modale BMW-rijder proberen te overtuigen om een groene BMW-rijder te worden.

Maar is niet gewaagd in de richting van de BMW-rijder een orgasme te bezorgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Prius. Omdat ze (half)electrische aandrijving realistisch in de markt zetten.

 

En ook omdat ze vonden dat ge niet meer dan Priusbanden nodig hebt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid