Ga naar inhoud

Meest memorabele wagen 2000 – 2015 ?


Soul

Aanbevolen berichten

Pagani Zonda met handbak

want:

middenmotor

superlight

pure kunst kwa afwerking

ontworpen en gemaakt door gepassioneerde mensen

prachtig verhaal hoe Horacio zijn fabriek kon opstarten

...

9257742177_529c1d7d41_b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW doet dat wel (i8 en i3), maar Mercedes-AMG doet dit gewoon op een andere en brutere manier: G63 AMG 6X6, C63 AMG Black Series, SL65 AMG black series, S63 AMG, SLS AMG. 

BMW M kan dat toch ook? 

 

En wat AMG betreft, beginnen ze jammer genoeg ook wat van hun charme te verliezen vergeleken met vroeger. Ik heb het al eerder geschreven maar ik vind dat de huidige AMG modellen en ook de black series (met uitzondering van enkele modellen) gemaakt is voor een generatie (nieuw geld of gekregen, afkomstig uit Azië/Midden-Oosten) dat kickt op aandacht en dan heb je ook nog eens het interieur dat gemaakt is voor playstation jongetjes. Langs de andere kant snap ik ook dat je veranderingen moet doorvoeren want uiteindelijk draait het om de verkoop en niet wat de enkele liefhebbers er van vinden. 

 

Net zoals dat velen op dit forum kicken op het design en het pure van de E46 M3 (CSL) en dat je dat niet meer terug ziet bij de huidige M3 GTS en wat ze allemaal maken. 

 

 

Ze hadden altijd nog een échte halo car moeten bouwen met de 5.0 V10 en handbak voordat CO-uitstoot een fiscale en wettelijke impasse werd...

Was die V10 uiteindelijk echt zo geweldig (ook qua sound, maar daar kan er veel aan geknutseld worden vermoed ik). Lijkt me dat ze beter een V8 hadden gebruikt en een ultieme sportwagen hadden gemaakt zoals @@Carlito dat zo mooi beschreef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de wagen die het meest stof heeft doen opwaaien in de laatste 15 jaar, waarschijnlijk de Veyron zal zijn.

Hij trok zelfs van niet-fanaten de aandacht, werd echt tallozr keren genoemd in Top Gear, ... Een beetje als de Bugatti Royale begin van vorige eeuw, de wagen van excessen begin deze eeuw.

Niet mijn geliefkoosde wagen, maar als antwoord op 'meest memorabele wagen van 2000-2015', degene waarvoor ik zou stemmen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Prius. Omdat ze (half)electrische aandrijving realistisch in de markt zetten.

 

En ook omdat ze vonden dat ge niet meer dan Priusbanden nodig hebt :)

 

Die kwam ook meteen op in mijn gedachten eigenlijk. Een beetje de echte start geweest van milieuvriendelijk rijden etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de wagen die het meest stof heeft doen opwaaien in de laatste 15 jaar, waarschijnlijk de Veyron zal zijn.

 

Denk dat we vandaag nogal gemakkelijk vergeten wat een stuk engineering op wielen ze daar gebouwd hebben destijds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De i3 ziet er toch allerminst conventioneel uit en springt er toch echt tussenuit tov de rest van het gamma?

 

Maar het punt dat ik wou maken is dat zowel BMW als Mercedes vandaag speciale/gedurfde wagens op de markt zetten.

Alleen dienen deze wagens bij BMW om te laten zien dat sportiviteit en groen imago samen kunen gaan, terwijl dit bij de speciale modellen van mercedes net het omgekeerde is. Die karren kunnen geen hoger bad boy gehalte hebben.

 

On topic ga ik ook voor de veyron. Zelf doet deze wagen me weinig en vind ik hem allerminst knap. Ben hem ook beu geraakt door al de special editions, om ze toch maar allemaal verkocht te kunnen krijgen. Maar toch blijft dit zo wat de maatstaf van de afgelopen 10 jaar (5sept 2005 rolde werd de productie gestart). Alle acceleratietijden en topsnelheden van elke nieuwe sportwagen werden er altijd mee vergeleken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er sportief aan een I8?

Laag ja

Rap rechtdoor ja

Op velobanden met een 3 cilinder en batterijen die 30 km meegaan en dan is het vet van de soep

Nog nooit 1 rap zien rijden en On track al zeker niet

Het is een imago booster en dat is al

Ik zie veel meer dingen die toekomst gericht zijn in een 918 of Laferrari en P1 dan in de I8

Die auto is veel te vroeg op de markt gekomen om later over een icoon te praten

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mij mag het wat extremer zijn en op 1 blijft toch de pagani zonda.

zijn opvolger komt niet in de buurt in mijn ogen.

Pagani-Zonda-Revolucion-Desktop-Wallpape

 

als het iets betaalbaarder moet zijn, blijf ik fan van de volledige viperserie.

gewoon zo'n dikke vinger naar kleine motoren, puur omdat het kan.

2016ViperACR_5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid