Ga naar inhoud

Welke leasekrel: 1 voorwaarde


Subaru555

Aanbevolen berichten

ik heb een A4  als leasing maar die gaat volgens mij nooit in bovenstaand budget passen.. 

ik rij al 8 jaar met audi's als lease wagen en wat een ongelofelijk goede km vreters  :inlove:

IMG_2441_zpsgzcrkepg.jpg

 

ik denk dat u budget meer een golf met wat comfort opties en iets zwaardere motor ?

passat was bij ons bijna even duur als een A4 leasing.

bmw 118d mss ook een optie.

 

alles hangt af van de voorwaarde van u leasing maatschappij, een kennis heeft een budget van 1000 euro maar kan maar juist een kale superb kiezen met een contract van 3j

mijn leasing is 800euro en ik kan een een full option A4 kiezen van meer dan 50.000 euro ook op 3 jaar

Zonder jaarlijkse kms betekent je verhaal niets...

3 j met 10k kms/j is een heel ander verhaal dan 3j met 50k kms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bij die mazda toch eerst een proefrit proberen versieren. een 2 liter atmo in een hedendaagse gezinswagen, ik weet niet hoe leuk dat rijdt.

Echt he...

Volgens de verkoper - jonge kerel die het heel goed deed wel - rijden ze gelijkaardig.

Qua wegligging kan ik dat geloven. Qua rijden op vermogen of koppel iets minder. En ik zie mijn vrouw (hare lease) hem niet in toeren jagen... valt het nut weg van diene atmo...

Ahja benzine op 3j en 15k km per jaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ze niet beter af zijn met een kmvergoeding? 15k kms per jaar is bitter weinig.

Meer info hoe dat in zijn werk gaat?

Structuur van het werk bij mijn vrouw is nogal complex ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan als ik me niet vergis barema's met vergoedingen voor werkverplaatsingen. Is bij ons bvb het geval voor personeel dat sporadisch de baan op gaat.

Uhu maar ding is dat mijn vrouw meer kms in den vlieger doet dan met den auto om klanten te zien bij manier van spreken.

En verder dan dat is het home office in BE.

Km vergoeding wordt dan nen lastige...

Vandaar de keuze wel voor benzine. Wil niet blind kiezen voor de Subaru. Draagt uiteraard mijn voorkeur maar begrijp het systeem niet helemaal van VAA en wat het haar uiteindelijk netto zal kosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

?

Ik ging er vanuit dat als ik 20 euro netto opleg, dat die 20 euro van mijn VAA afgaan, en ik dus 10 euro minder belasting betaal. En die 20 euro er dus maar 10 meer is.

Of klopt mijn redenering niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golf GTD variant met dikke opties...

Heeft 115gr CO2 dus je betaalt je niet kapot aan VAA...

Zal waarschijnlijk mijn volgende worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel voor saaie kisten met een dikke motor...

Liefst ook langs buiten zonder sportpack met een iets kleinere velg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel voor saaie kisten met een dikke motor...

Liefst ook langs buiten zonder sportpack met een iets kleinere velg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Octavia RS variant dan? :D

Heerlijke sleeper ketels :inlove:

Ik vermoed dat die rs vanbinnen niet veel verschilt van den gewone... was er niet meteen van overtuigd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Octavia RS variant dan? :D

Heerlijke sleeper ketels :inlove:

Ik stelde vandaag vast dat die bij ons ook in de lijst staat van mogelijke types. Nadeel: co 117, dus 120€ (Ter vgl, voor een Passat/ Superb 1.6 is dit 80€) + eventuele eigen bijdrage als je nog wat opties wil. Een beetje te veel van het goede...

Link naar reactie
Delen op andere sites

?

Ik ging er vanuit dat als ik 20 euro netto opleg, dat die 20 euro van mijn VAA afgaan, en ik dus 10 euro minder belasting betaal. En die 20 euro er dus maar 10 meer is.

Of klopt mijn redenering niet?

 

Effe simpel rekenen. VAA op je wagen is 20 euro

 

Situatie 1:

Je legt 20 euro netto, je bruto VAA gaat met 20 euro naar beneden. Je betaalt dus 0 euro belastingen.

Hoeveel ben je kwijt? 20 euro die je aan je bedrijf betaalt + 0 euro aan de staat = 20 euro

 

Situatie 2:

je legt 0 euro netto. Bruto VAA blijft op 20 euro staan dus. Op 20 euro betaal je 10 euro belastingen

Hoeveel ben je kwijt? 0 euro aan je bedrijf + 10 euro aan de staat = 10 euro

 

 

Verschil tussen 1 en 2: 10 euro van je netto

 

Nooit je VAA "afkopen" als je de keuze hebt. Kost je het dubbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever 20€ aan het bedrijf, dan 10€ aan de staat. We worden al genoeg geript.

De persoonlijke opleg trekken ze trouwens af indien je de wagen na x aantal jaar overneemt.

Akkoord, hij kostte aanvankelijk ook meer door jouw eigen opleg, maar is dan ook naar jouw smaak geconfigureerd. Ik heb er dat voor over. Opkopen en doorverkopen. Zie het als een vooruitgeschoven investering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever 20€ aan het bedrijf, dan 10€ aan de staat. We worden al genoeg geript.

Liever 10 euro in mijne portemonnee, dan 0 euro.

De persoonlijke opleg trekken ze trouwens af indien je de wagen na x aantal jaar overneemt.

Akkoord, hij kostte aanvankelijk ook meer door jouw eigen opleg, maar is dan ook naar jouw smaak geconfigureerd. Ik heb er dat voor over. Opkopen en doorverkopen. Zie het als een vooruitgeschoven investering.

En dat kan zomaar overal denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever 20€ aan het bedrijf, dan 10€ aan de staat. We worden al genoeg geript.

De persoonlijke opleg trekken ze trouwens af indien je de wagen na x aantal jaar overneemt.

Akkoord, hij kostte aanvankelijk ook meer door jouw eigen opleg, maar is dan ook naar jouw smaak geconfigureerd. Ik heb er dat voor over. Opkopen en doorverkopen. Zie het als een vooruitgeschoven investering.

 

En jij denkt dat die auto's voor een appel en een ei worden overgelaten? Ik heb dat overwogen met madam haar auto destijds, maar toen ik de prijs hoorde heb ik ze geadviseerd van met de glimlach haar eindecontractschade te dokken en de opvolger te gaan halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 118d'tje van 4 jaar oud, met 150d km moest nog 11700 euro kosten. Had wel net een nieuwe drukgroep en koppeling en nieuwe batterij gekregen.

Heb die ook netjes afgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid